Yamaha SY99: backlight & enkele andere problemen

Danny

DAW-less puzzelaar °1967
Lid sinds
13 Maart 2003
Berichten
3.832
Locatie
Hoevenen - Antwerpen
Hallo,

Ik had een probleem met de achtergrondverlichting van één van m'n SY99-en. Deze was heel zwak en van de één op de andere moment viel die volledig uit. Ik heb een andere EL-foil voor een SY99 besteld en geprobeerd deze vandaag in te bouwen.

Na 1000 vijsjes losgeschroefd te hebben, 6 PCB's eruit gekieperd te hebben, kon ik aan de LCD. Nieuwe folie erin geschoven, contactjes opnieuw gesoldeerd ... en nu ... nog steeds niks =( . Het was dus blijkbaar niet de folie. Tijdens de "afbraakwerken" viel me ook op dat een 2-aderig kabeltje naar de PCB van de data- en pcmkaarten zodanig los zat, dat het bij het minste afkraakte (kan het ook niet meer herstellen). Na de assemblage blijkt nu dat de LEDs van de record en run/tempo niets meer geven en over koptelefoon hoor ik ook een zwakke, hoge pieptoen (ergens slecht afgeschermd of zo???)

Nu zoek ik iemand min of meer in de buurt van Antwerpen (tot +- 50 km errond) die goed op de hoogte is van elektronica en die de SY eens onder handen wil nemen.

Kan en wil mij iemand verderhelpen a.u.b.?

Met dank bij voorbaat :)

:doei:
 
Ken wel een nl'se Yamaha reparateur.
Die is wel hier eens vaker in posts genoemd.
Misschien weet die het wel te vertellen of kun je 'lieve' daar laten fixen.
 
Ik had ook al aan Boemtsjak gedacht, maar om eerlijk te zijn is het me een beetje te ver reizen. Misschien als ik echt niemand anders vind dat ik hem wel probeer aan te spreken.

Maar ik kan moeilijk geloven dat er niemand uit België genoeg van electronica kent om deze SY even na te kijken :confused:

Anyway, bedankt voor het antwoord Fuse :okdan:

:doei:
 
Back
Top