newbee

cas

'... always Casa-Loca'
Lid sinds
6 september 2002
Berichten
32
Locatie
Leiden
hallo iedereen!
ik ben dus ook nieuw lid sinds vandaag.

ik ben van huis uit grafisch vormgever en verzorg nu de vormgeving en webdesign voor een internetbedrijfje in Utrecht.

sinds een aantal jaar gepakt door de dansmuziek/house (heb nog de eerste draaitafels van Armin v. Buuren overgenomen en draai hierop nog steeds mijn plaatjes die ik vooral bij Cyber Records en Forbidden Planet in Leiden haal).

Nu wilde ook ik maar eens wat gaan 'prutsen' met muziek.
Aangezien ik mijn G4 Powermac als uitgangspunt wil nemen, ben ik dus op zoek naar some hot stuff (hard- en software) om mee uit de voeten te kunnen.

Mijn plannen zijn om in ieder geval gebruik te gaan maken van Logic audio (Platinum 5) met het een en ander aan Emagic 'insteek-modules' als de ex24 soft-sampler.

Ik hoor de komende tijd wel van jullie waar ik de creme-de-la-creme vandaan moet halen!

Tot later!

Cas
 
welkom
 
Ja, bedankt voor het warme onthaal!

er valt hier volgens mij een hoop informatie te vinden, heb ik het idee.
hebben jullie nog tips voor de aanschaf van hard en software? ik heb namelijk een beetje gespaard en ben op zoek naar een goed mixer en synthesizer...

Cas
 
hey cas welkom en jah er is hier genoeg info voor je, veel plezier
 
Welkom..

Als je goed aangeeft wat je wilt dan kun je hier zeker goede adviezen verwachten. In ieder geval veel verschillende meningen waaruit je dan zelf moet kiezen. Dat houdt het spannend!
 
hoi welkom!
je moet gewoon datgene kopen met de meeste knopjes en lampjes..dat staat het stoerst ;)
 
ik heb zelf al met een schuin oog gekeken naar de Yamaha ex-5 en de novatio K-station. Voor de mixer heb ik al lichte voorkeur voor de Mackie 1402 vlz.

Commentaar?

voor de software staat voor mij redelijk vast dat ik Logic Audio Platinum wil gebruiken.

Cas
 
Ikzelf heb een 1402 vlz en hij heeft me nog nooit in de steek gelaten.

Handig is ook dat ie een ingebouwde voeding heeft (dus niet zo'n externe voeding ala behringer) en dat ie gebalanceerde (TRS en XLR) uitgangen heeft. Dat is voor live situaties (mocht je dat ooit willen doen) handig.

Gewoon tweedehands kopen. Lekkere mackie kwaliteit. Waarschijnlijk doe ik hem trouwens binnenkort weg. Hou het forum in de gaten.
 
mackie is goed!

maar dan noem je ook gelijk het "bijna" duurste ;)

een k-station als eerste synth? ik weet het niet hoor...

misschien moet je eens kijken naar een virus!

ow ennnuuuh welkom :okdan:
 
Ok Johnny, ik houd het in de gaten!
Mail me anders als je concrete plannen hebt om je 1402 VLZ weg te doen.
Zijn dit soort apparaten eigenlijk veel tweedehands, in goede conditie te vinden? - mixers en synths dus -

En is een K-station een lastig te gebruiken synth voor de beginner of uberhaupt?
 
k-station is erg goed te gebruiken omdat het een relatief simpele synth-engine is met voor bijna elke functie een eigen knop of slider...maar als je echt 1 basis synth wilt die je ook als controller-keyboard wilt gebruiken zou ik voor een Access Virus B of C keyboard gaan.... niet goedkoop maar wel superkwaliteit

ligt natuurlijk ook wel aan je muziekstijl....deephouse achtige dingen hebben meer conventionele geluiden dan synthetische dingen...dan zou je misschien meer aan een korg triton of yamaha motif hebben

Olaf
 
K-station is één van de meest eenvoudig te bedienen synths op de markt vandaag. Hou er rekening mee dat deze bak niet multitimbraal is (geen meerdere klanken tegelijk) en hoe hard je er ook in spit, extreme klanken krijg ik er niet uit.

De ex5 daarentegen, daar ga je sowieso veel langer en meer plezier aan hebben. Vergelijk de specs.
 
ok, bedankt.
ik ga gelijk ff kijken naar de features van deze apparaten!

en de Yamaha ex-5 in vergelijking met de Access Virus B of C?
 
hallo hallo hallo...welkom en zo...
ik zou gewoon voor een tweedehands nord rack / lead gaan...zijn tegewoordig niet meer zo duur en 4 parts multitimbraal...verder kun je er zowat alles uithalen wat je wilt....

bobNORDvsLEAD@hotmail.com...he he he...
 
en zo komen alle standaard adviesen weer langs...zoek gewoon eens op het forum naar "welke synth" en je vindt meer dan genoeg info....de criteria zijn vaak: wat heb je al, wat is je budget, wat wil je ermee doen?

Olaf
 
ok, ik zal eens wat vragen elders posten!

alvast bedankt voor alle adviezen!
tot later...
 
oh ik had eigenlijk nog een vraag en dat is nl. het volgende:

is het voor mij als beginneling (dus nog geen toetsenist!) misschien handig om een rack-model synthesizer aan te schaffen i.p.v. een toetsen-model?
 
toetsen lijken me redelijk essentieel..je moet de boel toch ergens mee inspelen
 
Back
Top