VST plugins werken niet onder mac OSX!

pyrolator

Nieuwkomer
Lid sinds
30 augustus 2002
Berichten
15
http://www.emagic.de/english/news/2002/osx3.html

Als ik dit goed begrijp betekent dit dat bijna alle VST plugins voor OSX herschreven moeten worden, en dan audio units gaan heten. Dit betekent voor zowel PC als Mac OS 9 gebruikers dat als ze naar OSX overschakelijken een hele hoop vertrouwde dingen opeens niet meer beschikbaar zijn. Ik zou zeggen een reden minder om naar OSX over te stappen (ook als mac gebruiker).

nb In mijn kopje zeg ik VST plugins werken niet onder OSX, beetje scherp aangezet wat in artikel staat dat 10% to 15% nog wel zal werken. Maar dat is natuurlijk bitter weinig.
 
Laatst gewijzigd:
Dan vraag ik me af of ze ook met een VST wrapper komen die in AU draait. De algoritmes zijn hetzelfde alleen de interface zal wat anders zijn.
 
In de nieuwe SOS staat een (cover) artikel, waar dit verhaal ook genoemd wordt. Ze willen OS 9 weghebben, min of meer. Het is dan ook al maanden niet upugedate, alhoewel 9.2.2 wel een van de betere Mac OS'en van de laatste jaren is. Logic komt voor OSX, de anderen zullen moeten volgen. de nieuwe 'Jaguar' bevat wel een aantal interessante audio/MIDI features, waaronder een 'nieuwe' goedwerkende OMS. Ik ben beniewd.
 
Maar wat willen jullie eigenlijk zeg? Het is ook allemaal nog zo gloednieuw, ze zullen nog wel met aanpassingen uitpakken.
Ook de makers van plug-ins zullen zich wel aanpassen aan de nieuwe standaard.
Gun het gewoon wat tijd - we zullen over een jaartje wel zien waar de combinatie OSX/Logic zal staan. En misschien dat sommigen dan nog wel spijt zullen beginnen krijgen dat ze niet eerder op de wagen zijn gesprongen... Of misschien ook niet.
 
Audio Units..

Audio Units..

Dat Audio Units formaat ziet er prima uit.. het wordt een universele systeem-level audio-plugin standaard. Hierdoor kunnen 'alle' audioprogramma's er zonder veel moeite gebruik van maken. Alle standaard routings en midi-functionaliteiten zijn centraal geregeld..

.. als de goeie plugins eenmaal geport zijn.. dan wordt dit een hele fijne standaard denk ik.

Apple heeft trouwens een speciale toolkit beschikbaar gesteld aan developers.. die de transitie naar AU gemakkelijker moet maken.
 
Blijft natuurlijk wel door de zure appel heen bijten. Heb je al zoveel knaken voor je plugins neerglegd moet je ook nog eens upgraden naar een systeem wat pas na een jaar of nog langer waarschijnlijk volwassen begint te worden.

Maar dat is dan ook een van de grote nadelen van audiosoftware. Je blijft aan het upgraden, klooien etc.
 
Origineel geplaatst door David
Maar wat willen jullie eigenlijk zeg? Het is ook allemaal nog zo gloednieuw, ze zullen nog wel met aanpassingen uitpakken.
Ook de makers van plug-ins zullen zich wel aanpassen aan de nieuwe standaard.
Gun het gewoon wat tijd - we zullen over een jaartje wel zien waar de combinatie OSX/Logic zal staan. En misschien dat sommigen dan nog wel spijt zullen beginnen krijgen dat ze niet eerder op de wagen zijn gesprongen... Of misschien ook niet.


Helemaal mee eens. Toch ben ik nu met muziek bezig. Dus kijk ik het allemaal nog wel even aan. De combinatie OSX/Logic moet echt hoorbaar beter zijn dan anders kunnen ze het shaken. Behalve dan bij de kleine groep mac adepten.

btw ik werk op mac en pc. sequencing doe ik momenteel op pc (voorheen op mac) omdat ik het gewoon strakker vind. De mac wordt eigenlijk alleen nog maar voor Max gebruikt, ik wacht met spanning de Max PC versie af die voor volgende maand is aangekondigd.
 
Back
Top