Frequenties splitsen?

Eraser127

Ouwe rot
Lid sinds
28 augustus 2005
Berichten
3.558
Locatie
Nijkerk
Wist niet goed waar ik em moest neerzetten, dus hier leek me 't beste.

Als ik in Cubase een drumtrack van bv. de LM-7 overstuur met distortion, dan hoor ik m'n VST synth track bijna niet meer. Het klinkt alsof de drums een groot deel van de synth frequenties overlappen. Heb het met verschillende VST synths.

Heb vanuit een ander topic geprobeerd de drum lager te eq-en en de synth wat hoger, maar t'blijft een brij. Is er echt een duidelijk plan voor, of is het gewoon blijven proberen met eq instellingen?
 
Laatst gewijzigd:
Re: Frequenties splitsen?

Origineel geplaatst door Eraser127
Heb vanuit een ander topic geprobeerd de drum lager te eq-en en de synth wat hoger, maar t'blijft een brij. Is er echt een duidelijk plan voor, of is het gewoon blijven proberen met eq instellingen?
denk het toch wel... daar is eq normaal gesproken voor... tenzij je brei word veroorzaakt door overmatig fx gebruik...
 
Ik weet dat het lullig klinkt, maar dat plan heet mixen...
 
kan kan niet met sidechaining ?
 
Origineel geplaatst door karstieman
kan kan niet met sidechaining ?
Lees net in een topic de beschrijving van sidechaining en dat kan weleens de clou zijn. Ga es ff wat freeware plugins proberen.
 
heb eerder het idee dat hij gewoon moet leren beter te mixen en eventueel gewoon andere geluiden te kiezen als het niet lukt... Of deze geluiden gewoon drastisch te veranderen met filters enzo en gewoon betere balans op te stellen en vooral van de compressors en limiters af te blijven... Die maken het juist nog erger...
 
Back
Top