grote pulse thread !

Zelfs de arp kun je starten en stoppen met een cc-tje 8o)

BTW als iemand die templates voor de Novation wil hebben, mail me dan effe. Gratis en voor niets :D
 

Attachments

  • ruwe sound.pdf
    75,8 KB · Bekeken: 71
En de tweede is als volgt geprogrammeerd:
 

Attachments

  • modulaties.pdf
    82 KB · Bekeken: 56
Ach hier, zijn ze gelijk:
 

Attachments

  • 01 pulse roughsound.syx
    2,8 KB · Bekeken: 59
En....
 

Attachments

  • 02 pulse modulation.syx
    2,8 KB · Bekeken: 57
Klaar. Nu moeten jullie alleen nog een Novation scoren :D

Overigens, voor de Microwave heb ik hetzelfde gedaan met sysex commands programmeren voor de Novation. Dat was iets meer werk ja...

Ook die zijn gratis op te vragen bij mij.
 
Origineel geplaatst door Sly Dog
Was de Pulse ook niet de eerste synth waarbij alle parameters via MIDI CC's zijn aan te sturen? :)

Siel EX500 kan dat toch ook? Die is iets ouder ;)
 
idd

idd

Origineel geplaatst door M0n0L0g1C
Siel EX500 kan dat toch ook? Die is iets ouder ;)

idd heb ik ook [alleen kapot [wat?]
maar die kan alles aansturen met ccs
80+ jaren ,..soo sly ...check ya back file z
keep up thepulse storys comming
[kwilook een nonvztion keystaion ,..]
en geen dopfer pketcontrol
 
Origineel geplaatst door M0n0L0g1C
Siel EX500 kan dat toch ook? Die is iets ouder ;)

offtopic:
Bijna goed: Siel EX80 en Suzuki sx500
 
Hey R-ond!

In een opwelling een Pulse gekocht? Terwijl ik hier nog een mengtafel heb staan die al meer dan een week op je staat te wachten?

Laat maar weten wanneer je hem halen komt!

:koffie:
 
Origineel geplaatst door Hazes
Jij mixt op een Behringer, misschien maakt dat ook nog wat uit :D ;)
eeh ja van die EQ's kan 't nooit echt mooier worden he 8o)
 
Origineel geplaatst door Ytse
IS het in die rekon editor mogelijk om midi sysx patches te laden?

Het zit er nu nog niet in, maar ik vroeg me af of het er nog in gaat komen. Ik kreeg het volgende antwoord:

Eventually, I plan to get to that point. Right now sysex through VST isn't the greatest system yet... (no one hardly ever uses it). Hopefully, I can get this functionality in there someday though. ;-)

For now, you can always hit the 'Save Patch' command on the Pulse itself and it will save the currently edited patch.

The editor is more for working inside VST hosts (along with your music tracks) and not quite for managing all your sounds for standalone use (though you can do this as mentioned above), but uses the VST patch functionality instead.

I know the FM-7 and other NI synths can deal with sysex and I do plan to adopt this concept eventually.
 
Origineel geplaatst door mc_kwok
Het zit er nu nog niet in, maar ik vroeg me af of het er nog in gaat komen. Ik kreeg het volgende antwoord:

Ben benieuwd. Lijkt me heel handig. Lijkt me ook niet zo moeilijk. Als je eenmaal midi CC kan uitzenden moet sysx niet zo lastig zijn.
 
pulse vrienden

pulse vrienden

ik heb ook al een tijdje een pulse;

ik heb de pulse gekocht om slicke monofone lead/bass synthlijntjes (think G- en P-funk, Stevie Wonder, etc.) in melkander te zetten; ik heb er nog niet heel veel mee gespeeld maar volgens mij doet die dat best goed;

maar de prangende vraag die mij nu al daaaagen bezig houdt is:

zou iemand mij in passende bewoordingen kunnen uitleggen wat SOUNDWISE nou het kenmerkende verschil is tussen aanmerkelijk duurdere mono syntho's a la Voyager/Moog/Studio Electronics en wellicht de Pro-one;
(de specs kan ik zelf wel vergelijken; en trouwens volgens mij doet de pulse dan sowieso al leuk mee)

de achterliggende vraag is natuurlijk;
zou ik er SUBSTANTIEEL op vooruitgaan als ik de spaarcenten van mijn kindjes afpak en inderdaad zo'n significant duurdere bak zou kopen;

een eerste voorzet; ik heb mij laten vertellen dat de oscillatoren van de Pulse van "mindere" kwaliteit zouden zijn

(Sound on sound zegt:
"three powerful digitally-controlled analogue oscillators")

maar ook:

"I've had almost a year to appreciate the original Pulse, and I think I'm now brave enough to say that this is the best analogue monosynth I've ever owned -- even including my Minimoog."



8)
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top