Beter laat dan nooit

Yost

Your tea is served...
Lid sinds
29 januari 2006
Berichten
484
Locatie
Amersfoort
Ik kwam het "Nieuwe leden" forum nu pas tegen, dus hierbij wat info over mij...

Het synth virus is in 1982 begonnen met de beluistering van The Concerts in China van Jean Michel Jarre. Daarna snel al zijn oudere werk aangeschaft en de nieuwe uitgaven bijgehouden. Mijn favoriete albums: Equinoxe, Magnetic Fields, The Concerts in China, Zoolook, Metamorphoses. Andere helden zijn Tangerine Dream (tussen 1976 en 1984), sommige Vangelis albums, Kraftwerk, YMO, maar ook Peter Gabriel, Prince, Massive Attack en de elektronische albums van Madonna (Ray of Light, Music, Confessions on a Dancefloor). Jammer genoeg ook helemaal weg van sommige jazz (o.a.Miles Davis, Branford Marsalis, Herbie Hancock, Harry Conick Jr.), funk en soul (o.a. het oudere werk van Stevie Wonder, Erykah Badu, Alicia Keys, John Legend).

Actief begonnen met elektronische muziek maken toen ik een Korg Poly 800 kon aanschaffen. Na jaar of 10 ook weer opgehouden, en vervolgens in 2000 weer begonnen als toetsenist in een coverband. Ik ben qua spelen geheel autodidact, en dus best wel blij met al die andere bandleden die de overige partijen invullen. 1x per week repeteren, ca. 6x per jaar optreden (het moet wel leuk blijven).

Andere hobbies? Vrouw, 2 kinderen, werk, muziek maken... zou er nog tijd over zijn, denk je?!

Momenteel bezig met de aanschaf van een goed controllerkeyboard met veel knoppen en schuiven. Dit kan bij mij maanden duren, uitzoeken is leuker dan hebben. Afgelopen zondagavond besloten om toch maar geen Eminent orgel te willen aanschaffen...

Laatst gekochte cd: The Essential Michael Jackson (euhhh?)
Laatst gekochte "synth" cd's: Live in Gdansk, Jarre (matig); Aerial, Kate Bush (geweldig, ondanks weinig synths); Confessions on a Dancefloor, Madonna (vet)
Laatst gespeelde nummers: Smooth Criminal, I've Got The Music in Me, Duel (Eye to Eye), Peter Gunn (ELP uitvoering)...
 
Re: hallo

Re: hallo

Origineel geplaatst door Synthetic. K
hey welkom zoolook ken ik erg goed

Hoi Synthetic,

Zoolook bezorgt mij nog steeds kippevel. Ik weet nog hoe ik lag te luisteren toen Wim van Putten hem voor het eerst draaide op de radio. De eerste keer dat ik 'm hoorde, begreep ik er niets van. Gelukkig had ik 'm ook opgenomen, en een tiental beluisteringen later viel het kwartje. Volgens mij is het Jarre's meest vernieuwende album geweest. Hij is er zelf ook erg van geschroken, Rendez-Vous was een grote stap terug.
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top