• Het Marktplaats Archief kan als naslagwerk worden gebruikt. Alle advertenties die in het archief staan, zijn gesloten en dus niet meer actief. De aangeboden producten zijn niet meer te koop. Advertenties worden naar dit archief verplaatst als de eigenaar de advertentie heeft gesloten of wanneer er langer dan 30 dagen geen activiteit op een advertentie is geweest.

    Het heeft dus geen zin om de aanbieders te benaderen met vragen over een product dat niet langer te koop wordt aangeboden. Doe dit dan ook niet. Het voorkomt ergernis.

FM-Synthese boeken

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

senso

The Original Maniac
Lid sinds
8 juli 2002
Berichten
1.442
Locatie
Amsterdam
Boeken over FM-synthese zul je in de boekwinkel niet zo gauw meer vinden. Gelukkig
is er dan altijd nog de Doos van Senso. Van elk van de onderstaande boeken heb ik nog
enkele laatste exemplaren:


Voor de serieuze FM-student:

FM-Synthese in Praktijk - Bonis, Ernst - 28,00
Komplete kursus in FM-theorie en -techniek. Behandelt diepgaand de principes van
klankopwekking met frequentie-modulatie en geeft vele praktische aanwijzingen voor
het programmeren van Yamaha’s DX-synthesizers, expanders en de CX-5M computer.
Met zeer veel programmeer-voorbeelden.
Deze uitgave was tevens het lesboek FM-Synthese voor het Conservatorium in Utrecht.
1987


Minder theoretisch en makkelijker leesbaar:

Digital X-Book / Yamaha System Guide - Bristow, D. & Fukuda, Y. - 21,90
A comprehensive manual containing all you need to know to successfully operate the
Yamaha "X"-series of synthesizers. Using clear text and diagrams it explains how to
get the best results from your instrument.
Includes information on 16 models including DX-7, DX-27, DX-100, KX-88, QX-1,
and TX-816. Among the topics are: Live playing and recording techniques, Interface
patterns, MIDI and FM generation, Digital systems language, DX-7 tone programs
and RX-7 rhythm patterns.
ISBN 0-119-0811-7 1986


En als eenvoudige "Quick-start" handleiding:

Yamaha Easy DX-7 - Yamaha Music Foundation - 17,95
A simple, clearly written and richly illustrated guide to the playing and programming of
the Yamaha DX-7 Synthesizer. Including new, original voice data and a chapter on the
"MIDI-Connection"
ISBN 0-88188-452-9 1986

Yamaha Easy DX-100 / DX-27 - Yamaha Music Foundation - 17,95
A simple, clearly written and richly illustrated guide to the playing and programming of
the Yamaha DX-27 and DX-100 Synthesizers. Including new, original voice data.
ISBN 0-88188-42-1 1986

Soortgelijke boeken zijn er eventueel ook nog voor de Korg M-1, de Casio CZ-serie, en
de Kawai K1 en K4
 
Laatst gewijzigd:
Fris!

Dat X-book ken ik wel en is zeker leuk om te lezen. Maar toen ik m'n FM verhaal aan't schrijven was viel me wel op dat er qua informatie over FM synthese heel veel oppervlakkige informatie te vinden is maar echte informatie waar je wat aan had was er nauwlijks. Dus wil je meer weten over FM synthese is zo'n boek zeker aan te raden.
 
Zijn die prijzen nog in de houten gulden,Senso?:maffia:
 
Origineel geplaatst door marten
Zijn die prijzen nog in de houten gulden,Senso?:maffia:

Helaas worden dit soort boeken niet gedrukt in dezelfde oplagen als die van Stephen King.
Ook is er nu eenmaal niet zo'n groot publiek voor synthesizer-boeken als voor bijvoorbeeld
een plaatjes-boek met schattige jonge hondjes.
De prijs lijkt daarom altijd aan de hoge kant. In Euro's dus. =(
Aan de andere kant, met zo'n boek haal je natuurlijk uiteindelijk ook meer uit je FM-synth.
 
Denk dat hier boeken met schattige poezen..... ehm katten meer aftrek.... wacht nee..... nou ja .....ehmmm... meer zal verkopen. 8)
 
:) Het lijkt erop dat je gelijk hebt. Ik dacht dat er hier wel serieuze interesse zou zijn
naar het zelf vakkundig programmeren van een een synthesizer, maar het schijnt dat men het
toch makkelijker vindt om een sampeltje van iemand anders te downloaden.
Misschien moet ik het inderdaad maar eens proberen met een Pussy Album. :(
 
ik denk dat het eerder zal zijn dat de meesten hier wat auto-didactischer zijn ingesteld
 
Origineel geplaatst door senso


De prijs lijkt daarom altijd aan de hoge kant. In Euro's dus. =(

Ik weet dat vakliteratuur nou eenmaal duur is, Senso, ik wilde je niet afzeiken. Ik ben (nog) niet zo bezig met FM-synthese, daarom is het voor mij te duur.
Als je nog iets hebt liggen over de principes van subtractie, hou ik me van harte aanbevolen (dan hoor je mij echt niet over de prijs zeiken...:engel: )
 
ernst bonis is trouwens een coole gast
hij gaf sounddesign bij muziektechnologie op de HKU, ik heb daar nog een paar jaar les van 'm gehad.
die kerel weet echt ALLES van fm, maar hij heeft ook een zeeeer speciaal gehoor schijnt, waardoor ie precies de harmonische ratio's hoort van iedere klank die je laat horen.

vreemd genoeg is ie zelf ongeloofelijk geinteresseerd in het geluid van een beiaard (je weet wel zo'n klokketoren ding), dat vindt ie helemaal het einde...
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top