Tl-audio Tubetracker M3 vraag

Brice

Stamgast
Lid sinds
5 oktober 2005
Berichten
284
hallo:doei:

Ik ga me binnekort een M3 van TL Audio aanschaffen en hiervoor ga'k een lening aangaan, nu heb ik nog een vraagje ivm de routing.
Bij de M3 kan je optioneel een digitale output laten installeren, zodat de ADA-conversie zogezegd overbodig zou zijn.
Nu vroeg ik me af: Krijg je de beste sound als je digitaal gaat, of zou het toch beter zijn een hoogstaande ada-converter te kopen en men geluid eerst hier te laten passeren? Zou een apogee rosetta vb geen extra kwaliteit aan men klank kunnen toevoegen, of is elke vorm van externe conversie een slechte keuze?
 
Een interne AD converter zal niet significant beter zijn dan een losse.
Maar er zijn nog betere AD converters. Als je toch een behoorlijk dure mixer scoort mag er ook wel een goed AD converter bij.

En als je zoveel geld uitgeeft (en pas op met lenen dat je niet teveel rente betaald en je die extra vaste lasten trekt) dan kan er toch ook wel een vergelijk tussen een paar AD converters af.
 
Origineel geplaatst door fuse
Een interne AD converter zal niet significant beter zijn dan een losse.
Maar er zijn nog betere AD converters. Als je toch een behoorlijk dure mixer scoort mag er ook wel een goed AD converter bij.

En als je zoveel geld uitgeeft (en pas op met lenen dat je niet teveel rente betaald en je die extra vaste lasten trekt) dan kan er toch ook wel een vergelijk tussen een paar AD converters af.

inderdaad, kheb de laatste dagen niet anders gedaan dan vergelijken en zoeken wat de beste keuze zou zijn.

kheb gehoord dat apogee het 'muzikaalste' zou zijn en dat is toch wat elke muzikant wil,toch :)

veel andere opties zijn er anders ook niet denk ik...er is nog de Prism...misschien heb jij nog een aantal ideetjes?

kmoet in ieder geval zowel een d/a als een A/d hebben, 8 kanaals, en daar vb de Rosetta 800 beide combineerd dacht ik men oplossing gevonden te hebben...
 
buizen ? das geen behoud van kwaliteit hoor ! ;)

trouwens .. volgens mij zijn er nog wel meer goede muziekale ad/da converters dan alleen die rosetta's
 
Origineel geplaatst door MadR
buizen ? das geen behoud van kwaliteit hoor ! ;)

trouwens .. volgens mij zijn er nog wel meer goede muziekale ad/da converters dan alleen die rosetta's

hehe8o)

kwaliteit moet hand in hand gaan met muzikaliteit he;)

die rosetta's lijken me toch njammie hoor:{
 
Wil je zelf niet horen welke je zelf de beste vindt?

Van horen zeggen wordt ik zelf altijd kriebelig. Hoe kan die ander weten wat ik fijn vindt klinken?
 
Origineel geplaatst door fuse
Wil je zelf niet horen welke je zelf de beste vindt?

Van horen zeggen wordt ik zelf altijd kriebelig. Hoe kan die ander weten wat ik fijn vindt klinken?

ja eigenlijk wel, maar men converter zou'k tweedehands willen kopen, anders kom ik er niet met 5000euro, en da vindt'k momenteel toch wel even genoeg...

in de winkel gaan luisteren en dan tweedehands kopen?:)
 
Waarom dan die dure spullen zoals de M3 als je gaat lenen dan?
Heb je nu al zeker werk waarmee je die apparatuur kan afschrijven dan?
 
Origineel geplaatst door fuse
Waarom dan die dure spullen zoals de M3 als je gaat lenen dan?
Heb je nu al zeker werk waarmee je die apparatuur kan afschrijven dan?

jaja, afschrijving is al concreet geregeld hoor, maar t'is men eerste keer dak ga lenen en dan vindt'k 5000euro toch wel voldoende.

ZEKER als je weet dat ik me voor die prijs een m3 én een tweedehandse Rosetta kan aanschaffen...geen enkele reden om het NIET te doen, toch?
 
Nja, als die z'n werk goed doet hoef je niet meer te lenen voor meer gear. ;)
 
Origineel geplaatst door fuse
Nja, als die z'n werk goed doet hoef je niet meer te lenen voor meer gear. ;)

das idd de bedoeling:L
 
Back
Top