Presetbak voor allround-live gigs...

Kijk ook es naar de Proteus 2000, of de keyboard versie hiervan. Zeker het overwegen waard!
 
Wel mensen, ondanks al jullie goede raad heb ik toch een Juno D gekocht, en als pure (nieuwe) presetbak is dit toestel toch redelijk onklopbaar... En zelfs de "analoge" klanken zijn redelijk overtuigend, naar mijn oor (jaja, idd gesampled).

Qua versterking heb ik geopteerd voor 2 Roland CM-30 monitor-cubetjes (op microstands). Dit was voor mij het ideale huwelijk tussen degelijk stereo-geluid thuis én goede monitoring op live-toestanden. Nu zijn die dingen zo goed en zo veelzijdig dat ze ondertussen tegelijkertijd dienen als mini-zang-installatie, en mijn I-Pod heeft er ook een tweede leven bij! Ook zullen ze zeker volstaan voor het live-werk op akoestisch geluidsniveau, of met een kleine bezetting.

Niet vergeten dat deze spulletjes 5 ingangen hebben en een stereo-voorversterker. Met twee van deze doosjes heb je dus 10 ingangen en een stereo mini-p.a.-tje. Ik wou het even gezegd hebben. En dit voor 180 euro per stuk, wie doet beter?

Als het écht luid moet gaan zal ik waarschijnlijk overgaan tot de aankoop van één bi-amped 15-inch + tweeter P.A.-luidspreker - deze zijn al te vinden voor pakweg 500 euro (bv. Cool, 300 + 100 watt!), en dit klinkt véééél beter dan een doorsnee keyboard-versterker - je hebt enkel geen mixmogelijkheden.

Vele Groeten,

Geurt.
 
:okdan: Veel plezier en succes met je aankopen!!

Laat maar es wat horen als dat gaat!
 
Back
Top