opslaan op zip met s2000, wie helpt mij

casekees

Nieuwkomer
Lid sinds
24 november 2005
Berichten
1
Hoi,

Ik heb laatst op marktplaats een akai s2000 gekocht. Leuk apparaat, alleen krijg ik het niet voor elkaar om betrouw op te slaan op zip. Regelmatig krijg ik een disk error melding, of disk not ready. Het zelfde gebeurd bij het opslaan op cd. Ik sluit de ketting na de zipdrive dus dat kan het probleem niet zijn.

Wel is het zo dat mijn samples ongeveer 4 sec lang zijn, ongeloopt, en ik er daarvan 10 tot 50 op een zip wil zetten. Vaak begint ie op te slaan, de kleine samples pakt ie prima, maar dan komt ie bij de langere en dan...disk error... Ik heb wel eens gehoord dat langere samples problemen oplevert. Maar een sample van 4-5 seconden mag toch geen probleem zijn?

Wie kan mij helpen, ik wordt gek van dat ding, terwijl ik veel positieve reactie lees op forums!!!

Met vriendelijke groet,

Kees.
 
Vroeger heb ik ook zo'n ding gehad en heb m'n live-acts en tracks ook altijd op zip gezet.

Nooit problemen gehad ! Alleen heb ik nooit geweten dat je ook op cd kan opslaan ? Als dit wel het geval is en je hebt met zip en cd hetzelfde probleem kan je er gerust vanuitgaan dat het probleem in de akai zit. Zou een instelling kunnen zijn alleen ik zou niet weten welke ...en ik gebruik al een jaar of tien akai samplers. En heb zeerzeker wel langere samples gesaved.

Hoeveel mb zit er in ? Die van mij zijn altijd met mb's uitgebreid geweest dus misschien dat het daar iets mee te maken kan hebben ?

Succes !
Glenn
 
Ik weet niet of je zips kunt formatteren, anders moet je dat eens proberen.. Werkt bij HD's en soortgelijken vaak wel!
 
Op CD opslaan kan sowieso niet met de S2000.

Check of je zips geformateerd zijn, check of ze nog wel goed zijn - ZIPs zijn niet de meest betrouwbare schijven ooit. Probeer anders eens eerst 'n paar samples te saven ipv gelijk de volle 32mb...
 
Origineel geplaatst door Ethereal
Ik weet niet of je zips kunt formatteren, anders moet je dat eens proberen.. Werkt bij HD's en soortgelijken vaak wel!

Staat me bij dat ik van de week in een andere thread een opmerking gezien heb dat je zips juist NIET moet formatteren vanuit de Akai omdat ze het dan niet meer doen. Alleen prepare zou genoeg zijn.
 
ik heb zelf ook een s2000 met zipdrive er aan vastgeklonken. alleen al tijden niet meer gebruikt dus exact omschrijven kan ik het niet, maar ik zal t proberen.

wat mij bijstaat is dat je de discs als t ware moet formatteren en je moet dan "partities" aanmaken, volumes genaamd. dat is het akai format.

als je deze volumes niet hebt zou ik het daar gaan zoeken. indien wel, dan kan ik me voorstellen is dat je volume niet groot genoeg is om die samples allemaal in op te slaan. vandaar dat kleinere samples wel werken, omdat je volume dan nie zo gauw vol staat.

voorbeeld, zip 100: 3 volumes, a,b en c. volume grootte is beperkt in te stellen, je kunt geloof ik niet 1 volume van 100 mb aanmaken. ik kan me vergissen.

als je nou een grote file weg wilt schrijven naar volume a, maar die file is groter dan het volume zal t niet gaan werken.
weet ff niet welke error dat oplevert.

hoop dat je er wat aan hebt! Mijn s2000 ervaringen behoren tot het verleden, duurde gewoon veel te lang om iedere keer die samples in te laden en überhaupt om door je sample cd's te browsen. je moest de programs dan iedere keer inladen...pff. geef mij maar total recall van software!
 
En geldt dat ook voor het gebruik van een ZIP-drive in de S3200XL?
Aangezien ik er in de toekomst één in wil bouwen!
 
Ja, dat is hetzelfde filesystem, want de S2000 is ook uit de XL serie (zit zelfs exact dezelfde printplaat in als in de S3000XL). Akai is pas vanaf de S5/6000 een DOS (FAT en later FAT32) systeem gaan gebruiken.
 
Origineel geplaatst door etaoin
Staat me bij dat ik van de week in een andere thread een opmerking gezien heb dat je zips juist NIET moet formatteren vanuit de Akai omdat ze het dan niet meer doen. Alleen prepare zou genoeg zijn.


Dat was ik ;)
Zip's nooit, maar ook nooit formatteren!
Dat is het begin van de click of death.

You must never "AKAI FORMAT" removable media like ZIPs, JAZs, MOs, Sysquests etc. This type of media needs specific and particular "treatment" for it's formatting, which is not a global standard The AKAI "FORMAT" command is intended rather for HD drives, not for removable media. All you need to do is hit the "Arrange" button and if your media is new, you can even SKIP the bad sector search process and formatting will take just a few seconds! If you have insisted on using the "FORMAT" button too many times, you may have permanently damaged your removable media. You can try recovering from this state by using it's proprietary format and rescue utilities (like Iomega Utils for the Jaz and ZIP) and see if it comes back to "life".


Is eigenlijk ook logisch, het is geen HD, dus voor removable's "Arrange" gebruiken.
 
Ik gebruik al jaren Zip's voor muziek en voor andere doeleinden en
heb werkelijk nog nooit problemen gehad.

Mo is ook een veilige manier om je HD te back-uppen.
 
Back
Top