Maak een stukje hardcore

Origineel geplaatst door =XTRECIST=
Even ter verduidelijking: het is niet mijn track he ;)

Maar van wie is het dan eigenlijk? Ikke niet weten.
 
123 = acidcore (bestaat dat?) Hij mag wel getemd worden. En een beetje EQ-en. Dat mid/hoog doet een beetje pijn.


JoMoX vs. microKorg...
Ja, tis en, en.

Die JoMoX heeft wel meer body waardoor je met filters meer freaky dingen mee kan doen. Echte Low-End, maar meer in de richting van een 808 dan een 909.

Maar die microKorg is zo retestrak (een lekkere punch). Daar hoef geen compressor of niks overheen. In die opera stukkie die ik gisteren opstuurde heb ik zelfs alleen een delay overheen gezet. Niks geen compressor of distortion of filters of iets. Ook niet gelayerd.
Ik kan hem wel een beetje programmeren (langere release, enzo) dat het ook iets meer body krijgt, alleen begint het dan wel een vreemde karakter te krijgen. Maar ja, vreemd kan ook wel lekker zijn.

EDIT: Oja, hij gaat wel door een paar buizen heen. :o: Dat kan ook wel eens schelen.
 
heb geen idee wat voor stijl het is of was 8o) zulke dingen gebeuren spontaan ..

zal het volgende keer netjes proberen te eq-en deze versie is inderdaad behoorlijk direct opgenomen met weinig nabewerking

eq is beetje mijn probleem sinds mijn mixer weg is. ik zoek nog een soort van channelstripje met een overstuurbare eq, of gewoon een joemeek groene? er moet iets aan gedaan worden in ieder geval


en dank voor de microkorg uitleg :okdan:
 
Origineel geplaatst door Terra Pee
Kick = microKorg. microKorg is beter alternatief gebleken voor een 909 dan een JoMoX Mbase. Vreemd.

Nou Terra Pee daar ben ik het niet helemaal mee eens hoor. Ik heb hier toevallig ook een microkorg staan en een airbase99. Ik wil de microkorg echt niet gebruiken voor mijn kick. (misschien wel als opvulling of als layer) Dan kan je net zo goed digitaal je kicks met een vst gaan maken. Dat maakt volgens mij weinig verschil. Je kan leuke geluiden uit de microkorg halen, maar voor kicks is het naar mijn idee allemaal veel te dun. Ik overstuur mijn airbase over een mackie tafel en gebruik een compounder. Een 909 kick is het niet, maar hij is gewoon goed te gebruiken voor hardcore en is geen vergelijking met de microkorg. De kick uit de virus is dan weer wel een goede optie die heeft toch meer body, maar goed ik hoef jou natuurlijk niet te vertellen dat die kick al in veel producties gebruikt is....

ps Ik hoop dat ik uit mijn nek lul, want dan verkoop ik gelijk mijn compounder en airbase en ga ik lekker met mijn microkorg aan de slag.
 
Origineel geplaatst door dct
ps Ik hoop dat ik uit mijn nek lul, want dan verkoop ik gelijk mijn compounder en airbase en ga ik lekker met mijn microkorg aan de slag.

:D

De oscillitoren van de Virus zijn wel een beetje mellow om echt strakke kicks mee te genereren. Ze zijn wel gebruikt maar dan wel met een hoop effecten en ziekveel compressie anders deed ie het niet denk ik. De microKorg kan ook beter een 303 nadoen dan een Virus. Programmeren die handel. Geheim zit in die filter envelope.

ps Ik hoop dat ik uit mijn nek lul, want ik kan geen virus betalen op dit moment.

Nou luister de eerste en laatste kick van mij uit deze thread:
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=64209
namelijk 'microkorg00001' & 'microkick0006' Zijn toch niet zo dun toch? Alles zonder doorlussen, fx en al die dingen.
PS. die van catscan zijn ook wel te doen hehh}:|

EDIT: voor de rest killt de Virus de microKorg natuurlijk. Vooral de TI.
 
vindt t toch wel erg lachwekkend dat vriend leendert alles over de passie voor hardcore weet terwijl hij pas nog riep dat hardcore zuigt en hij D n B ging maken ..

leendert's passie voor hardcore is afhankelijk van t been waarmee hij vanmorgen uit bed is gestapt ..

maar goed, doei leendert :doei:
 
Origineel geplaatst door Roel
met de virus kun je trouwens gruwelijk zware kicks maken hoor! je moet ze achteraf alleen nog wat laten clippen ;)

onbewerkt, alleen de attack uitgezet ;) om een indrukje te geven van de body: virus.mp3

heb alleen geen virus meer zal het binnenkort een proberen met de q
 
Origineel geplaatst door Roel
dit vond ik nog... ik denk dat ik het gemaakt heb net voordat t licht was vanmorgen :o:
123.mp3

@terrapee: waarom een microkorg boven een jomox?

lekker gefreakt geluid :)

Origineel geplaatst door Dystophian
Ik ben brak, heb nergens zin in en heb net een kickdrum gemaakt.

Download: ikbenbrak.mp3

Can anyone say: "Inspiratielooooooos!"? Ik ga koffie zetten.

ook lekker!

Origineel geplaatst door Terra Pee
Ik wil geen kantjes kiezen hier hoor. Ik wil alleen zeggen: LOL HEBBEN!!!!!!!!!!!! :bekdicht:

Maar zoals beloofd een snippet of twee.


kleintje, geen gefreak gewoon twee patterns die ik heb gemaakt:
http://members.home.nl/slater/Terrapee_website/Nightattheopera.MP3

grote, live gefreak want ik weet niet hoe ik een nummer moet maken :o: :
http://members.home.nl/slater/Terrapee_website/Clipshit.MP3
(deze is speciaal voor Leendert... clippen moddahfokkah.. :duivels: )

klinkt lekker ..je kicks worden steeds rauwer :okdan:

Origineel geplaatst door =XTRECIST=
Ik heb hier een brief voor. .. ehm, stukje muziek van mn helden zoals ik het fijn vind klinken.

hehe zo heb ik ze ook graag.. heerlijk hoe rauwer hoe beter
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Roel
onbewerkt, alleen de attack uitgezet ;) om een indrukje te geven van de body: virus.mp3

heb alleen geen virus meer zal het binnenkort een proberen met de q

Ja het is zeker goed te doen. Maar als je de eerste kick checkt van het bestand 'microkick0006' merk je wel een verschil van 'diepte' en low-end.

Ben benieuwd wat de q kan doen. Ik heb de q eigenlijk nooit gehoord. schande.
 

Attachments

  • microkick0006.mp3
    966 KB · Bekeken: 58
Maak serieus een stukje Hardcore

Maak serieus een stukje Hardcore

Ok dan.

Kannie nu weer fatsoenlijk, of mag dit ook niet moderators.

Mijn stukje:


Nordrack gefrunnik ! ! !


Al het geluid komt uit de nordrack, kick, synth en snare achtig dingetje :P 8)

En natuurlijk een beetje live gefreak.
 
volgens mij heb ik wel wat beters van je gehoord

ben er niet echt weg van ... maar goed smaken verschillen he :)
 
Back
Top