TMSS Theis modular Synthesizer

Ik heb inmiddels wat gespaard en daarom contact met Horst Theis en zijn zaakwaarnemer opgenomen en een recente prijslijst ontvangen. Helaas zijn er wat interessante modules uit het assortiment verdwenen of versoberd. Ook is er geen webstek, terwijl Theis al sinds 1994 modules bouwt. We moeten het doen met www. sequencer.de Dat doet Grp uit Italië beter. Aan de andere kant zijn de prijzen in 6 jaar niet exorbitant gestegen. Ik ga nog wat vragen stellen en dan kom ik er hier nog op terug.
 

Attachments

  • Theis TMSS preisliste 2008.pdf
    12,4 KB · Bekeken: 234
Serge heeft ook nog nooit advertenties geplaatst (paar uitzonderingen)
En geen website en toch produceren ze al vanaf begin jaren 70.

Thx voor de informatie!
 
De oude VCO kan pas weer geproduceerd worden, als er weer CEM 3340 chips op voorraad zijn. Iemand enig idee waar die te krijgen zijn? Het is lastig zoeken op het internet.

De sequencer valt wat tegen qua mogelijkheden. Theis is van plan om een andere sequencer te bouwen. Hopelijk lijkt die op het eerste model. De midi is eenstemmig! Eventueel kan de gate tot s-trigger worden omgebouwd.
 
De oude VCO kan pas weer geproduceerd worden, als er weer CEM 3340 chips op voorraad zijn. Iemand enig idee waar die te krijgen zijn? Het is lastig zoeken op het internet.

De sequencer valt wat tegen qua mogelijkheden. Theis is van plan om een andere sequencer te bouwen. Hopelijk lijkt die op het eerste model. De midi is eenstemmig! Eventueel kan de gate tot s-trigger worden omgebouwd.

whoo dit ziet r leuk uit
http://www.sequencer.de/moogulatorium/theiss_tmss_synthesizer.html
idd dat hier geen formers al spullen van hebben

kheb nog geen pricelist gezien ...dus tis ok geboud ?
ziet r iig mooi uit beter as mfb/ doepfer
ast indezelfde low range priced gear valt
 
@R-ond: Ik begrijp altijd maar met moeite wat je schrijft. Lijkt me een soort sms-paddo-taal. Uniek is het wel. :) Maar de prijslijst heb ik in mijn eerste post op deze pagina bijgevoegd. De hogere prijzen hebben betrekking op dikkere frontplaten (3cm) met vaste belettering in plaats van met stickers.
@Mono-Poly: Tja, ik ken je voorkeuren inmiddels, al heb ik zelf absoluut geen problemen met het geluid van Curtis vco's. Maar omdat ik zelf geen vco's kan bouwen, heb ik ze toch nodig. Deze vco van Theis is namelijk veelzijdiger dan de nieuwe tweevoudige uitvoering.
 
Het staat mij voornamelijk tegen dat de zeldzame wordende cem3340 gebruikt word voor een nieuw product.
Terwijl je ze beter kan gebruiken om oude Oberheims en Sequentials aan de praat te houden.
 
Daar valt wel wat voor te zeggen.
 
Hexagon, bedankt!
Hierbij een overzicht van wat er nu te koop is.
 

Attachments

  • Theis TMSS Alle Bilder.pdf
    2 MB · Bekeken: 159
Ik vind R-ond altijd een verademing tussen al dat serieuze gewauwel! :okdan:

Totally off topic, ik weet :o:
 
Die Q/OR/SH is gaaf..
 
whoo dit ziet r leuk uit
http://www.sequencer.de/moogulatorium/theiss_tmss_synthesizer.html
idd dat hier geen formers al spullen van hebben

kheb nog geen pricelist gezien ...dus tis ok geboud ?
ziet r iig mooi uit beter as mfb/ doepfer
ast indezelfde low range priced gear valt


deze puzzel viel wel mee toch :D:eureka:
viel me op dat t beetje R-onbekende [new] modulair fabrikantje is ...;
en aangezien kme aardig aant orienteren ben op wat leuke modules
voornamelijk nog sequencing nu - wilder een filtercase by hebben
[kheb 2x 155+154 sequencing controller en wat stuur / clock modules ]

uiteindelijk zal qualiteit wel belangrijk worden ...nu hebk nog geen egt dik budget
dus moet voorzichtig gaan aankopen ...

deze gasten lijken me erg ok ! thnx 4 price link hmhm

met de cem vcos nooit problemen gehad
lekker zelfs
 
Hexagon, ik heb geïnformeerd bij die Dave, maar hij had ze niet meer. Maar ik zit niet vast aan de oude vco's van Theis, hoor. Het leuke van modulair werken is dat je modules van verschillende fabrikanten kunt koppelen, zij het niet onbeperkt natuurlijk. De vco's van Mos-lab zijn miischien wel interessanter dan die van Theis.
 
Hexagon, ik heb geïnformeerd bij die Dave, maar hij had ze niet meer. Maar ik zit niet vast aan de oude vco's van Theis, hoor. Het leuke van modulair werken is dat je modules van verschillende fabrikanten kunt koppelen, zij het niet onbeperkt natuurlijk. De vco's van Mos-lab zijn miischien wel interessanter dan die van Theis.

shit man,das slecht nieuws,motm heeft er ook geen meer zie ik nu..

doepfer rekend 100e aan voor 1 chip ook al,schaarse dingen,ben blij dat ik al de mijne nog heb.
 
shit man,das slecht nieuws,motm heeft er ook geen meer zie ik nu..

doepfer rekend 100e aan voor 1 chip ook al,schaarse dingen,ben blij dat ik al de mijne nog heb.


whoo zoveel
df8 datie vco chips 30/40 $ waren ofso

okdan geen verkeerde investering die formant polysynth dus !:bekdicht:

iig hex ist een keuze of is mogelijk anders te bestellen ...
ik zie namelijk banana pluggen
en jack/jes ????huh hoekandat ??

hoe zit dat ...mn asm is al byna bestuckt met bananas ...vindtdat wel mooi/ handig weinig mutiples nodig

deze gast heeft wel een verschrikkelijkleuk systeem !pie
 

Attachments

  • theiss GRUNDSYSTEM.jpg
    theiss GRUNDSYSTEM.jpg
    238 KB · Bekeken: 118
TMSS kan inderdaad ook met banenenstekkers geleverd worden.

Die stepsequencer die in dat filmpjes staat kan ik alleen niet terug vinden in de folders. Ik heb daar wel ooit al eerder een plaatje van gezien met drie van die led rijtjes naast elkaar.
Ook die analoge stepsequencer ziet er weer anders uit als bijvoorbeeld op de http://www.sequencer.de/syns/theis/Modular_TMSS.html site. Daar zit ook een seq A, Seq B, seq C en Seq D output die ik het filmpjes niet zie.
 
Back
Top