Tip-verzamelpunt Ableton Live

okee.
ik heb dr zin in..

ik ben bezig geweest met follow actions, coole feature waarmee je je scenes random kunt laten afspelen.
laad de als. in ableton (voor live 5) en klik in de master op scene 1.
ps: homemade!

als jullie nog een leuke toevoeging weten dan laat het me weten.

zip
 
Midi effect gebruiken in Ableton

Midi effect gebruiken in Ableton

Weet iemand hoe je in ableton een vst midi-effect (bv chord,appergio) kunt gebruiken als ik ze er in gooi dat gooit ie ze altijd achter mijn vsti ipv ervoor, bij de eigen effecten van ableton zet hij ze wel netjes voor mijn vsti.

alvast bedankt
 
Re: Midi effect gebruiken in Ableton

Re: Midi effect gebruiken in Ableton

Origineel geplaatst door spleet
Weet iemand hoe je in ableton een vst midi-effect (bv chord,appergio) kunt gebruiken als ik ze er in gooi dat gooit ie ze altijd achter mijn vsti ipv ervoor, bij de eigen effecten van ableton zet hij ze wel netjes voor mijn vsti.

alvast bedankt

Lijkt me duidelijk dat een midi fx aan de voorkant van een VSTI hoort aangezien hij de midi bewerkt voordat hij je plugin ingaat (de hij bewerkt ej midi in signaal, niet je midi out).

Hij moet dus aan de voorkant.
 
Ja dat is juist me probleem ik krijg dat midi effect niet voor me VSTi hij plaats hem er standaard achter...
 
Origineel geplaatst door Camiel Toe
Je weet dat je effecten kunt verplaatsen als je ze eenmaal geplaatst hebt in een clip? (er van uitgaande dat de VSTi in de clip staat, want ik werk zelf niet met VSTi's in Ableton).

Ja dat weet ik maar een effect kan je niet voor de VSTi plaatsen...Tenminste mij lukt het niet.
 
Origineel geplaatst door spleet
Ja dat weet ik maar een effect kan je niet voor de VSTi plaatsen...Tenminste mij lukt het niet.

Klopt....komt ook weer door het principe "je kunt geen FX plaatsen op iets wat nog geen geluid heeft gemaakt".

Theoretisch kun je natuurlijk perfect FX voor een VSTI zetten maar dan zet je FX over niks en gaat dan pas geluid genereren. Bij een VSTI komt geluid dus altijd na het instrument.
 
Origineel geplaatst door Acidfever
Klopt....komt ook weer door het principe "je kunt geen FX plaatsen op iets wat nog geen geluid heeft gemaakt".

Theoretisch kun je natuurlijk perfect FX voor een VSTI zetten maar dan zet je FX over niks en gaat dan pas geluid genereren. Bij een VSTI komt geluid dus altijd na het instrument.

Ik heb het eigenlijk meer over effecten die je midi output beinvloeden (velocity, chord) en dan niet de standaard dingetjes uit ableton.
 
Origineel geplaatst door spleet
Ik heb het eigenlijk meer over effecten die je midi output beinvloeden (velocity, chord) en dan niet de standaard dingetjes uit ableton.

Dat weet ik....en die moeten op zeker voor je instrument staan, niet erna.
 
Origineel geplaatst door Acidfever
Dat weet ik....en die moeten op zeker voor je instrument staan, niet erna.

ja en dat weet spleet (waar de mond van vol is:o: ) punt is dat het hem niet lukt.
ik werk niet met andere midieffecten dan die van ableton dus ik zou het je ook niet kunnen vertellen.
maar waarom met een andere arpeggiator werken? vind je die van live niet goed genoeg?
 
Origineel geplaatst door krachtwerk
ja en dat weet spleet (waar de mond van vol is:o: ) punt is dat het hem niet lukt.
ik werk niet met andere midieffecten dan die van ableton dus ik zou het je ook niet kunnen vertellen.
maar waarom met een andere arpeggiator werken? vind je die van live niet goed genoeg?

Ik zie nu pas dat Spleet probeert VST midi effecten probeert te gebruiken en geen mfx.

Volgens mij kan Ableton dat niet op die manier. Dan zul je midi moeten gaan routen want een VST FX wordt door Ableton altijd achter een VSTI geplaatst. Weet zelfs niet eens of ABleton externe midi FX ondersteund.

Denk ik tijd om even naar Ableton support te mailen of het Ableton forum eens te bezoeken!
 
dikke props krachtwerk :okdan:
 
bij elke track die ik erin gooi stata de warp automatisch al aan. Is dit ook de bedoeling?? Ik wil dat graag uit hebben.
 
Back
Top