Hans de Vries
Bob the Knob
Geweldig effect, vreselijk gedateerd natuurlijk, maar je krijgt er nog steeds de rillingen van...
Neem een vocal helemaal "kaal" op (compressie mág..)
Draai het sample om (dus laatste deel komt vooraan)
Zet galm (flink diffuse hall, 3 seconden, zonder pre-delay en veel hoog..) op dat sample en neem die op een aparte track op.
Wis het omgekeerde droge sample en draai het galmsample om
Verschuif nu het galm sample zodanig dat het je originele sample "volgt" - je hoort dus eerst de galm "aankomen", waarna je het originele signaal er direct achteraan hoort. Als je wat knoeit (flanging of phasing) met galm en origineel sample geeft dat heel weird effect.
Bijkomende tip: neem 10 seconden voordat je vocal begint een tik op. Zodoende kun je origineel en reversed reverb sample makkelijker uitlijnen..
Ik weet het, oud als de weg naar Rome, maar ik vind het nog steeds kicken!
Neem een vocal helemaal "kaal" op (compressie mág..)
Draai het sample om (dus laatste deel komt vooraan)
Zet galm (flink diffuse hall, 3 seconden, zonder pre-delay en veel hoog..) op dat sample en neem die op een aparte track op.
Wis het omgekeerde droge sample en draai het galmsample om
Verschuif nu het galm sample zodanig dat het je originele sample "volgt" - je hoort dus eerst de galm "aankomen", waarna je het originele signaal er direct achteraan hoort. Als je wat knoeit (flanging of phasing) met galm en origineel sample geeft dat heel weird effect.
Bijkomende tip: neem 10 seconden voordat je vocal begint een tik op. Zodoende kun je origineel en reversed reverb sample makkelijker uitlijnen..
Ik weet het, oud als de weg naar Rome, maar ik vind het nog steeds kicken!