weemoed

Arv

Robot
Lid sinds
18 oktober 2001
Berichten
13.098
Locatie
Zuid Holland
Waarom hebben we niet meer van die Nederlandse bandjes zoals je vroeger had..

ik noem..

Het goede doel
Klein Orkest
Doe Maar
Dolly Dots
Drukwerk
Frank Boeien
Hans de Booy
Vulcano
Toontje Lager
Spargo
Pussycat
Bloem
Nova

..en zo kan ik nog wel wat pagina's vullen denk ik.

Kan iemand mij vertellen waarom dit soort NL bandjes nu gewoon NIET meer bestaan? Het is of buitenlands of het is weer een of ander kut-rock bandje met 10000 in een dozijn muziek. Of ben ik nu weer gewoon een ouwe zeikerd zoals gewoonlijk?
 
ha...gisteren had ik het er nog over met een maat van me ; hoorden we Blöf op de radio,wat een tenenkrommende teksten hebben die gasten toch...bah...en later Lange Baas en Frans B : nog erger,wat een bagger zeg...en om het af te maken Ali B....tjeezus,dat noemen zichzelf hip-hoppers...te triest voor woorden die muziek...

dus ja,je bent niet de enige zeikerd...
 
Volgens mij zitten er in bovenstaand rijtje aardig wat grootgebruikers van allerlei geestverruimende middelen.

Ik weet alleen niet of ze daarmee begonnen zijn voor, na of tijdens hun succesperiode. Maar er kan een verband in zitten. :D
 
De top40 muziek van tegenwoordig is gewoon bout. Al pak je een willekeurige top40 uit de jaren 80, dan is vrijwel zeker 75% leuke nummers. Nu mag je blij zijn als 2 nummers een grappig melodietje hebben.
 
Origineel geplaatst door sander
De top40 muziek van tegenwoordig is gewoon bout. Al pak je een willekeurige top40 uit de jaren 80, dan is vrijwel zeker 75% leuke nummers. Nu mag je blij zijn als 2 nummers een grappig melodietje hebben.

Dat vonden ze in de jaren 80 ook van de jaren 60. Panta rei en omnia mutantur!
 
yup

Maar ik kan me nie voorstellen waarom de jeugd van vroeger dan wel muziekjes maakte en nu de jeugd blijkbaar niet meer? Ik snap de logica niet. Zouden ze dan echt allemaal DJ willen worden? :D

Ik stel me zo voor he, over 10 jaar heb je van die kids op school, en dan vraag je "wat wil je later worden jongen" en dan zegt ie "DJ, net als mijn vader"


zucht..
 
Origineel geplaatst door Nolet
Dat vonden ze in de jaren 80 ook van de jaren 60. Panta rei en omnia mutantur!

Ja dat zal wel altijd zo zijn. Maar ik vindt muziek uit de jaren 60 vaak ook nog steeds leuker dan veel muziek van tegenwoordig. En das toch echt van voor mijn tijd.
 
muziek industrie is nu commercieler dan ooit tevoren.. veel bandjes krijgen gewoon niet meer de kans om wat leuks uit te brengen, want als het niet voldoet aan de standaardformule komt het er gewoon niet meer door. The new hotness: nederrap met videootjes in amerikaanse stijl. bandjes zijn zooo 1999 :)
 
Origineel geplaatst door Nolet
Dat vonden ze in de jaren 80 ook van de jaren 60. Panta rei en omnia mutantur!
en in 2020 grijpen ze weer terug naar deze tijd... en in 2040 weer naar... etc etc etc

en tegenwoordig kan nutuulk elke halve randzolendebiel muziek maken... denkt ie...
en als ie een grote bek heeft en goed kan slijmen met zijn gladde face word het nog uitgebracht ook...
 
Zijn er dan zo weinig bandjes in NL? Was dat in de 60/70/80's dan zoveel meer? Ik betwijfel het. Ik denk inderdaad dat de bandjes gewoon geen kansen meer krijgen.. Enkel nog een optreden in een jeugdhonk zit er voor ze in...

Bah, ik wil weer verschillende soorten muziek op de radio.. De 80's channels ken ik inmiddels wel.
 
Origineel geplaatst door Arv
Zijn er dan zo weinig bandjes in NL? Was dat in de 60/70/80's dan zoveel meer? Ik betwijfel het. Ik denk inderdaad dat de bandjes gewoon geen kansen meer krijgen.. Enkel nog een optreden in een jeugdhonk zit er voor ze in...

Bah, ik wil weer verschillende soorten muziek op de radio.. De 80's channels ken ik inmiddels wel.

Ach ouwe zeur! Elke maand komt er wel weer zo'n thread als dit. Er is bijna niets anders of veranderd aan de pop-industrie in de laatste 40 jaar. 't gaat nog steeds om geld en als je ECHT talent hebt of ECHT een goed liedje dan breek je vanzelf wel een keer door.
 
Origineel geplaatst door Nolet
Ach ouwe zeur! Elke maand komt er wel weer zo'n thread als dit. Er is bijna niets anders of veranderd aan de pop-industrie in de laatste 40 jaar. 't gaat nog steeds om geld en als je ECHT talent hebt of ECHT een goed liedje dan breek je vanzelf wel een keer door.



Natuurlijk gaat het om geld. That's not my point. Ik wil niet lullig doen maar de liedjes van de bandjes uit het lijstje van mij zijn nou niet echt van wereld niveau. Maar ze werden wel uitgebracht! Dat is dus nu tegenwoordig anders.

Bewijs mij het tegendeel Nolet.

Voor de duidelijkheid, ik bedoel dus VERSCHILLENDE SOORTEN MUZIEK. Niet alleen maar hiphop cloning en suffe rock troep.
 
ik denk ook dat er tegenwoordig veel meer wordt uitgebracht.. denk aan internetreleases en weet ik wat.. de markt is een beetje verzadigd (qua imageloze randdebielenmeuk dan)
dus gaan mij-en bulken en dingen uitbrengen waarvan ze zeker weten dat de kans dat t gros t gaat kopen aanwezig is.. lijkt mij een verkeerde gedachte, maar goed.. moet jij eens kijken waar de gemiddelde hockeytrut 'lekker op gaat swingen' terwijl ze bij een plaat van bootsy naar de muren zit te kijken. lekker veilig kiezen.. net aan de rand van mainstream maar niet dr over.. dan ben je lekker eigenzinnig tegenwoordig, zonder iemand tegen de borst te stuiten.. als je een meer uitgesproken mening hebt ben je een randdebiel en een outsider en sta je niet open voor dingen volgens de kliek. das met alles zo.. denk aan die fucksmarts. daarom verkoopt die kleine rukface ook.. jamie killhim. je kan t ook nog een stap verder terugzien. in ondergrondscenes heb je ook de mainstreamshizzl. muziek is veel meer image geworden dan muziek. vroeger was gewoon iedereen lekker aan de drugs en kon t ze geen flikker interesseren wat iemand anders deed, tenzij t ubergoed was. je ziet t in commercials.. iedereen geeft zo veel mogelijk geld uit om zo min mogelijk op te vallen.. niemand durft zn kop op t blok te leggen voor een goed idee, want overal zitten bepalende onkundige mensen die m er zonder pardon afhakken. in platenzaken staan al die hippige fuckdj's in de rij om naar dezelfde remix te vragen van die en die andere kutplaat, want als je die niet hebt, nou dan ben je wel een kut dj.

wel valt me op dat IEDEREEN er over zeikt.. behalve die paar gasten die hun zakken vullen en muziek nieteens interessant vinden
t zal allemaal wel los lopen. zolang sommigen die rare hersenkronkels die ze zowiezo al hebben (denk aan verkeer, opvoeden van kinderen, oorlogen, onderzoekscommissies etc etc) lekker tot uiting laat komen in hun muziek zal er altijd nog wel wat leuks te luisteren zijn.
vergeet ook niet dat je al heel veel muziek hebt gehoord en dat t daarom ook steeds moeilijker wordt om verrast te worden
 
Er wordt altijd k*tmuziek uitgebracht, dat is nog nooit anders geweest.
Het idee dat "vroeger alles beter was", komt gewoon doordat je de mukzooi
van vroeger nooit meer hoort, alleen de goeie muziek nog en je dus gewoon de
k*tmuziek van vroeger niet kent.

Sla er eens een hitdossier op na bijvoorbeeld, en kijk eens naar de top 100 van een
willekeurig jaar, een jaartje of 40-50 geleden. De enige nummers die je kent, zijn de
juweeltjes van toen.

Altijd zo geweest, en zal altijd zo blijven.

....of dacht je dat je tijdens de "2000/2010-week" die je in het jaar 2040 rechtstreeks via de ether je hersens ingepompt krijgt nog iets van Ali B terug zou horen ?
 
Het is alweer een poosje geleden. Maar was ooit op een 80ies feestje in de (oude) effenaar en daar draaiden ze alle soorten 80ies muziek. En dus ook muziek die ik vroeger niet trok. En nu dus ook niet. Zat me daar ook gruwlijk aan te ergeren en ben maar vroeg genokt daar.

Denk dat het ook te maken heeft als je ouder begint te worden zo'n beetje alles wel gehoord wordt en zo verwend als je bent je beter weet wat je wel en niet wil horen.
En die pubers waarbij de hormonen door het lichaam giert zijn nog niet zo ver. Die slikken wel die commerciele niemendalletjes die de bizz uitpoept om maar lekker flink te cashen.
Maar dat was 40 jaar ook zo.
 
Back
Top