Goeie Koptelefoon????

Absynth

Born 2 chill!
Lid sinds
24 januari 2003
Berichten
874
Locatie
Egmond aan zee
Hallo luitjes, sinds kort woon ik op mezelf in het hartje van eindhoven, dan wel in een soort studentenhuis, het is hier erg gehorig merkte ik al, ik zette mijn 909 ff zachies aan, en ging ff op de gang staan, daar knalde de bass nog harder dan in me "studiootje" zelf dus dan denk ik dat het mischien maar verstandiger is om een goeie koptelefoon te kopen waarmee ik goed kan afmixen en dergelijke en waar de geluidskwaliteit natuurlijk erg goed van is dat elk geluidje goed tot zijn recht kan komen.

Bestaan er koptelefoons die dit kunnen en geen 1000 euro kosten?, laat het me dan ff weten, ben erg benieuwd, anders ben in het komende jaar gedoemd mijn muziek te maken op een volume dat ik het nog maar net kan horen:P

Ik hoor het graag van jullie.
 
zijn al heel veel topics over geweest zoek eens op AKG, Beyer Dynamic, Sennheiser...
of ga gewoon eens langs een muziekzaak met wat ceedeetjes :)
 
Ik zelf gebruik de Beyerdynamic DT 990 PRO (daar is ie weer) en ben er zeer tevreden over alleeen moest ik wel even wennen aan het laag wat er in zit, dat is behoorlijk stevig maar daardoor hoor ik wel vrij goed wat er in het laag gebeurd. Tevens kan ik er uren mee werken zonder enig probleem. een aanrader dus ;) voor rond de 140-150 euro zijn deze te koop.
 
Re: Goeie Koptelefoon????

Origineel geplaatst door Absynth

Bestaan er koptelefoons die dit kunnen en geen 1000 euro kosten?, l

Bestaan er koptelefoons van 1000 euro?
 
Re: Re: Goeie Koptelefoon????

Re: Re: Goeie Koptelefoon????

Origineel geplaatst door Raph
Bestaan er koptelefoons van 1000 euro?

Zoek maar eens op: Koss ESP-950 ..

Maar goed, mijn advies, ga luisteren in de winkel en neem degene die jij het fijnst vind.
Ik heb dit gedaan en koos voor een Sennheiser hd 590, klonk goed, was licht (qua gewicht) en zat lekker op m'n hoofd... vooral zelf ff proberen want je hebt hem toch lang achtereen op je hoofd.

Eenmaal de doos in handen zag ik staan "Geschikt voor Klassieke muziek" en toen begon ik al te twijfelen of het wat voor me was, stom want wat boeit het nou, vertrouw je oren en koop wat je kan betalen en fijn vind.

De HD 590 is niet zo duur meer, denk wel dat je een beetje tussen de 100 en 200 euro zal betalen voor een goede koptelefoon.

succes
 
maar dan heb je wel wat:P

[offtopic]2 syntax terror: hoest met de roland mc-09 en de ea1 afgelopen?, hebben jullie daar nog iets aan gehad?:D, wil wel eens horen wat je uit die mc-09 hebt gekregen[/offtopic]
 
Origineel geplaatst door gerrie79
Ik zelf gebruik de Beyerdynamic DT 990 PRO (daar is ie weer) en ben er zeer tevreden over alleeen moest ik wel even wennen aan het laag wat er in zit, dat is behoorlijk stevig maar daardoor hoor ik wel vrij goed wat er in het laag gebeurd. Tevens kan ik er uren mee werken zonder enig probleem. een aanrader dus ;) voor rond de 140-150 euro zijn deze te koop.

die gebruik ik ook al jaren, supertop is tie!
 
Ik heb een Samson RH600 waar ik zeeeerr aan gehecht ben :)

Het is een open koptelefoon, dus je krijgt er geen zere oren van. En de kwaliteit van het geluid is helder en doorzichtig. De basweergave is ook goed.

RH600-9a88ebfb01b4b4ade62e010e890fdd68.jpg


Koste ongeveer rond de 69,- euro geloof ik. Het rubber van de oorschelpen bij mij is versleten, dus ik ben aan een nieuwe koptelefoon toe. Maar ik weet bijna zeker dat ik weer de RH600 ga kopen :)
 
Sennheiser HD600..

Matched pairs, speakers zijn dus identiek aan elkaar (qua freqresponse etc) en geven heel mooi stereogeluid.
Supergedefineerd. Audiorange = 12 Hz tot 38.000 KHz
 
Re: Re: Goeie Koptelefoon????

Re: Re: Goeie Koptelefoon????

Origineel geplaatst door Raph
Bestaan er koptelefoons van 1000 euro?

De Ultimate Ear UE-10 kost dat, inclusief shipping, invoer en het laten maken van de afdruk van je binnenoor.
 
Ik kan je alleen maar aanraden om zoveel mogelijk verschillende hoofdelefoons te vergelijken in de winkel. Neem je favoriete platen mee en reserveer een paar uur in je agenda. Daarna weet je genoeg!

Succes vanwege een gelukkige gebruiker van AKG K240 studio
 
Origineel geplaatst door Septic
Sennheiser HD600..
Origineel geplaatst door lord_fornax
De HD580 doet het ook wel ;)
Neeeee, de HD590....:D

Sennheiser word vaak genoemd,zijn er ook Sennheiser modellen die af te raden zijn?

Vind die Samson ook wel intressant, is kijken of ik die eens ergens kan luisteren, is een stukje goedkoper dan de Sennheiser..


[@Absynth,Offtopic]
De Electribe-A word nog driftig gebruik van gemaakt door mijn maat, en de MC-09, tja ik gebruik hem niet zo vaak, maar zal hem niet snel wegdoen. Soms neem ik hem mee naar me werk om stukjes radio o.i.d te samplen, loopen en dan gewoon een beetje te kloten met 303 geluidjes erbij. Vaker neem ik hem mee naar een optreden "voor erbij" dus als achtergrond-aanvulling. Hij komt dus nog steeds goed van pas, prima bakkie heb er geen spijt van!
Was wel ff gezellig, en een gekkehuis, toen je langskwam :)
[/Offtopic]
 
Re: Re: Re: Goeie Koptelefoon????

Re: Re: Re: Goeie Koptelefoon????

Origineel geplaatst door matador
De Ultimate Ear UE-10 kost dat, inclusief shipping, invoer en het laten maken van de afdruk van je binnenoor.

jeezz...en dat voor in-ear dingen.
Als je dat als studio monitors gebruikt dan mag je ook gelijk een maandelijkse afspraak maken om je oren schoon te spuiten.
 
Back
Top