Creamware introduceert Modular III

Creamware's Modular III features:
  • 70 nieuwe modules (totaal nu meer dan 220 modules)
  • "Modular Remote Control": een skinnable 'front-end' voor modular III patches. Gewoon knoppen die je wilt gebruiken toewijzen en de kabel-chaos uit het zicht
  • diverse nieuwe presets
mod3_MRC1_200.jpg
mod3_909Groover_200.jpg

de skinnable "Modular Remote Control"

Nieuwe modules onder andere:
  • Prophet VS wavetable oscilator
  • nieuwe filters waaronder multi-mode filter met 25 filtertypes
  • betere sequencer
  • diverse vocoder-bouwstenen
  • meer logische schakelingen
  • diverse 'standaard' creamware-effecten nu ook als module
Full version 249 Euro
Upgrade 98 Euro
 
Zeker interessant zeg. Je kunt van Creamware zeggen wat je wilt, maar dat ze niet aan software voor hun spullen werken niet.

Wie o wie gaat dit aanschaffen? Misschien wel leuk om wat voorbeeldjes (anders dan die saaie fabrieksdingen) te laten horen.
 
Is dit een standalone proggie? Of heb je hier hardware bij nodig?
En is het te vergelijken met Reaktor/generator van NI ?
 
Zodra het me mogelijk is ga ik upgraden (ik heb de Modular II ook en die is reeds aangenaam)

NDP: de Modular III draait alleen op de DSP's van Creamware-geluidskaarten. Het is enigszins te vergelijken met Reaktor, maar is toch wel minder uitgebreid (maar ook behoorlijk goedkoper!). Vooral extreme sampling-functies ontbreken (waar Reaktor erg sterk in is). Maar de sound is erg OK, de modules hebben grotendeels een analoge evenknie waardoor de werking erg authentiek is en - belangrijk!!! - de boel integreerd naadloos in de modulaire Creamware-omgeving van mixers, effecten en synths, waardoor het bijvoorbeeld eenvoudig is om een Modular-patch ergens willekeurig als effect-apparaatje in je mix te integreren.

Ik ben nu overigens Reaktor ook hernieuwd aan het testen en ik moet zeggen dat het me prima bevalt, vooral de sampling-functies zijn krankzinnig :doei:

Zal binnenkort wel 's een trekkie posten met Modular III en Reaktor erin!
 
Back
Top