Rocktron Preamp met foute voeding??

MokuM

Jwz
Lid sinds
28 mei 2005
Berichten
1.395
Locatie
Zaandam
Een vriend van me had wat gear liggen wat hij niet gebruikte dus ik kreeg t in me handen geschoven zo van :" Jij speelt gitaar dus misschien heb je hier wat aan" ... Een HUSH/Rocktron Pro G.A.P. v2.0 Programmable Preamp... maar zonder voeding... dus even de achterkant gelezen en daar staat 9VAC/1400mA... Ik vandaag een adaptertje gekocht:

Input: AC100-240V 800mA 50Hz/60Hz
Output: 5-24V
max. Current: 1.5-4.0A

Tabelletje gelezen: 9V - max 3A dus ik denk dat moet ik hebben (let wel: ik ben een leek op dit gebied)...

Maar na inpluggen en aanzetten geeft de LED allemaal rare tekens en de lampjes gaan willekeurig aan en uit... Foute boel, dus gelijk weer uitgezet voordat de buurt zonder stroom zit.... De manual gedownload van Rocktron.com maar daarin wordt alleen gesproken over 110V (US) of 220V (EU) wat mij niets zegt aangezien een "Adapter" een voltage omzet naar iets waar het apparaat om vraagt (9Volt blijft 9Volt).... Iemand een idee wat ik verkeerd heb gedaan?

PS: Er zit ook een Phantom Power aansluiting op, 9VAC/DC... geen idee wat ik daarmee moet (is voor mics alleen toch?)...

Groet,
Jamie.

..oh en de Akai EX90R maakt t goed ;) (ook erbij gekregen zonder voeding)
 
Laatst gewijzigd:
Je Rocktron heeft AC spanning nodig, dat is wisselspanning. Uit je adaptertje komt DC spanning, oftewel gelijkspanning. Dat werkt helaas niet met elkaar samen. Je hebt verder niets gesloopt, maar je hebt dus een AC/AC adapter nodig om die Rocktron aan de praat te krijgen. Zulke adapters kun je met een beetje mazzel bij een goede electronicazaak nog wel krijgen, maar ze worden wel steeds schaarser.
 
Re: Rocktron Preamp met foute voeding??

Origineel geplaatst door MokuM
...dus even de achterkant gelezen en daar staat 9VAC/1400mA...

Hoe bedoel je scheel? :D Het staat er gewoon!