Nieuwe Biosphere: Dropsonde

ProtoHuman

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
15 februari 2003
Berichten
6.607
Locatie
Weesp
Yez, er is een nieuw Biosphere album uit: Dropsonde. Hij is eerst uitgebracht op LP (!!!), over twee maanden komt ie ook op CD. Een bijzondere plaat, zeker voor Biosphere. Er zitten veel jazzloops en riffs in, heel wat anders dan het vorige album "Autour de la Lune".

fragmenten zijn hier te horen:
http://www.boomkat.com/item.cfm?id=19253

Ik weet in ieder geval dat ik zeer dringend weer naar de platenwinkel moet.....:{
 
Op zich kan het me wel bekoren wat de persoon maakt, maar dit komt me als iets te makkelijk over. Vage geluiden mixen met jazz loopjes.
Dat het sfeer heeft zal vast wel, maar dan liever als achtergrond muziek of bij een film of zo.
 
Hmmm.... Typisch een album van "na één track weet ik het wel". Allemaal variaties op één en hetzelfde kunstje namelijk een jazzloop met een ambientgroove eroverheen.

Substrata blijft wat mij betreft z'n beste album.
 
Veel mensen hebben 't bij Biosphere meteen over Substrata. Ja, hij is owke, maar dat vind ik zeker niet zijn beste. Autour de la Lune vind ik veel beter, en ook Shenzou vind ik meer hebben dan Substrata. Maar goed, iedereen zijn smaak. Ik ben iig heel benieuwd naar dit nieuwe album, ik vind het echt iets nieuws. Als er echt dat heerlijke Biosphere sausje overheen zit ga ik me wel vermaken met dit album. En zeker als ik 'm op LP kan bemachtigen.
 
Hmm, tja, goh, nou... wat zal ik zeggen.
't Heeft duidelijk de sub-polaire feel van Biosphere, maar 't lijkt inderdaad wel erg op een 'kunstje'.

Overigens vind ik niet Substrat maar Patashnik het beste album... al moet ik erbij zeggen dat die weer erg op Microgravity leek, toen ik die (later dan Patashnik) hoorde.
 
Back
Top