Nieuwe Rank 1: Opus 17. Is dit gebaseerd op klassieke muziek? (audio link inside)

Dance123

Ingeburgerd
Lid sinds
20 februari 2003
Berichten
74
Nieuwe Rank 1: Opus 17. Is dit gebaseerd op klassieke muziek? (audio link inside)

Hoi,

Kan iemand mij zeggen of de nieuwe track van Rank 1 "Opus 17" al dan niet gebaseerd is op één of ander klassiek werk, omdat die titel dat toch doet vermoeden? Indien niet, waarom heeft Rank 1 die track "Opus 17" genoemd?

Je kan hier luisteren naar die track: http://www.astralmusic.com//Streams.aspx?stream=AC032470_1_01

Los van het trance element, welk soort klassieke muziek is dit (baroque, romantic?) en kan je andere werken noemen die in diezelfde stijl gecomponeerd zijn.

Alvast bedankt!
 
In ieder geval betekent "opus" niks meer of minder dan "werk". Het is dus "Werk nummer 17". Zegt niet zoveel dus.

Het intro rinkelt wel ergens een bel bij mij, maar heel ver weg. Kan er dus niet zo snel een naampje aan hangen.
 
Opus is inderdaad de nummering van werken van klassieke componisten, juist daarom dat ik mij afvroeg op welk klassiek nummer die track gebaseerd is?

Kan iemand ook mijn andere vraagjes beantwoorden, zoals welke klassieke compositiestijl dit is en of je gelijkaardige klassieke werken kan aanbevelen.

Thanks!
 
Het rinkelt geen belletje bij me. Het is ook nogal generiek (accoordprogressie in mineur via kwintencirkel met de bas vaak ongelijk aan grondtoon; feitelijk een vrij standaard 4-part voicing), dus het zou in diverse stijlen kunnen, van laat-klassiek tot romantiek.
 
ik vind dit overigens erg lelijk gemaakt potevrdorie, das ook knap
echt retereteslecht

zal wel van een klassiekverzamelaar komen t origineel voor 2,95 bij de shell of zow..

sjongejonge echt niks past bij mekaar in deze track
 
Het heeft imo wat weg van Tiesto's Clockwork orange theme en van Rank 1's eigen Many miles, too soon, met de note dat clockwork een veel leuker (en verlopender) loopje akkoorden heeft, en many miles eigenlijk ook beter is :P

Naar een klassiek nummer gemaakt? lijkt me niet. daarvoor is het een te saaie herhaling van een te korte reeks van te weinig akkoorden :P Het ontbreken van een melodie spreekt imo ook boekdelen. Ik vind het op zich wel om aan te horen hoor, maar klassieke wortels heeft het volgens mij totaal niet, alleen een pretentieuze naamgeving ;)
 
en onder invloed van welke drug hadden ze dit ook alweer geproduceerd?


:kont: nummer

deuntje is wel leuk opzich... maar niet echt ver uitgedacht... beetje random allemaal... zo van we plakken wat bovenop mekaar en noemen het *eeehm... ja hoe noemen we het??? oh! OPUS 17! *

die leadsound vink wel vet trouwens
 
Back
Top