stereo distortion?

ja...

duur : Thermionic Culture Vulture
goedkoper : fx apparaten met distortions ; bijv. DP/2 of DP/4,Fireworx etc.

je kunt ook 2 Sherman filterbanks aan elkaar koppelen...
 
Origineel geplaatst door dione
ja...

duur : Thermionic Culture Vulture
goedkoper : fx apparaten met distortions ; bijv. DP/2 of DP/4,Fireworx etc.

je kunt ook 2 Sherman filterbanks aan elkaar koppelen...

geheh, daar weet jij natuurlijk alles van, shermans aan elkaar koppelen :D

echt coole muziek maak je trouwens Dione, je hebt echt fans hier in H'voet.. :biertje:
 
Origineel geplaatst door 6 trak
wat is daar so wie so het nut van? ...distortion is alleen het vervormen van je signaal,
het stereo element zit als het goed is al in het basis materiaal voordat je gaat distorten...

Idd, als je je stereo signaal gewoon dik gaat distorten hoor je geen eens meer een stereo geluid...
 
Origineel geplaatst door 6 trak
wat is daar so wie so het nut van? ...distortion is alleen het vervormen van je signaal,
het stereo element zit als het goed is al in het basis materiaal voordat je gaat distorten...

Ja maar dat signaal moet wel stereo blijven na de vervorming door de distortion. Dus moet de distortion natuurlijk stereo zijn. Lijkt me logisch toch? Of is dat niet wat je bedoelt?

En wie zegt er dat je na bewerking door distortion geen stereo meer hoort? Ok, als je het heel extreem op je totaal mix gaat toepassen zul je het minder horen maar wellicht wil topic starter alleen maar één bepaald element (geluidje, stereo drumloop of whatever) een beetje overstuurt laten klinken.

Ik gebruik distortion ook af en toe op bepaalde stereo drumloops of gewoon een heel klein beetje op m'n stereomix om het wat smeriger te maken. Het blijft dan gewoon lekker stereo hoor...
 
neem een mono-geluid, naar twee distortions, een naar links en een naar rechts pannen, en het is extreem stereo ! ze vervormen nl. nooit helemaal op dezelfde manier.
 
Origineel geplaatst door meesha74
En wie zegt er dat je na bewerking door distortion geen stereo meer hoort?
ik niet...

volgens mij is het zo dat je EERST distortion toepast en het dan pas het in het stereo beeld gooit...

Origineel geplaatst door guido
neem een mono-geluid, naar twee distortions, een naar links en een naar rechts pannen, en het is extreem stereo ! ze vervormen nl. nooit helemaal op dezelfde manier.
ik geloof niet dat dit bedoeld word... volgens mij meer het behoud van het originele stereo beeld...
 
Origineel geplaatst door 6 trak
ik niet...

volgens mij is het zo dat je EERST distortion toepast en het dan pas het in het stereo beeld gooit...

behalve als je bijv. een mix wilt distorten...bijv. een beat met links en rechts geluiden...

bij een 'brede' string-partij (bijv. met chorus) kan het ook lekker klinken,om dan de 'breedte' van strings te behouden kun je beter stereo distorten....distortion hoeft namelijk niet altijd extreem...(zei ik dat ?)...

als je wat extremer distortion gebruikt kun je inderdaad beter eerst distorten en vervolgens pas in het stereo-beeld gooien,dan is stereo distorten een tikkeltje overbodig....
 
thnx voor alle antwoorden so far!

waar ik het voor zou willen gebruiken is om mijn electribeje wat smeriger te laten klinken.
dat ding heeft maar twee ouputs dus ik kan bv niet alleen de kick door een distortion gooien...

natuurlijk kan ik de kick links, de rest rechts pannen en dan ze dan als twee mono outputs gebruiken maar de delay die er op zit een soort van pnigpong delay dus die is dan onbruikbaar! (en die vind ik nou net zo leuk!)
 
moet dus ook niet al te duur zijn!
om nou een sherman of een fireworks achter mijn electribeje te hangen...
 
Laatst gewijzigd:
art sgx lt

art sgx lt

Dan zou ik toch ergens een art sgx lt opzoeken echt mooie distortion en een berg effecten..
er staat 1 op speurders dat is de grote versie ,maar ik heb zelf de kleine broer ervan gehad.

en als ik hem weer ergens tegenkom koop ik hem direct voor zo'n 100 eurootjes moet het wel lukken denk ik.

Er zit een dirt drive op bass mid en hoog.

ik heb nog geen betere betaalbare 19"gezien.
 
Back
Top