Asio4all... normale geluidskaart = asiokaart

papier mache

Ingeburgerd
Lid sinds
16 juli 2005
Berichten
75
Locatie
gelderland
http://www.asio4all.com

ik heb het hier wel eens vaker zien langskomen, maar nog geen topic erover gezien.
Asio4all zet op een of andere manier iedere willekeurige geluidskaart om in een asiokaart, of het nou een standaard stereo geluidskaartje in je laptop of een dure 7.1 surround geluidskaart is, en het kan zelfs alle mogelijke geluidskaarten die je aan je pc/laptop gehaakt hebt optellen tot een hele grote asiokaart.

ik heb exteem veel plezier van dit programma (ook mede omdat het gewoon gratis is!), wie kent dit al? wat zijn je ervaringen met dit programmatje?
 
Laatst gewijzigd:
Ik ken het. En met mij elk ander member van dit forum denk ik zo onderhand ;)

Gebruik het overigens niet, een beetje semi-profi geluidskaart levert zijn eigen ASIO drivers mee en dat levert meestal een lagere latency op. Zo ook mijn M-Audio Audiophile FW.

Maar wat is precies je idee achter dit topic?
 
Origineel geplaatst door pazkal
Ik ken het. En met mij elk ander member van dit forum denk ik zo onderhand ;)

Gebruik het overigens niet, een beetje semi-profi geluidskaart levert zijn eigen ASIO drivers mee en dat levert meestal een lagere latency op. Zo ook mijn M-Audio Audiophile FW.

Maar wat is precies je idee achter dit topic?

ut n btje bekender maken, ut kan vooral voor beginners nl erg handig zijn... en w8 ik heb de beginpost een beetje aangepast :)
 
Zelfs Nvidia on-board audio heeft Asio drivers tegenwoordig. Als je geluidskaart fabrikant ngeen Asio beschikbaar stelt moet je je eens afvragen of die kaart wel geschikt is voor audio toepassingen.

Maar goed, da's mijn mening.
 
ik krijg met me gewone driver van soundblaster betere resultaten
die asio driver kapt er vaak ineens mee maar ja dat kan aan mij liggen
 
asio 4 all is vooral handig voor mensen die met een standaard onboard audio werken maar toch een lage latency willen.

zo ook een vriend van mij, wil verder niets aan hardware uitgeven maar toch een redelijk lage latency krijgen...
ik heb het gwoon geinstalleerd en werkt perfect, zo ook bij mij een paar jaar terug toen het progje net uitkwam... het heeft mij perfect geholpen, en nooit vastgelopen of iets dergelijks.
 
Ik gebruik het ook op m'n laptop. Ook geniaal dat driverstatus icoontje (beyond logic) en die simple- en advanced-mode knoppen :D

ASIO4ALL.jpg


(Bij advanced staat Einstein z'n foto)
 
Voor op m'n laptop is het ideaal... daar zit zo'n Mickey Mouse soundchip in die met de normale WDM drivers volkomen onbruikbaar is om muziek mee te maken.

Met ASIO4All draait Cubase prima! :)

Hier voor de echt luie mensen onder ons, de directe download-link! :D >>>KLIK<<<
 
Ik heb Asio4all nog een tijdlang op m'n laptop gedraaid, totdat ik een E-Mu 1616m kaart kocht. Je kunt inderdaad behoorlijke snelheden halen. Opnemen gaat wat minder en de signaal/ruis ratio van een ingebouwwde geluidskaart is ook niet echt best, maar er valt prima mee te werken.
 
Hoe gebruik te maken van Asio4all

Hoe gebruik te maken van Asio4all

Mensen!

Ik heb een vraagje. Ik heb problemen met m'n latency. Ik heb Cubase al een poos niet meer gebruikt en wil nu weer ff bezig gaan. Ik heb dit probleem eerder opgelost met Asio4all en dat werkte prima! Alleen hoe moet ik m'n instellingen veranderen om gebruik te maken van Asio4all? Ik weet dat het een simpele aanpassing is maar kan me niet meer herinneren hoe ik dit moet veranderen. Wie kan mij even helpen?!

Alvast bedankt.
 
Het zou misschien een beetje helpen als je zegt welke versie van Cubase je hebt ;). Even Google gebruiken en naar "cubase asio settings" zoeken kan al wat verhelpen.
 
same here in het begin assio 4 all gebruikt ..heeft wel een vervelende bug by sommige moederbord chipsets...eens die blijft vasthangen in het geheugen en je sluit assio 4 all manueel af in de taskmanager krijg je een BSOD ....zoals ik al zei ..komt enkel voor bij bepaalde configuraties
Gebruik nu een edirol ua 25 met asio ...heeft het probleem niet .
Toch leuk freeware progje voor mensen die muziek maken met hun onboard geluidskaartje
 
He, is dat die "IRQ is less ten ...."of zoiets BSOD boodschap? ik heb het vrij regelmatig op mijn laptop gehad, en ook nog een paar keer na een herinstallatie.
 
He, is dat die "IRQ is less ten ...."of zoiets BSOD boodschap? ik heb het vrij regelmatig op mijn laptop gehad, en ook nog een paar keer na een herinstallatie.

Weet niet meer exact de benaming van foutmelding maar het was iets in de trend van ' couldn't release driver in background ' 0x0000000e etc
Het was dus driver gerelateerd ...ik heb er een topic over gestart op het asio 4 all forum ( tijdje geleden ) en er waren ook andere gebruikers met hetzelfde probleem
Michael tippach ( de coder van assio 4 all ) heeft ( nog ) niet gereageerd .
asio 4 all forum topic
bsod when ending auapplication with task manager
 
Al jaaaren standaard uitrusting in mijn installatiepack!
Als je ff je outboard kaartje niet wilt meeslepen en toch lowlatency wilt gaan,.. perfect
Petje af voor die lui.
 
idd zit ik beneden op de bank met de laptop en ben ik te lam om naar boven te lopen voor de externe kaart maar heb ik wel energie zin om ff met reaktor te klooien dan ben ik blij dat ik asio4all heb.
 
Ik gebruik Asio4all omdat het geweldig is! Asio4all!... dat is Asio voor iedereen! *D

Asio4allisnietaansprakelijkvoorcrasesenBSOD'somdehaverklap


serieus.. helaas crased te vaak op mijn netbookje (Packard Bell Dot ZG5) spijtig genoeg icm vruitje.
 
Back
Top