DSI MEK - Mono Evolver Keys

MEK.jpg


MEKPEK.jpg


Officiele aankondiging komt op de NAMM :).

Prijs : $1199 (volgens Dave Bryce van DSI)
Meer roddel: :http://acapella.harmony-central.com...p?s=&threadid=1121778&perpage=20&pagenumber=3
http://vintagesynth.org/phpBB2/viewtopic.php?t=6878&postdays=0&postorder=asc&start=105
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Arv
"Het is hardstikke hip om blauwe leds te gebruiken, dus die gaan we dan ook ff allemaal erin proppen!" Hoor ik ze denken bij het bedenken van die synth...

Ze zijn meestal ook een stuk duurder, dus de ontwikkelaars zullen wel echt blauw geil zijn :)

Origineel geplaatst door Mono
Ahaa vandaar ook red light district!

Precies, stel je eens voor dat het daar allemaal blauw zou zijn... :)
 
Origineel geplaatst door mOkBor
Precies, stel je eens voor dat het daar allemaal blauw zou zijn... :)

Zeker nooit in de betreffende buurt in Den Haag geweest? Alles zo blauw verlicht als wat.
Want net als bij de slager geldt: blauw licht zorgt dat vlees er lekker uitziet.
 
... ik had een direct linkje wel zo leuk gevonden, maar OK :D

Trouwens, over beroemd gesproken... wie staat er bovenaan in Google als je zoekt op "MEK Dave Smith"? ;)
 
Origineel geplaatst door divi
en toch vind ik die houten zijkantjes echt nix... ik zou 'm er veel strakker vinden uitzien zonder! (lekker belangrijk natuurlijk)

Volgensmij zou jij houten zijkantjes wel mooi vinden als de machinedrum ermee geboren was ;)
 
Houtje zijkantjes maak je zo :P ik heb ook wel eens een MD gezien met... Maar volgens mij kan je ze er ook gewoon afslopen als je ze niet mooi vind ;) Maar dat is natuurlijk zonde...
 
Origineel geplaatst door MadR
in het donker zijn 50 % van de vrouwen die je normaal links laat liggen ook opeens interresant ...
Ik ga dadelijk bier in mijn Yamaha keyboard gooien! Kijken wat ie dan doet!

Maar ff voor de duidelijkheid.. Yoozer heeft deze gevonden, niet het synthforum! Alhoewel, het synthforum is haar leden! :)

Het moet geen site battle worden. Daar heb ik geen zin in. synth-sites united!
 
Voor de liefhebbers hier nog een grotere foto. Volgens mij is dit een prototype of zo; het lijkt wel of het blauwe oppervlak (met opdruk) van papier is als je goed kijkt. Het ziet er niet helemaal strak uit in ieder geval.

Ik vind het wel een verschrikkelijk mooi hebbeding in ieder geval. Maar als je al genoeg keyboards hebt staan is het natuurlijk maar de vraag of de ruim 500 euro bovenop het bedrag van een gewone Evolver het je wel waard zijn. Misschien zitten er toch nog wel wat extraatjes onder de motorkap.......(?)
 
Ja, het is op dit moment nog een prototype, ze hebben er 2 gebouwd.
Zover ik begrijp is het onder de motorkap nog altijd de 'gewone' evolver.

Voor mij in ieder geval het ideale kameraadje voor een Poly Evolver Rack; 4 stemmen + 1 = 5...
... plus directe toegang tot de belangrijkste parameters, waaronder de sequencer.
 
Sjit, hebben we net met AJ een kleine evolver voor onze live set mee naar huis genomen, komen ze uit met dit.

maar ja we hebben wel meteen een flinke pre-order gedaan bij dave.

en nu maar wachten tot de productie molen bij dave gaat draaien.
 
Origineel geplaatst door fuse
Wat is hier zo bijzonder aan? :confused:

Vind ik een gevaarlijke opmerking voor iemand met een Andromeda is z'n gearlist...:)
 
Origineel geplaatst door Hanz
Voor mij in ieder geval het ideale kameraadje voor een Poly Evolver Rack; 4 stemmen + 1 = 5...
... plus directe toegang tot de belangrijkste parameters, waaronder de sequencer.

kan je ze gewoon aan elkaar koppelen en als 1 gebruiken? dat is wel heel vet!
 
Origineel geplaatst door marten
Vind ik een gevaarlijke opmerking voor iemand met een Andromeda is z'n gearlist...:)

Lol


Maar hoe lang is die Evolver nu al uit? Toen ik hem tijdens de introductie op de Messe mee aan't spelen was had al iets van 'vette shit!'. Maar hier op het forum waren maar een paar te porren voor dit ding.
Sinds Dave versies ervan gemaakt heeft met geile blauwe leds en knoppen is dat ding hier pas onder de aandacht gekomen bij het grotere publiek. En dan kun je volgens mij de conclusie trekken dat het er geil uitzien toch een major factor is bij het aanschaffen van synths.
Maar als je nu al wilt mono voice wilt evolveren dan ga je voor de allereerste versie en knoop je die aan een ander keyboardje.
 
Origineel geplaatst door S.L.E.
kan je ze gewoon aan elkaar koppelen en als 1 gebruiken? dat is wel heel vet!

Ja, dat kon al sinds de Evolver (1) - dus die kleine module.
Moet ik er wel bij vertellen dat er een klein volume bugje in deze 'gewone' Evolver zit, waardoor het niet helemaal naadloos gaat.
Maar Dave Smith verwacht een heleboel MEK / PER (Poly Evolver Rack) combinaties te verkopen (en terecht), dus zal het daar wel prima gaan werken.

En dat Fuse terecht aangeeft dat de 'gewone' Evolver nog geen klapper was op synthforum, heeft er misschien mee te maken dat het toch een echte liefhebbersbak is. Wat de boer niet kent...
Toch heb ik begrepen dat het een behoorlijk verkoopsucces is gebleken, en nu de Evolver lijn wat completer wordt denk ik dat een boel mensen zullen zien wat voor geweldige bak (want dat is het!) het eigenlijk is.

Liever één voice uit een aansprekende synth-engine dan 100.000 voices uit een apparaat waar alleen maar superzaagjes uitkomen... :D
 
Houten zijkantjes

Houten zijkantjes

Origineel geplaatst door divi
nee serieus, echni ! bij goeie ouwe moogs enzo hoort het er gewoon bij, maar bij nieuwe synths met blauwe leds en lichtgevende pitch/mod wheels...
Ik vind het er ook niet uitzien hoor.

Maar afgezien daarvan ben ik wel blij dat er tussen al het VA en VST geweld blijkbaar toch nog een markt is voor dit soort wat apartere synths!
 
Pro-one killer??????????? Misschien qua mod features, maar qua sound???? Ik ben het eens met Fuse dat het geen goede vergelijking is. Het karakter van beide synths is op het eerste gehoor al heel anders. Over smaak valt uiteraard niet te twisten. Toch zou ik mijn Pro-One voor geen goud willen ruilen tegen deze synth ;)
 
Ach nee, ik begrijp ook niet waar "Pro-One Killer" vandaan komt.
Maar aan de andere kant vind ik het wel leuk, dat het idee van de MEK wel geinspireerd is door de Pro-One.

Toch ben ik wel benieuwd naar het "waarom" 'n Evolver de geluiden van een Pro-One niet zou kunnen maken.
Nu ken ik de Pro-One van (heel) vroeger, en vond het een leuke bak, maar ik kan me zo gauw niet iets herinneren wat de sound duidelijk boven 'n Evolver zou doen uitsteken.
Tuurlijk, 'n Evolver *kan* heel schril en digitaal klinken... maar dat *hoeft* niet.

Wat me verder zo opvalt:
-De mensen die een Pro-One zo ophemelen, kijken aan de andere kant neer op de poly-versie, nl. de CEM-based Prophet V rev 3. Waarom zou een P5 dunnetjes en digitaal klinken, maar zou de Pro-One dan zo vet zijn?

-Het karakter van de Evolver wordt door sommigen omschreven als 'te aggressief' en 'niet lief genoeg', maar aan de andere kant zou bijv. de envelope response niet snel genoeg zijn. Beetje vagen termen allemaal.
Wat is nou het echte verschil in karakter tussen Evolver en Pro-One?

Kortom: mijn uitdaging... kom eens met een Pro-One sound (liefst droog, dus zonder compressie etc.) - geef voor het gemak even de globale patch instellingen erbij. Dan zal ik eens kijken wat ik met een Evolver kan maken dat in de buurt komt, en kunnen we eens echt zien in hoeverre de Evolver nou minder klinkt...
 
Back
Top