Tip-verzamelpunt Ableton Live

Ben aan het overstappen van FL naar Ableton Live. Wat een vet programma zeg.

KAn er nog niet veel van maar het werkt nu al veel relaxter.

Sowieso de multitracker werkt snel en handig.

Ook tof dat je de samplelijst direct is aangepast aan de bpm van je project.

Krachtig programma.

Als ik het helemaal onder de knie heb misschien zelfs die APC40 erbij halen. 8)
 
Ik gebruik het al tig jaar voor produceren maar om je heel eerlijk te zeggen nog nooit 1 liveset mee gemaakt! :D
 
weet iemand een handige manier om de stereo delays (de pingpong delay en de simple delay) wat minder hard links en rechts te laten pannen?

Je kan er wel een 'mono' achter maar da's weer het andere uiterste, zoek iets voor er tussenin...
 
dan kan je zeker, je kan ook gewoon zelf een ping pong delay maken met een effect rack twee simple delays, twee autofilters en utility's
zo kan je alles zelf kiezen :)
 
Het moet speed zijn, want het resultaat klinkt ook nergens naar.

Ik heb ook echt geen idee wat hij (tonys) nu zo handig vind aan de scales en chords?
 
Ik zie het als een template. Sla de diverse midiclips op onder 'miditools' en importeer ze zodra je ze denkt nodig te hebben.

En inderdaad die gast is HyperHyper... Waarschijnlijk z'n Ritalin vergeten in te nemen...
 
elke plugin stop je in een bepaalde map. b.v. steinberg/vstplugins/.
in ableton, onder options, klik je preferences. daar neem je de optie file/folder. met de browse functie selekteer je steinberg/vstplugins map.
dan druk je op rescan en dan vindt ableton ze. na elke nieuwe plugin die je installeert in je vst map, altijd weer op rescan drukken om deze plugin in ableton te trekken. in ableton zelf vind je ze dan linksboven, de derde optie van boven. dit staat overigens allemaal wel in the manual.
 
Het klinkt alsof 'ie z'n eigen voice-over in ReCycle heeft gegooid en toen het aantal BPM heeft opgeschroefd. Verder lijkt 't inderdaad best omslachtig, in vergelijking met zeg, die 8 knoppen op een Korg M3 voor met Karma akkoordjes te doen.

(of de echt onpopulaire optie: gewoon leren spelen)
 
Ik denk dat hij z'n stem heeft gewarped in Live in Beat Mode, dan krijg je dit soort effect snel. Wat betreft die chord set, is toch wel handig voor generatieve spullen. Je vertrekt dan gewoon met een aantal akkoorden en laat daar een MIDI shuffler uit de Max 4 Live op los, en dan krijg je (soms) grappige melodieën die in een bepaalde toonaard blijven.
 
In dat geval zou ik ook niet meer moeilijk gaan doen met een bootlading aan clips en gewoon Max 4 Live kopen :D. Maar goed, dat heeft niet iedereen, dus dan is dit een inventieve workaround.
 
Ok, Ableton Livers,
hoe trek ik een "smooth" envelope in de arrange view voor een track? Ik wil het volume van een track van 0dB naar -16dB trekken binnen 250ms. Als ik in draw mode ben krijg nog steeds van die trapjes envelope. Hoe krijg ik het zover dat ik een punt heb op 0dB en 250ms later een punt op -16dB en daartussen een rechte naar beneden lopende lijn?
Ik heb het grid op narrowest gezet, maar dat helpt niet.
Idee?
 
Ok, Ableton Livers,
hoe trek ik een "smooth" envelope in de arrange view voor een track? Ik wil het volume van een track van 0dB naar -16dB trekken binnen 250ms. Als ik in draw mode ben krijg nog steeds van die trapjes envelope. Hoe krijg ik het zover dat ik een punt heb op 0dB en 250ms later een punt op -16dB en daartussen een rechte naar beneden lopende lijn?
Ik heb het grid op narrowest gezet, maar dat helpt niet.
Idee?
Haha:D
Net zelf gevonden.
Dubbel-click op de envelope. Dat geeft een punt. Pfff, het kon niet simpeler.
:bekdicht:
 
mensen hou op!
shell maakt hardstikke veel winst en wij maar meer betalen voor de brandstoffen
:( :( :duivels: :duivels:

nog altijd beter dan BP, die het zo in zee laat stromen;-)
 
Vraagje voor de Ableton kenners:

Ik gebruik hier de preset van Ski Beats om samples te choppen in sampler. Nu wil ik daar macroknobs voor hangen om o.a. volume, panning, transpose en tuning aan te hangen.

Die file van Ski beats is een .adv file en moet je dan in de defaults/slicing map zetten.
Als ik er een instrumentrack voor hang en ik wil het totaal slepen naar de defaults map wordt het als .adg file opgeslagen en werkt het niet om te choppen.

Kortom, moet nu elke keer de Sampler naar een instrumentrack slepen en de macros zetten.

Verschil zit hem volgens mij in de adv en adg files.

Iemand een oplossing?

Via drumrack ook geen oplossing helaas.

Ski beats videotje:
 
Zou je geen presetmacro kunnen maken die de toewijzing 'leent' van de midiclip ipv Sampler zelf? immers je heb al een gesliced clip, waar je ook o.a. pitch en panning kunt regelen. Dus de envelope view van de midiclip en die dan via midilearn toewijzen.
 
Haha:D
Net zelf gevonden.
Dubbel-click op de envelope. Dat geeft een punt. Pfff, het kon niet simpeler.
:bekdicht:

Als je wel trapsgewijze stapjes wilt, kun je daar ook nog je grid in aanpassen, of zelfs uitzetten om mooi ronde vormen te creeren...

zie plaatje:

plaatje.png
 
Haha:D
Net zelf gevonden.
Dubbel-click op de envelope. Dat geeft een punt. Pfff, het kon niet simpeler.
:bekdicht:

Kun je dit uitleggen? Ik zit namelijk met hetzelfde. Ik blijf maar met dat 'potloodje' klooien en krijg nooit een rechte, vloeiende lijn.
 
Back
Top