feedback aanbieding mac g5 misleidend

matrixxx

Ouwe rot
Lid sinds
30 oktober 2001
Berichten
3.945
zit ik gisteravond een beetje over het net te struinen en kom ik zomaar op de site van feedback en zie daar div aanbiedingen staan. ik kijk daar wat rond maar ik heb niet echt iets op het oog wat ik zou willen hebben maar dan valt mij iets op. staat er een apple dual G5 2 ghz ter koop samen met logic pro 7 voor de prijs van 1969€.
ik zit meteen te denken dat kan niet waar zijn dus vandaag bellen.

voordat je verder leest kijk eerst eens de advertentie want die kan je op 2 manieren opvatten en lees dan mijn verhaal verder.

http://www.feedback.nl/nieuw/productwin.php?producttype=afdeling&id=4692





deze ochtend gebeld want ja het lijkt mij toch wel een koopje een nieuwe dual G5 incl het orginele logic pro 7 pakket er bij.

DUS NIET en ik vermoede al dat er een adder onder het gras zat want de verkoper vertelde mij heel leuk dat de prijs uiteindelijk 2799€ zou worden voor dit pakket. dus ik meteen met de vraag hoe zit dat dan??

het komt er op neer dat je de G5 en logic pro 7 appart koopt en dan betaal je in totaal 3229€ en dan kan je via de apple site een formulieer invullen waardoor je dan 430€ terug krijgt en het bedrag op 2799€ komt

dat is dus een lekkere domper van ruim 800€ als je het net even anders leest zoals ik in de eerste instantie deed.

in mijn ogen is feedback verkeerd bezig met adverteren want iemand die online zou bestellen of naar de winkel zou gaan is misschien in de veronderstelling dat hij dat logic pro 7 voor het bedrag van 1969€ er bij krijgt.

en dan het antwoord van de verkoper ...........ja maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar...............

dan sta je toch voor L*L als verkoper en als bedrijf
 
Mja, ik snap het wel als ik de advertentietekst lees. Maar eigenlijk wat ze willen communiceren is: met een G5 in combinatie met Logic heb je een supergoeie bak om muziek mee te sequencen. Dat ze daarmee een woordkeuze maken zodat het lijkt alsof je Logic erbij krijgt, tja, dat is wellicht een beetje sneu. Ze hadden er beter bij kunnen zetten "Wordt niet geleverd met Logic" of "Profiteer nu van de Logic actie: 430 euro terug bij aanschaf van Logic en een G5".

Maar nou neem ik persoonlijk alle teksten van feedback bij die producten sowieso niet serieus, omdat ze elk product faaaaantaaaaaaastisch vinden. Ze moeten immers verkopen nietwaar. Ze kunnen moeilijk een product in hun catalogus zetten en roepen "tis eigenlijk kut, maar je kunt het bij ons krijgen voor X euro" :D.

Dus meestal zoek ik zelf alle details wel uit, en gaat het mij bij productcatalogi en aanbiedingen alleen maar om de daadwerkelijke prijs van het product. De rest van de info haal ik hier, of van de website(s) van de diverse vendor(s).

En als je dan op de site van Apple had gekeken dan was je die actie ook tegengekomen. Want meestal zijn het van die centraal-geregelde-coupon-acties. Ik geloof dat Yamaha bijvoorbeeld ook een actie had van "Koop een 01x, dan krijg je Cubase SX3 voor slechts 399 euri".

Cheers.
Joost.
 
'kennelijke' fouten.. :confused: Wat zijn dat nu weer.

Maar dit is inderdaad pure misleiding. :r
 
tuurlijk, dit is de bekende feeback-tactiek. Zo ook met prijzen. Mijn E-mu 0404 op dag 1 dat ie er was bij Feedback gekocht voor 99 euro en hij staat nu in alle krantjes en op de site als aanbieding van 149 voor 99!

maar ja, voor mij was dat ik de Ion rack in het krantje zag staan al gerechtigheid genoeg :duivels:
 
Verkopers zijn Acteurs, altijd je eigen research doen! en bij meerdere leverancier informeren..

Ik maak me over dit soort dingen niet druk meer hoor! en trouwens ik lees in de tekst van feedback ook niet dat je logic pro erbij krijgt, er staat alleen dat het een goed duo is....
 
Ja, lekker zeuren over frietbek. :)

Ze moeten zelf weten als ze zo ontzettend dom willen zijn om klanten eenmalig te lokken en zich voor paal te zetten.
 
als aanbieding van 149 voor 99!

Dit is geen misleiding. Dit is een vergelijking tussen de adviesprijs van de fabrikant en hun verkoopprijs.

Maar die advertentie van die mac+pro gaat idd nergens over.
 
zonder dat ik zin heb al te veel aan een feedback-afzeiktopic mee te gaan doen, dan moeten ze die 149 adviesprijs noemen en niet aanbieding: dan denk je misschien als nietsvermoedende slechtgeinfomeerde klant "wow, die moet ik nu scoren, scheelt 50 euro!", terwijl dat ding daar nooit voor 149 te koop heeft gestaan...

anyway, gelijk hebben ze wel: de g5 blijft echt wel een heerlijke bak on top of my list hoor!
 
matrixx .. wacht nog heel effe ! ik zit er boven op wat g5's op het moment betreft
niet de 2 * 2,0 ghz kopen iig ! daar zitten AMD chips in voor de pci bus .. maar die moet je NIET hebben !

vandaag komt er nieuws .. en dat het nieuwe dualcores gaan worden is zogoed als onvermijdelijk .. de europese distributie centra zijn namelijk redelijk leeg en dat is niet zonder reden ...
 
wat bedoel je banana? zou er nog voor het intelverhaal een g6 komen denk je?
 
matrixx .. wacht nog heel effe ! ik zit er boven op wat g5's op het moment betreft niet de 2 * 2,0 ghz kopen iig ! daar zitten AMD chips in voor de pci bus .. maar die moet je NIET hebben !

En wat is hier dan mis mee MadR?

Ik draai al een jaar met de 2 x 2GHZ en Logic zonder problemen.

Maar misschien weet jij meer?
 
Laatst gewijzigd:
Je bent zowieso fout bezig om nu nog een G5 te kopen als begin volgend jaar nieuwe Intel Mac's met idd dual-core CPU's uitkomen.
Koop je die kan je alsnog zitten wachten totdat ze al die software geport hebben.
 
tsja, sorry dat ik het zeg, maar dit is gewoon een kwestie van goed lezen :frons: Als Logic erbij zou zitten had dat er zeker wel expliciet bij vermeldt gestaan. (sowieso had het pakket op het plaatje gestaan)

Feedback afkraken vind ik een beetje flauw, enkel omdat jouw voordeel niet doorgaat omdat je niet goed leest
 
ik vind om eerlijk te zijn de advertentie niet zOO misleidend, maar heb alles ook maar ff diagonaal doorgelezen

maar is er geen regel die zegt dat als iets aan een bepaalde prijs wordt aangeboden, en dat blijkt achteraf een vergissing te zijn, dat de verkoop dan toch aan die aangegeven moet gebeuren?

roept direct een verhaal op van m'n pappie die een aantal jaren terug een set bose roomate's ging kopen bij fnac. stond een set incl zak voor 15000bfr... dat hing erop... na navraag bleek dat die prijs voor 1 monitor excl zak was (dus normaal een dikke 30000bfr)
maar omdat het zo stond aangegeven, kreeg hij het na wat over en weer gediscuteer aan die prijs va 15000fr mee:)
 
Origineel geplaatst door Sander02
tsja, sorry dat ik het zeg, maar dit is gewoon een kwestie van goed lezen :frons: Als Logic erbij zou zitten had dat er zeker wel expliciet bij vermeldt gestaan. (sowieso had het pakket op het plaatje gestaan)

Feedback afkraken vind ik een beetje flauw, enkel omdat jouw voordeel niet doorgaat omdat je niet goed leest

hee sander... zoals ik het begrijp is het wel degelijk een erg vreemde aanbieding.
je krijgt namelijk geld terug van apple als je logic erbij koopt en pas dan is de prijs zoalstie daar staat.

je moet dus perse logic erbijkopen en dan is de prijs dus weer 700 euro duurder.

kortom... de prijs die erbij staat is nooit de prijs die betaald wordt.
 
Origineel geplaatst door Ensemble
En wat is hier dan mis mee MadR?

Ik draai al een jaar met de 2 x 2GHZ en Logic zonder problemen.

Maar misschien weet jij meer?

bijv. een UAD kaart werkt alleen op de nieuwe 2*2.3 en 2*2.5
in de 2 * 2.0 ( de oude iig) zit een AMD chip die zorgt voor de PCI
echter de UAD kaart is daar niet zo blij mee ..

als je nooit een UAD kaart ga kopen valt het nog wel te overzien
en de testen laten ook nog redelijke performances zien ( ook met die amd )
al blijken de problemen veel minder te zijn bij de nieuwe PCI chips ..

Me midiman delta 1010 werkt ook weer niet in een g5 samen met UAD ..
omdat de UAD wel busmastering gebruikt en de Delta weer niet ..

DUS .. het hoeft allemaal niks te zeggen en als je systeem nu goed loopt ..
maar mocht je ooit willen uitbreiden dan zou ik aanraden een nieuwere versie te kopen !

Er zijn dus problemen met verschillende g5's en het feit dat ik met allebei de kaarten al goed moet opletten betekent dat er bij andere kaarten ( powercore ? ) ook extra aandacht aan combiliteit moet worden geschonken

hier onder aan staan wat dingen over die AMD processor !

http://www.uaudio.com/support/software/UAD-1/compatibility.html

kijk effe goed .. misschien heb je een nieuwere 2 * 2.0 en valt het mee
 
Origineel geplaatst door fuse
Je bent zowieso fout bezig om nu nog een G5 te kopen als begin volgend jaar nieuwe Intel Mac's met idd dual-core CPU's uitkomen.
Koop je die kan je alsnog zitten wachten totdat ze al die software geport hebben.

wacht nou maar tot vanavond fuse voordat je weer allemaal dingen zegt die niet kloppen !

;)

kijk hier nog effe in the time being :

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?goto=newpost&threadid=37587

;)
 
Back
Top