Iemand die gitaar kan spelen en opnemen??

gremlin23

Compleet gestoord!
Lid sinds
3 december 2004
Berichten
1.186
Hey guys,

Ik heb een bepaald nummer al een tijdje af.
Deze is gemaakt met mijn synths en kontakt 2 in Cubase SX3.
Het basismelodie bestaat uit een gitaarsample. Volgens mij de LES PAUL sample van de kontakt 2 library.
Het melodietje duurt 41 seconden. Ik heb het met het toetsenboord ingespeeld. Helaas is het onmogelijk om een gitaar, qua speelwijze, na te bootsen...
Ik vroeg mij dus af of er zich hier iemand bevind die dit melodietje thuis op zijn gitaar (het liefst een geluid dat in de buurt komt van mijn sample qua klankkleur) voor mij zou kunnen opnemen.
Dan kan ik dit vervolgens weer in mijn project voegen en dan klinkt het geheel een stuk professioneler:-))
Wie kan dit voor mij doen:biertje:

Groetjes en alvast bedankt:)

Frederik.

PS: De melodie is vrij eenvoudig volgens mij. Ik zou de noten kunnen verschaffen als ook midi en audio.
Tempo is volgens mij 100bpm (zal ik zo checken).
 
Inderdaad, gooi dr ff een voorbeeldje op en dan kunnen Meinte en ik tegen elkaar opbieden :dubbel:
Ik kan het alleen pas vanavond beluisteren (op mn werk mag geen mp3)
 
Okiedokie,

Ik zal em zo meteen posten.
Alleen de sample. Als iemand er dan vervolgens wat mee kan dan stuur ik em de compositie zodat hij een beter idee heeft waar het bij hoort :)

Bedankt en tot zo!:)
 
Hierbij het melodietje;)

Zo alleen klinkt het heel erg "keyboard achtig" ... Ik kan helaas niet gitaar spelen...
Ik wacht het af.
Zou het niet moeilijk zijn om na te spelen dan stuur ik vervolgens nog een mp3 waarin de "gitaar" samen met de andere instrumenten te horen is als ook een mp3tje met alleen de andere instrumenten op de achtergrond.
Gezien ik deze melodie twee keer in de track laat terugkomen dan zou een versie met een beetje variatie ook mogen.. Maar, ik ben al lang tevreden met gewoon een "echt" klinkende kopie :okdan:

Groetjes,

Frederik.
 
Ja, dat kan ik wel spelen :D

Ik heb wel de rest nodig om er iets van te maken dat echt past: mp3 + evt. noten/midi als is dat niet echt nodig, omdat ik het zo wel kan transcriberen.
 
Okiedokie, Super!!:)

Ik stuur je nog 2 versies op.
De eerste is gewoon de gehele break (bestand 2), de ander de break zonder gitaar (bestand 3) :)

Overigens wat extra info:

Tempo: 90 BPM.
Bij bestand zonder gitaar (bestand 3) start de gitaar op measure 11 en gaat door tot (niet met) measure 27.
Oftewel 16 measures in totaal.
In seconden, start de gitaar na 27 en stopt op 1 min en 9 sec.

Midi nog nodig?

Heel erg bedankt!!! *D
 
Stuur mij jou email zodat ik je de bestanden kan opsturen. Een van de bestanden is te groot voor synthforum..:confused:
 
Hey guys,

Ik heb even contact gehad met meinte37 maar hij reageerd nu opeens helemaal niet meer :(
Is er misschien iemand anders die een eenvoudig gitaarmelodietje voor mij wil inspelen.
Ik heb een rar bestand met daar midi informatie van de melodie, als ook het liedje met en zonder de gitaarmelodie.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen..
Mole, misschien jij nog?:)

Groetjes en alvast bedankt,

Frederik.
 
Ik was het draadje kwijt (soms krijg ik geen bericht als er nieuwe post zijn in een draadje waar ik iets aan heb toegevoegd)
PB me even dan hebben we contact.
Het lijntje is prima te spelen alleen niet echt gitaar-achtig. Maar we komen er vast wel uit. Ik wil wel even de context horen waarin ik het zou moeten spelen. Midi e.d. is wat mij betreft niet nodig. Ik wil wel weten of ik dit lijntje als ik het ga inspelen wat vrijer mag benaderen, niet drukker ofzo, maar meer gitaar-like.......
 
Origineel geplaatst door gremlin23

Ik heb even contact gehad met meinte37 maar hij reageerd nu opeens helemaal niet meer :(
Heb je 1 dag niet de kans om terug te mailen dat je het te druk hebt, wordt je gelijk kwaad aangekeken en wordt er achter je rug om maar iemand anders gezocht, ondanks dat je eerst te horen krijgt, dat er geen haast achter zit en dat je vooral je tijd moet nemen... Lekkere manieren, dit! :(
 
Heeej Meinte
Kwil je niet voor de voeten lopen hoor.
Gaan jullie eerst ff ruzie maken en dan hoor ik wel hoe het afloopt :)
Foei Gremlin: niet te ongeduldig doen!

:luv:
 
Origineel geplaatst door Mole
Heeej Meinte
Kwil je niet voor de voeten lopen hoor.
Gaan jullie eerst ff ruzie maken en dan hoor ik wel hoe het afloopt :)
Foei Gremlin: niet te ongeduldig doen!

:luv:
@Mole: No probs! :) Wat mij betreft doe jij het, want ik heb volgende week een certificatie, dus zie ik mezelf er niet zo snel de tijd voor hebben.

@gremlin23: wMs
 
Hey Meinte,

Het :( symbooltje was niet bedoeld in mijn vorige post. Ik had gewoon een omgekeerde smiley ingetoetst en dat word automatisch omgezet tot een 'boze' smiley. Ik wilde eigenlijk eerder te kennen geven dat ik het jammer vond.
Hoe dan ook, zoals je hebt aangegeven heb je een full time job en niet veel tijd.
Ik heb je de bestanden al 12 dagen geleden opgestuurd :)
Natuurlijk hoeft het niet allemaal heel snel af te zijn. Gezien je een paar daagjes niet meer reageerde was ik bang dat het misschien wel heel lang zou duren voor dat je de tijd zou hebben.
Dus: Meinte is een toffe gast, maar hij heeft het heel erg druk!:{

Mole, ik stuur je even een e-mailtje :)

Meinte, wat betekend wMs ?
 
Gremlin? Jij zit toch bij mij op school, ik wil en kan het wel inspelen, maar ben eigenlijk geen gitarist, als je het electrisch wil moet ik een gitaar lenen... mijn huisgenoten zijn vierdejaars klassiek gitaar, dus kunnen we het zowiezo bij mij thuis ff opnemen!

Ik heb na de vakantie (na 9 januari) pas tijd want voor die tijd kom ik niet meer in Den Haag. Laat maar weten!
 
Back
Top