MODFX digitale connectie veroorzaakt luide pop

INLAND EMPIRE

Ouwe rot
Lid sinds
11 juni 2005
Berichten
980
Jellow :)
Ik kocht deze week de 4 ModFX´jes van Alesis bij Musicstore (80€ voor het pakket!! -> koopje? :D ) Anyway, je kan die kastjes met elkaar linken via een digitale connectie. Als ik dit doe, komt er sporadisch, niet frequent een keiharde korte pop door de speakers. Soms uurt het 5 minuutjes. Somos komen er twee pops kort na elkaar.. Deze pops wordt zeker veroorzaakt door de modfx´jes. Weet er iemand hoe dit komt? Het is zo´n typische klik/pop die je hoort bij digitale connecties, alleen veel luider.
Voor de rest heb ik geen digitale connecties.. Alles komt analoog in de mixer. Mixer analoog uit in de smashup. Dan digitaal van de ene naar de andere modfx. De laatste modfx is verbonden met een analoge kabel naar de M-Audio Audiophile pci. Dus ik heb geen "foute" connecties gemaakt denk ik. Met een digitale clock enzo moet ik geen rekening houden vermits er niets digitaal verbonden is behalve de modfx´jes, toch?
Gracias senor(itas)

Prettige feestdagen! :biertje:
 
Niemand? :Z
Ik kan ook alle modfxen met analoge jacks verbinden maar die kabels doen de kwaliteit van het geluidl verslechteren.
 
nope.. wel een gigantisch 23 inch scherm met 6 usb poorten en nog wat. ma kheb die modfxen nu op de send & return vd mixer gestoken (is wel enkel mono) en dat blijkt beter te werken..
maar die pop komt door die digitale connecties vd modfx denk ik want als ik hem analoog gebruik is er geen pop
 
Gek, nou je het zegt... dat had ik ook wel eens met m'n MODFX'jes... dacht eigenlijk dat het toen ergens anders aan lag, maar sinds ze zijn vertrokken (zoals wel meer spullen) heb ik er geen last meer van...
 
Hmmm, bij mij ploppen ze ook, vreemd.

Ik zou zo en zo wel een stuk meer over die digitale aansluitingen willen weten.
Heb ergens gelezen dat er een wordklock signaal bij zit, en de rest ???
S/pdif mischien ??? AES/EBU zou geweldig zijn ! Met welke pin bezetting ?

In elk geval heeft Alesis er nooit iets over gepubliceert zo ver ik weet.

Hopelijk worden een paar van deze misteries ooit nog eens opgehelderd,
zou ik leuk vinden
:mega:
 
plaattik?? digital clipping?

plaattik?? digital clipping?

er zit af en toe een "spetter" of "plaattik" in het mengpaneel, en het lijkt dat deze van de alesis mod fx boxjes komen.
erg irritant . wat kan ik er aan doen?
 
alle kabels vervangen...... nog steeds af en toe die tik alsof die staties geladen zijn
 
misschien iemand een tip? moeten ze ontladen worden? iets met voeding??
naar mijn mening lijkt t wel of de mod fx boxen ge-aard moeten worden, want als je een platenspeler niet aard dan krijg je ook zulke tikken.


dit kwam ik op harmony central tegen, maar weet niet of het hetzelfde probleem is:



I've tried placing it in different parts of the effect chain, running it through different power sources, and it just won't stop buzzing. The manual dedicates a couple of pages to making this thing quiet- some I have tried and some I have not. Honestly, it is louder than all 8 pedals in my board combined. Really, it buzzes more than my OD & Fuzz together. And it's a digital, unpleasant buzz too. It comes through especially when changing settings with the rocker switches. I just don't understand how a new effect with a relatively high price could sound this bad.

These units are noisy. There's a small amount of "computer" noise (beeps, blips, whatever) coming out of the unit. I also have the Philtre, Phlanger, and Amplitron. All the ModFX units have this "computer" noise. This particular FAZE unit (at least I one I got) also puts out a really loud snowy static and pretty much makes the unit unusable. I got it on ebay, and I hope I can send it back. Wasn't worth the money - couldn't give these away - which is probably why their discontinued
 
het geluid dat je omschrijft lijkt op wat ik af en toe heb in mijn setup. een soort geknetter dat soms uit meerdere knetters bestaat, soms ook maar uit een tikje.

het is geloof ik niet hetzelfde als wat op harmony central beschreven staat.

tot op heden weet ik niet zeker waar dit aan ligt. Ik heb een tijd geleden mijn stroomzooi opnieuw aangesloten, ditmaal hangen alle apparaten die voorzien zijn van een aarde ook daadwerkelijk op een aarde. tot nu toe is het geknetter niet meer voorgekomen.

ik denk ook dat het een of andere ontlading is. het zal een combinatie zijn van potentiaalverschillen tussen ongeaarde en geaarde apparatuur en signaalbekabeling (gebalanceerd en ongebalanceerd). of in ieder geval zoiets...

heb zelf niet van die alesis kastjes maar volgens mij krijgen die stroom via een adaptor, toch? dat betekend dat je deze dus niet zult kunnen aarden.

probeer je stroombekabeling eens in een stervorm te aarden. info kun je vinden op dit forum.

overigens heb ik een behringer ddx3216. ik dacht eerst dat het daar aan lag. maar goed, dat heb ik nog niet kunnen afvinken.
 
ja dan moet ik alle bekabeling eens langslopen, misschien dat iets anders "slipt" voor volgens mij komt t uit de mod fx boxen. ik zal er later naar kijken en als t opgelost is zal ik het hier plaatsen
 
Back
Top