PowerBook G4 + M-Audio FireWire Audiophile

Origineel geplaatst door Maks
steven v vroeg zich af wààrom er een powersuply op dat ding stond... ;)
Ah dat zal wel Belgs zijn dan :D

Bij power switch denk ik aan het knoppie voorop.:eureka:
 
Origineel geplaatst door Maks
powerknop niet gebruiken?
wat als ie aan de netstroom hangt dan?

Als je een Mac hebt, mag je die bijgeleverde voeding nooit ofte nimmer aansluiten, zo stond het op een briefje dat in de doos van m'n Audiophile zat... Dit omdat Apple altijd 4 pins poorten gebruikt, en die busvoeding leveren. Als ik de adapter zou gebruiken zou die M-Audio weer kapot gaan zeker? Nochtans, als je een laptop hebt zou het juist handig zijn om die adapter wél te kunnen gebruiken, omdat ik ervan uitga dat zo'n FireWire apparaat toch ook wat energie nodig hebt - gaat de batterij van je laptop langer mee.

Sjee zeg ik vind dit echt een mega slecht hardware design... En dan te denken dat dit bij alle M-Audio FireWire interfaces zo is :r :r (volgens hun site toch)

Enne, ik bedoelde waarom er in godsnaam een knopje is om de Audiophile uit te zetten, als je dat toch niet mag doen (staat volgens mij gelijk met hotpluggen)... Meer nog, het feit dat dat knopje aanwezig is, is eigenlijk gevaarlijk, aangezien het gebruik ervan de FireWire poort op je laptop of interface kan doen sneuvelen :stupid :stupid

Nu ja er zijn blijkbaar genoeg mensen die hiervan niet afwisten, en hun interface vrolijk in- of uitpluggen. Maar ik ben eerlijk gezegd een beetje bang dat er een poort sneuvelt (op m'n PowerBook is er maar één), en als je dat moet laten herstellen, is het volgens mij een nieuw moederbord...
 
4-pins heeft toch geen voeding?Daar heb je toch 6-pinnetjes nodig? Of ik heb iets helemaal verkeerd begrepen.
 
Origineel geplaatst door fuse
4-pins heeft toch geen voeding?Daar heb je toch 6-pinnetjes nodig? Of ik heb iets helemaal verkeerd begrepen.

nee dit klopt

en wat dat verdommeste aan/Uit knopje betreft: dat is dus voor mensen met een 4Punts poort die niét buspoweren...
 
Origineel geplaatst door fuse
4-pins heeft toch geen voeding?Daar heb je toch 6-pinnetjes nodig? Of ik heb iets helemaal verkeerd begrepen.

Oeps. Typfoutje.

6 pins = mét bus power
4 pins = zonder bus power

Apple gebruikt altijd 6 pins.
 
Ik ben al een tijdje van plan een audiophile aan te schaffen, maar dit vind ik toch wel minder.

Iemand misschien goede alternatieven? Of toch maar een Audiophile aanschaffen?
 
Ik zet m'n powerbook nooit uit als ik m'n FW410 er op aansluit. De FW staat uitgeschakeld, plug kabel in (blauw lampke doen ff wat), schakel FW met powerknop in (blauw lampie blijft branden), en daarna natuurlijk pas sequencer opstarten.

Met de oude driver had ik wel vaak problemen: als m'n pb in sleep mode was geweest kreeg ik vaak een kernel panic en moest m'n pb opnieuw opstarten. Maar nu is alles stabiel en heb ik eigenlijk geen problemen meer. Maar ik heb 'n idee dat de FW wel voor pieken in processorgebruik zorgt, maar dat ben ik nog aan het testen.

Ik vind het nog een prima kaart, vooral voor die prijs!

Onderstaande melding krijg ik trouwens als ik m'n FW control panel open als ik niets heb aangesloten:
 

Attachments

  • picture 1.jpg
    picture 1.jpg
    39 KB · Bekeken: 56
Die melding krijg ik ook als de Audiophile niet is aangesloten.

Jij trekt je dus niets aan van die waarschuwing. En het blijkt dat je er geen probleem mee hebt.

Volgens mij heeft M-Audio die waarschuwing gelanceerd om zich voor eventuele schadeclaims in te dekken...
 
Tot zover de hotplug kwestie...

Ik zit nog met een ander, zoniet nog vervelender probleem. De input van die FireWire Audiophile clipt altijd. Nu dacht ik, geen probleem, dan pas ik het ingangsniveau van de Audiophile wat aan, zoals ik op vroeger op m'n Windows computer deed (daar gebruikte ik de on-board soundcard). Dit blijkt echter helemaal niet te werken! Ik mag die faders in het control panel van m'n M-Audio helemaal naar beneden zetten, er verandert helemaal niks... Volgens mij doe ik iets verkeerd, waarom kun je anders instellingen doen als het allemaal niks uithaalt...

Verder heb ik ook nog bij system preferences op m'n Mac het ingangsniveau proberen te verlagen, maar ook hier mag ik die fader zetten waar ik wil, het haalt niks uit. Ik heb ook nog geprobeerd het ingangsniveau bij de opnamesoftware (Peak 4.14) aan te passen, maar ook dat helpt niet.

Wie kan me helpen? Alvast mijn dank!
 
Dit schreef ik hier eerder ook al. Ben ook erg benieuwd of iemand een oplossing weet. Ik heb er nu een aansluitkabel met analoog potmetertje aan. Is toch een beetje knullige oplossing. Weet iemand of dat of onder Windows wel naar behoren werkt?
 
Origineel geplaatst door Steven V
Tot zover de hotplug kwestie...

Ik zit nog met een ander, zoniet nog vervelender probleem. De input van die FireWire Audiophile clipt altijd. Nu dacht ik, geen probleem, dan pas ik het ingangsniveau van de Audiophile wat aan, zoals ik op vroeger op m'n Windows computer deed (daar gebruikte ik de on-board soundcard). Dit blijkt echter helemaal niet te werken! Ik mag die faders in het control panel van m'n M-Audio helemaal naar beneden zetten, er verandert helemaal niks... Volgens mij doe ik iets verkeerd, waarom kun je anders instellingen doen als het allemaal niks uithaalt...

Verder heb ik ook nog bij system preferences op m'n Mac het ingangsniveau proberen te verlagen, maar ook hier mag ik die fader zetten waar ik wil, het haalt niks uit. Ik heb ook nog geprobeerd het ingangsniveau bij de opnamesoftware (Peak 4.14) aan te passen, maar ook dat helpt niet.

Wie kan me helpen? Alvast mijn dank!

Het volume v/d bron zelf aanpassen, is ook een optie.
 
Origineel geplaatst door mikemix
Het volume v/d bron zelf aanpassen, is ook een optie.

Jaja, dat weet ik wel, maar dan krijg je meer last van ruis. Best stom dat je dat ingangsniveau niet kunt aanpassen, terwijl er wel een regeling voor is...

Had ik al die perikelen geweten had ik zeer zeker voor een andere interface gekozen!

Ik kan zelf trouwens niet testen of het naar behoren werkt op m'n Windows computer, want daar heb ik geen FireWire poort op.
 
Back
Top