Ach nee, ik begrijp ook niet waar "Pro-One Killer" vandaan komt.
Maar aan de andere kant vind ik het wel leuk, dat het idee van de MEK wel geinspireerd is door de Pro-One.
Toch ben ik wel benieuwd naar het "waarom" 'n Evolver de geluiden van een Pro-One niet zou kunnen maken.
Nu ken ik de Pro-One van (heel) vroeger, en vond het een leuke bak, maar ik kan me zo gauw niet iets herinneren wat de sound duidelijk boven 'n Evolver zou doen uitsteken.
Tuurlijk, 'n Evolver *kan* heel schril en digitaal klinken... maar dat *hoeft* niet.
Wat me verder zo opvalt:
-De mensen die een Pro-One zo ophemelen, kijken aan de andere kant neer op de poly-versie, nl. de CEM-based Prophet V rev 3. Waarom zou een P5 dunnetjes en digitaal klinken, maar zou de Pro-One dan zo vet zijn?
-Het karakter van de Evolver wordt door sommigen omschreven als 'te aggressief' en 'niet lief genoeg', maar aan de andere kant zou bijv. de envelope response niet snel genoeg zijn. Beetje vagen termen allemaal.
Wat is nou het echte verschil in karakter tussen Evolver en Pro-One?
Kortom: mijn uitdaging... kom eens met een Pro-One sound (liefst droog, dus zonder compressie etc.) - geef voor het gemak even de globale patch instellingen erbij. Dan zal ik eens kijken wat ik met een Evolver kan maken dat in de buurt komt, en kunnen we eens echt zien in hoeverre de Evolver nou minder klinkt...