Yamaha cs1x

hmm dit is nou niet bepaald interesant als ie nou 100 euro waso fzo..... laaste x wou zoon gast hem voor 125 bij mij thuis komen brengen.....200 is nogal duur vinnik
 
199 euro is nog erg duur voor een 2e hands cs1x .....

ik heb die van mij verkocht in de tijd van de guldens voor 350 ofzo
 
135 is ook te veel
als ik mn deur uitloop struikel ik over die dingen.. ze liggen gewoon op straat
 
Origineel geplaatst door fjoesz

als ik mn deur uitloop struikel ik over die dingen.. ze liggen gewoon op straat

haha je kunt ze ook als plank gebruiken
 
ondaks alle kritiek, is het toch een leuk beginners synthje.
heb er zelf ook een gehad, veel op gepield :)

en voor €150 kun je er geen bult op vallen.:okdan:
 
nounounou zóó slecht is die cs1x nou ook weer niet. Ja goed het is absoluut niets bijzonders qua synth maar zeker niet een onbruikbare rompler.

Ik heb geloof ik ooit nog 1200 oerhollandsche guldens nog betaald voor dit machientje, dat was meende ik in 1997.
 
Laatst gewijzigd:
Nee, de CS6x is een hele toffe synth, niet te vergelijken met een CS1x of CS2x. Uitgebreide editting mogelijkheden, goeie basis sounds, goeie effecten, uitgebreide set arpeggio's, audio in, simpel samplertje, mogelijkheid voor twee plug in boards, lekker toetsenbord, hoop knoppen. Waarom wil ik 'm dan verkopen ? Ik heb 'm "uit", na vijf jaar met heel veel plezier met deze synth gewerkt te hebben wil ik ruimte maken voor een andere synth, om die weer eens uit te diepen.
 
Misschien een beetje raar Maar ik vind hem er wel zo VET uitzien... :bekdicht:

Ik heb erzelf ook 1tje maar het Modulatie wiel is verrot en de Cutoff knob slaat stap 43 tot 73 over :S

Maar als master keyboard vind ik hem prima en voor de piano geluidjes mag die van mij ook wel blijven. ook al zijn die zo rot met een goed filtertje (moog) erachter komje een heel eind.

Maar nogmaals Ik vind hem echt mooi deruitzien :P
 
Origineel geplaatst door RockSteadyBeat®
Misschien een beetje raar Maar ik vind hem er wel zo VET uitzien... :bekdicht:

Ik heb erzelf ook 1tje maar het Modulatie wiel is verrot en de Cutoff knob slaat stap 43 tot 73 over :S

Maar als master keyboard vind ik hem prima en voor de piano geluidjes mag die van mij ook wel blijven. ook al zijn die zo rot met een goed filtertje (moog) erachter komje een heel eind.

Maar nogmaals Ik vind hem echt mooi deruitzien :P
oeppoetsbeurt

btw je moet nog veel leren
t gaat om de binnenkant
niet de buitenkant
 
lol Ik heb dat ding al 8 jaar en ken hem van binnen en buiten Maar dat neemt nog niet af dat ik hem er gewoon vet uit vind zien.

Als ik live ga bijv stuur ik met mijn CS1x mijn microkorg aan. Gewoon omdat ik hem er vet uit vind zien..

Heeft echt niks met gebrek aan kennis te maken8~
 
mja nadeel van de cs1x en de mc-303 is dat ze op gebied van midi gewoon zwaar :r

vooral die cs1x met zn 1 of 4 performance parts en de rest moest GM of XG zijn ...... gewoon zwaar waardeloos
en alleen om die shit al op te zetten had je al bijna een template file nodig wou je er niet eerst 10 mins aan kwijt zijn
 
Als je de CS1x op performance mode zet, dan is kanaal 1 performance en kanaal 5 t/m 16 XG + performance basisgeluiden (dus niet enkel XG!), dus je kan ook de basisgeluiden van de performances gebruiken als je handig bent met bank changes. Is geen drol aan als je een goed bestand hebt voor je sequencer die dat regelt.

Als je bv. kanaal 5,6,7 en 8 op hetzelfde MIDI kanaal zet, en de banks zodanig op die kanalen instelt dan kan je min of meer met een enkele control change een preset of factory default performance instellen op de niet-performance kanalen. Op die manier kan je min of meer 4 dergelijke "performances" naast elkaar gebruiken, maar de "nep" performances hebben natuurlijk niet de effect instellingen.

Alle parameters zijn perfect via MIDI in te stellen, wat dat betreft heeft Yamaha de zaken wel goed voor elkaar gehad. Via Sysex is ook een boel in te stellen.

Ik snap niet goed waarom mensen beweren dat de MIDI zo klote is van de CS1x.

Ik vind het een leuke synth. Ok het is geen dure Access Virus ofzoiets maar het is een ding waar je wel wat leuke dingen mee kan.

Elke synth is waardevol, hoe klein of groot ook. Dat is mijn motto. Miskopen bestaan mijn inziens niet, gewoon beter je best doen! ;)
 
Origineel geplaatst door The Q
nounounou zóó slecht is die cs1x nou ook weer niet. Ja goed het is absoluut niets bijzonders qua synth maar zeker niet een onbruikbare rompler.

Ik heb geloof ik ooit nog 1200 oerhollandsche guldens nog betaald voor dit machientje, dat was meende ik in 1997.

1996, hij is alweer bijna 10 jaar oud! das nog 120 gulden per jaar ;)
CS1x is zwaar onderschat, het is gewoon een vintage collectors item.
 
Back
Top