Korg DSS-1 en DSM-1 gebruikers draad

thnx 4 mp3 eindelijk lekker
en ik ga voor de dsm ...heb een deal R-ond,...yaaah rond

sooon un dsm in the house ben benieuwd ,...
sowie sso wel een leuk app. k ga m meer gebruiken as drumsamplert
en niet eg as synth synths genoeg en nog een hoog einde samplert a4000 clenerik!

over die linn 90000 vriend [patatjemet]heeft m ook erg intuitief app
sukje leuekr weer dan de andere linns [ noi sample optie ]
terwijl ik die oranje met zawrt met wooden sides ook een erg tof ap vindt cv op de conga,s top keertje gehuurd [yep by mjhouse
best lol
en nie soo duur 350. asje mazzel hebt
tis toch wel as een app zn eigen sequencert heeft

dat wil met de rm1x gaan doen mn dpx en dsm gaan aansturen op elk een eigen track
ander drum dozen met sync er ....
en hopla qbase ka weg ....byna

nog 1 ding ik heb eigenlijk nog nooit van mn "muzikale carriere "lol een dx / dmx gehoord je hebt ze ook gestreched ,...lastig syncen geloofk 48 ppqn
wel een niet te dure machine de dx /dmx

daarover een keer [of iemand moet mp3 willen plaatsen ...hmhm]

gegroet thnx 4 mp3zzzzz



er g ok site met veel info huge library



KORG DSS-1 - Lovely sampling synthesizer. Not a sampler, it's a synth with lovely fat filters. Great for taking your own short waveforms and throwing subtractive synthesis over it. It has some harmonic synthesis capabilities you can use with this as well. Make some mayhem with the twin DDLs as well. Of course, if you're at this page you probably already know this :) Slow disk drive, monotimbrality and the lack of memory are its only drawbacks... BTW, this was one of only 2 Korg samplers ever made (the other was the DSM-1, its somewhat-related rackmount module...)...although there are some Korgs that can play user samples (the T2 will read disks made with a DSM-1 for example)...

http://http://www.geocities.com/SunsetStrip/Backstage/6241/
 

Attachments

  • korgdss1.jpg
    korgdss1.jpg
    36,2 KB · Bekeken: 139
ik ben nog steeds verliefd op mij dss-1, hij neemt dan ook de helft van mijn slaapkamer/studio in ;-)
 
Tsa.. ik lees nu mijn oude berichten.. Alweer 11 jaar geleden.

Afgelopen maand weer een DSS-1 gekocht :)

Hoe vergaat het de andere gebruikers? Nog nieuws?
 
Heb er ook één en klinkt idd erg goed. Die diskdrive is wel traag en onbetrouwbaar maar blijkbaar kan je er zo'n floppy emulator in stoppen. Tip: met een kiwitechnics patch editor is hij volledig te editten. Wel trage processor dus gaat allemaal een beetje in stukken en brokken maar werkt wel.
 
Die zit in jouw oude DSS-1, die nog bij mij staat :)
 
@CONSO..

Heb jij mijn oude DSS-1? en een upgrade van straylight?

Yep, die heb je indertijd nog zelf bij me afgeleverd. Een jaar of drie, vier geleden heeft een collega forumlid de Straylight kit voor me ingebouwd. Ik heb 'm niet binnen speelbereik op het moment door het verdwijnen van een gedeelte geluidsruimte.

Het werkt trouwens prima. Helaas is de DSS-1 er niet de helft kleiner en lichter door geworden ;)

Van wat ik me ervan herinner viel dat inbouwen en werkend krijgen wel wat tegen wat betreft tijdsinvestering.
 
Voor de liefhebbers: ik heb er nog een te koop staan met de oorspronkelijke soundlogic scsi uitbreiding... :)
 
Potverdorie, ik kan het gewoon niet meer herinneren... waarschijnlijk geblokt haha ;)
Jammer dat je hem niet bruikbaar hebt staan.. had graag de upgrade en mijn oude bakkie weer eens willen zien :) mocht je hem ooit klaar hebben staan. Mag ik die upgrade eens testen?


Yep, die heb je indertijd nog zelf bij me afgeleverd. Een jaar of drie, vier geleden heeft een collega forumlid de Straylight kit voor me ingebouwd. Ik heb 'm niet binnen speelbereik op het moment door het verdwijnen van een gedeelte geluidsruimte.

Het werkt trouwens prima. Helaas is de DSS-1 er niet de helft kleiner en lichter door geworden ;)

Van wat ik me ervan herinner viel dat inbouwen en werkend krijgen wel wat tegen wat betreft tijdsinvestering.
 
Dit is dus het filter en vca wat in een DSS-1 zit...los getrokken door coole gast.



Nu dit extern te tweeken is.. dan moet er toch ook een cv mod gemaakt kunnen worden?
 
Van wat ik me ervan herinner viel dat inbouwen en werkend krijgen wel wat tegen wat betreft tijdsinvestering.

Het originele geheugen moest eruit. Dat was op zich al geen pretje, maar die konden nog gesloopt worden (lees: afgeknipt). De meegeleverde connectors die er daarna in moesten waren echter vrij dik, dus alle gaatjes moesten één voor één ruimer gemaakt worden. Daarnaast moest dacht ik de floppy controller eruit en op het extra board geplaatst worden. Een 40-pin chip levend uit een dubbelzijdige print halen is ook geen pretje. Plus dan nog een nette oplossing voor de USB-stick. Daar heb ik uiteindelijk een speciale punch voor gekocht (wat best aardig werkt overigens).

Op zich met netjes en secuur werken geen ingewikkelde klus. Vooral een tijdrovende. De tweede ging overigens sneller na de ervaring van de eerste.
 
Thx voor het toelichten etaoin, zat te denken om het ooit zelf te doen maar wellicht toch beter om het uit handen te geven..

Tom van de Straylight kit heeft het er over om einde 2017 met een nieuwe kit te komen die voor zowel de DSM als DSS-1 gaat werken.

Zou jij die kits wel willen inbouwen?

(als ik het goed begrijp heb je alleen een usb stick connectie nodig?)

(dus geen Gotek of hcx drive meer nodig?)
 
Maarten van Artefacts heft de Straylight kit in de mijne gezet. Ook een forse klus, temeer omdat er ook iets mis was met een van de boards. Niet echt iets voor de beginner dus. Wellicht dat de nieuwe kit het leven wat makkelijker maak? Wel een bak met een dikke sound hoor!
 
Thx voor het toelichten etaoin, zat te denken om het ooit zelf te doen maar wellicht toch beter om het uit handen te geven..

Tom van de Straylight kit heeft het er over om einde 2017 met een nieuwe kit te komen die voor zowel de DSM als DSS-1 gaat werken.

Zou jij die kits wel willen inbouwen?

(als ik het goed begrijp heb je alleen een usb stick connectie nodig?)

(dus geen Gotek of hcx drive meer nodig?)

Was er net iets erg matigs met die DSM? Geen filter of geen resonatie oid?

Heb ook ooit nog op die DSS geboden maar dat was voordat ik had gezien hoe groot die was. Toen maar je Metric Halo overgenomen :D
 
Wat een memories hier.. 154, Jij hebt mijn metric halo overgenomen? :) heb je hem nog?



Yep, die heb je indertijd nog zelf bij me afgeleverd. Een jaar of drie, vier geleden heeft een collega forumlid de Straylight kit voor me ingebouwd. Ik heb 'm niet binnen speelbereik op het moment door het verdwijnen van een gedeelte geluidsruimte.

Het werkt trouwens prima. Helaas is de DSS-1 er niet de helft kleiner en lichter door geworden ;)

Van wat ik me ervan herinner viel dat inbouwen en werkend krijgen wel wat tegen wat betreft tijdsinvestering.

Was er net iets erg matigs met die DSM? Geen filter of geen resonatie oid?

Heb ook ooit nog op die DSS geboden maar dat was voordat ik had gezien hoe groot die was. Toen maar je Metric Halo overgenomen :D
 
Back
Top