Maak een stukje hardcore

Origineel geplaatst door Cool-T
@Resonance:
Kijk eens aan..., maar zou je mij misschien ook kunnen uitleggen hoe ik zulke geluiden kan maken

hoe je deze patch precies maakt weet ik niet ... ik heb die patch ooit es ergens vandaan gehaald en zitten editen ...

de patch heet: alpha IV, geloof ik
 
Origineel geplaatst door virkaz
alles met samples ;-)

hehe, dan zal t wel een sample van een juno of een virus geweest zijn :D

hoe oud waren deze tracks precies? en de versies die je poste ... waren die al afgemixed door profi's?
aangezien ze gereleased zijn
 
deze versies waren nog niet afgemixt, het kan dus nog beter...
nu komt de grap:
DIT IS PUUR FASTTRACKER II

geen extra outboard oid aan te pas gekomen :peukie:
 
ook weer aan het beginnen, vooralsnog alleen de kick. alleen wel moeilijk om deze te combineren met een lead :)
 

Attachments

  • croacid rendered.wav
    896 KB · Bekeken: 52
Origineel geplaatst door virkaz
deze versies waren nog niet afgemixt, het kan dus nog beter...
nu komt de grap:
DIT IS PUUR FASTTRACKER II

geen extra outboard oid aan te pas gekomen :peukie:

die lead lijkt wel te gliden of 1 of ander legato effect ... zat dat al in die samples dan? of kun je dat soort effecten in fasttracker instellen? heb mezelf vroeger nooit diep genoeg in die sequencer effects geintresseerd .... behalve volume verschillen geloof ik
 
Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
die lead lijkt wel te gliden of 1 of ander legato effect ... zat dat al in die samples dan? of kun je dat soort effecten in fasttracker instellen? heb mezelf vroeger nooit diep genoeg in die sequencer effects geintresseerd .... behalve volume verschillen geloof ik

Dit kun je idd gewoon met 3xx doen :mexico:
 
Hoi, ik ben wel benieuwd naar de mening van de hardcore-hardcore-liefhebber-en-producers van dit forum op mijn stukje hardcore. 'tis pas mijn tweede hardcore probeersel, dus dat is dan ook weer lekker in 1 lijn met de topic van deze thread (spammerdespam). Te vinden in deze thread:

klunk

of gewoon hier downloaden:

Plorkie

Maakt niet uit waar je replied, ik lees beide threads. Alvast bedankt.

Zalig kerstfeest, Maurice :doei:
 
Origineel geplaatst door technomauriesje
Hoi, ik ben wel benieuwd naar de mening van de hardcore-hardcore-liefhebber-en-producers van dit forum op mijn stukje hardcore. 'tis pas mijn tweede hardcore probeersel, dus dat is dan ook weer lekker in 1 lijn met de topic van deze thread (spammerdespam). Te vinden in deze thread:

klunk

of gewoon hier downloaden:

Plorkie

Maakt niet uit waar je replied, ik lees beide threads. Alvast bedankt.

Zalig kerstfeest, Maurice :doei:

Ik heb geloof ik gister al naar je track geluisterd .... op sommige momenten vond ik de lead een beetje te hard invallen of de beat een klein beetje te ver weg zakken ... misschien wat automation toepassen op je volume faders per channel
 
Hier een intro (en begin van een track waar ik aan werk)

De beat daar heb ik me de pleuris aan gewerkt....

Komt uit de mbase, en is door gitaar pedaal, machinedrum, virtualizer pro en mixer gegaan, en vervolgens in allerlei standen gesampled.... sample in emulator x bewerkt en gelayerd ... en vervolgend heb ik er een distortion plugin overheen gegooit waarna ik me afvroeg of t al die moeite wel waard was omdat er weinig van de kick over is gebleven (van hoe die klonk zonder de distortion plugin erover heen) ....

--edit--

attachment vervangen
 

Attachments

  • resonance-intro-04.mp3
    925,8 KB · Bekeken: 55
Laatst gewijzigd:
Hier een stukje hardcore noise.
Komt uit novation nova (Harderkick M-Wh) een beetje veranderd plus distortion open.
Plus een 909 met distortion open uit een drumstation.
Wat draaiwerk met de cutoff van de nova.
 

Attachments

  • sinister 01.mp3
    915,5 KB · Bekeken: 54
Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
Hier een intro (en begin van een track waar ik aan werk)

De beat daar heb ik me de pleuris aan gewerkt....

Komt uit de mbase, en is door gitaar pedaal, machinedrum, virtualizer pro en mixer gegaan, en vervolgens in allerlei standen gesampled.... sample in emulator x bewerkt en gelayerd ... en vervolgend heb ik er een distortion plugin overheen gegooit waarna ik me afvroeg of t al die moeite wel waard was omdat er weinig van de kick over is gebleven (van hoe die klonk zonder de distortion plugin erover heen) ....

Klinkt vet.:W
 
Origineel geplaatst door virkaz
deze versies waren nog niet afgemixt, het kan dus nog beter...
nu komt de grap:
DIT IS PUUR FASTTRACKER II

geen extra outboard oid aan te pas gekomen :peukie:
Dat vind ik jammer.
Ik weet wel dat je een hoop kan met fasttracker. Ik ben zelf overgestapt naar een softsynth en nu gebruik ik reason.
Ik ben niet zon fan van dit sample werk. De synth melodie uit destination is wel lekker. Maar het synth geluid bestaat uit samples van een synth die je in fasttracker moet laden. Nu zal je een ander programma gebruiken met VSTi's ofzo maar ik ben benieuwd of er hardcore producers zijn die zelf nog geluiden maken. Volgens mij is alles met een 909 drumkit, wat loopjes en een melodie al voldoende om hele zalen uren te laten dansen. Ik ben iemand die ook luistert naar hoe het geheel(=1 nummer) klinkt. 2 maten herhalen en af en toe wat uit en aan zetten is dus erg saai om naar te luisteren maar het zal goed werken op de dansvloer en dat is volgens mij ook het belangrijkste.

Ik ga ook wat proberen. Vijfkwarts hardcore ofzo. Ik gebruik geen presets en samples. Dat wordt dus Subtractor- of malstromhardcore.
 
Origineel geplaatst door MadThijs
Dat vind ik jammer.
Ik weet wel dat je een hoop kan met fasttracker. Ik ben zelf overgestapt naar een softsynth en nu gebruik ik reason.
Ik ben niet zon fan van dit sample werk. De synth melodie uit destination is wel lekker. Maar het synth geluid bestaat uit samples van een synth die je in fasttracker moet laden. Nu zal je een ander programma gebruiken met VSTi's ofzo maar ik ben benieuwd of er hardcore producers zijn die zelf nog geluiden maken. Volgens mij is alles met een 909 drumkit, wat loopjes en een melodie al voldoende om hele zalen uren te laten dansen. Ik ben iemand die ook luistert naar hoe het geheel(=1 nummer) klinkt. 2 maten herhalen en af en toe wat uit en aan zetten is dus erg saai om naar te luisteren maar het zal goed werken op de dansvloer en dat is volgens mij ook het belangrijkste.

Ik ga ook wat proberen. Vijfkwarts hardcore ofzo. Ik gebruik geen presets en samples. Dat wordt dus Subtractor- of malstromhardcore.

Ik snap niet helemaal wat je er jammer aan vind. Ik heb 1 noot als sample. deze melodie sample is weer iets van 3 juno samples die ik gelayered had destijds. (=dus eigenlijk een eigen geluid) ik heb deze track op een 80386 sx25 mhz gemaakt. Ik moest toen roeien met de riemen die ik had: maw: geen vsti/geen softsynths (axs was er toen nog niet)... etc. verder is alles 1shot samples (zoals nu ook nog veel gebruikt worden)..

Het is dus 1 sample en de melo maak ik zelf. In reason zit een sampler die 10 x beter is als die van ft2 (met meerdere layers etc etc.).. Enfin, ik probeer alleen uit te leggen dat het geen magic musix maker oid is...
 
hier nog een keer t zelfde stukkie met de frequencies van de beats wat beter getweaked zodat ze minder dof klinken
 

Attachments

  • resonance-intro-04.mp3
    925,8 KB · Bekeken: 66
@Resonance: Klinkt al een stuk beter

@Ruffryder: Wat een vrolijk stukkie hardcore :) Ik heb er alleen een hoop ruis door
 
Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
klonk lekker :)

vooral de beats, waar heb je die mee gedaan?

kick is een droge sample van een 909, door een compressor en een gate gehaald.. n keer doorgelust op de mengtafel en wat met de eq gespeeld, dan weer doorgelust en ietsje overstuurd op dat kanaal, daarna door de sherman filterbank heen, signaal wat ik daarvan terugkreeg weer op de tafel overstuurd, en dat geheel weer door een compressor heen...
ik ben eerlijk gezegd zelf nog niet tevreden over de beats.. dat is iedere keer weer een kritiek punt bij mij, ze missen iets.. attack zit er op zich wel goed in, maar t lijkt of hij wat mist op bepaalde frequenties... :kont:
 
Origineel geplaatst door Dj Ruffryder
dat is iedere keer weer een kritiek punt bij mij, ze missen iets.. attack zit er op zich wel goed in, maar t lijkt of hij wat mist op bepaalde frequenties... :kont:

ik ken dat gevoel ... ik probeer daarom beats te layeren die, die frequencies aanvullen
 
Back
Top