[lowlands] leuke optredens?

Ik vindt Lowlands een pop concentratie kamp omdat:
Er te veel mensen opgepropt worden.
Het is rete duur.....
Het is midden in de polder dus effe naar de super voor een tray bier is uitgesloten met als gevolg dat je het dure festival bier moet kopen.
Als eerste speelt de iets mindere en als laatste de vetste hoofdact..Dit om je zo lang mogelijk binnen te houden.
Het draait alleen om geld en om het pushen en pluggen van platen maatschapijen.
Er loopt een security rond waar de honden nog geen brood van lusten.
Ik ben bevriend met iemand die de catering doet en ik heb via hem een kijkje in de MOJO tactics gekregen en daar wordt je echt triest van...het enige wat telt is winst en niets anders.

Maar ja ze zoeken het maar uit....
 
ja, puur voor de lol kan je zo'n groot festival niet organiseren natuurlijk.

ok, ik ben met je eens dat er dit jaar te veel mensen waren, dat de line-up een beetje tegenviel en dat de prijzen (1,75 voor 1 muntje) erg hoog waren, maar probeer een dergelijk festival maar eens neer te zetten. het heeft altijd sfeer gehad en dat zal hopelijk ook wel zo blijven. de security had blijkbaar een klantvriendelijkheidscursus gehad want ik vond ze opvallend netjes en vriendelijk dit jaar.

het heeft z'n voors en z'n tegens. ja, het is groot en duur, maar dan kan je dus ook underworld verwachten. op een gemiddeld electronisch festival zie je die niet zo snel staan, dan moet je een kwart van de lowlandsprijs betalen voor 1 enkel concert, alleen van underworld dus.

vergelijk voor de gein namelijk de prijs van een lowlandskaartje eens met de prijs van een optreden van underworld, of een toegangsticket van trance energy the black edition of whatever. bij lowlands zie je veeeeeeel meer voor per optreden veel minder geld.
 
Druk?

Vondt dat wel meevallen. De meeste stoppen bij de eerste "muur" van mensen die ze tegenkomen. Er is dan op andere plaatsen, voor in de tent, nog vaak veel plaats.

Als eerste speelt de iets mindere en als laatste de vetste hoofdact..Dit om je zo lang mogelijk binnen te houden.

De eerste avond stonden voor het grootte publiek de grootste namen, ik kan dan ook niet echt meegaan in jouw mening.

het enige wat telt is winst en niets anders.
Ik hoop dat ze goed aan me verdienen, anders organiseren ze dit soort dingen niet meer. Bedrijven (en zeker een amerikaans bedrijf als Mojo) werken voor de winst. Als die er niet ik kappen ze er mee.

Ben je zelf trouwens weleens op Lowlands geweest?
 
Ik ben er 2 keer geweest..De tweede en de derde keer...
Mischien ben ik dit soort festivals een beetje ontgroeid.Ik ben 28....Lowlands volk is meestal een 19 jarige afspiegeling van blank middenklasse Nederland.
Maar ja die hebben ook recht op goede muziek...
Wat betreft zoveel goeds voor een prijs:
Ik ga liever na een club om een band te zien.
Daar is het warm ,de sfeer in een club is toch anders.
Ik blijf erbij dat lowlands voorgekauwd en een PR stunt is....
 
Origineel geplaatst door djsirjamez
ik heb de laatste 2 uurtjes op zondag gedraaid (van 03:00 tot 05:00h na UMEK).. hadden er nog mensen genoeg energie om dat mee te maken?

Ik had het graag willen zien (had al eerder 2X van je set genoten in de nightlive in Maastricht) maar Speedy J heeft me helemaal afgemat... Ik stond bij umek al in te slapen en trok het echt geen 2 uur meer.

Wrom kom je niet meer eens naar het zuiden ? Er wordt hier te weinig gebeukt...
 
Origineel geplaatst door olafmol


raar dat ze geen vertragings-compensatie op de boxen hebben gezet..is dat tegenwoordig niet gewoon standaard?
;)

Viel me inderdaad ook op: Terwijl ik vorig jaar nog in de 7e hemel was van de installatie en geluids kwaliteit van de lowlands tenten, leek het dit jaar en dan vrijdag in het bijzonder, gewoon nergens op. Vind ik schandalig wanneer ik 100E neertel! (zeker als het voorin, waar het geluid beter was, het te druk is!)

Verder: Geen vette dnb dit jaar! (of heb ik iets gemist); Ik bedoel, als je mary j blige of Snoop doggie dog erin mixt, dan klopt er gewoon wat niet.
Vrijdag begon darren emerson, erg cool; maar waarom om 19:00? Het hoogtepunt "djtiesto" zegt inderdaad genoeg over de taktiek van mojo.

Viel me ook op dat er soms helemaal geen relaxe sfeer was bij die optredens, te druk, en soms zelfs een tikkeltje aggressief. Van die lui die zich wegen banen en je vuil aankijken, dat publiek ken ik eigelijk alleen van de foute "disco's ut et durp"

Zondag avond was, qua line-up, waar ik naar uitkeek. Helaas had ik geen energie meer over voor umek en sirjamez; jammer want zij hadden de boel voor mij kunnen goed maken.

Speedy-j had ik nooit live gezien en viel niet tegen! Absoluut vette rampetampen met een lekker live-gevoel. Een ander hoogtepunt was het live jazz "harmonietje", in de frikandellen tent. Een groepje van 8 man, allemaal blazers met 1 drummertje. Ze speelde erg vette jazz, zeeer knap!
 
Verder: Geen vette dnb dit jaar! (of heb ik iets gemist);

Zaterdagavond, Bravo, DnD ti'' you drop

Viel me ook op dat er soms helemaal geen relaxe sfeer was bij die optredens, te druk, en soms zelfs een tikkeltje aggressief. Van die lui die zich wegen banen en je vuil aankijken, dat publiek ken ik eigelijk alleen van de foute "disco's ut et durp

Dat vondt ik juist vorig jaar het geval, dit jaar niets van dat meegemaakt.


Greetz,

Yawgmoth
 
Origineel geplaatst door spdk
Nee dat heeft lekker veel zin, 15000 mensen minder, maar dan ook een podium minder. En speedy j, zonder inhoud? Grrr!! (ik wist niet dat smaken verschilde)

Nou ja 15.000 mensen minder is dus wel een kwart minder druk, dat scheelt volgens mij toch echt behoorlijk. En met een podium minder bedoel ik dan natuurlijk niet de grote tenten, maar zoiets als de Bacardi Beats (hoewel dat wel lachen was) en al die andere "extra" dingetjes, maar ja dat maakt lowlands toch ook wel weer leuk.

Wat betreft Speedy J, zoals ik al zei heb ik alleen het eerste stuk gezien, maar echt veel meer dan drumloops kon ik er niet in horen, ff de bas wegdraaien, even filteren, basdrum er weer "plotseling" ingooien en iedereen gaat los. Vind ik ook best leuk hoor, daar niet van, maar verder wel inhoudsloos dus. Maar misschien heb ik niet goed genoeg geluisterd...


Wat maxdox zegt over die aggressieve sfeer af en toe daar ben ik het mee eens, het waren óf boeren, óf 15-jarige jochies en meissies die wel ff langs je kwamen beuken om dan op je tenen tot stilstand te komen, om daar dan voor de verdere duur van het concert te blijven staan. (en vervolgens zo ongeinteresseerd gaan staan kijken dat ik me afvroeg of ze misschien op de tram stonden te wachten ofzo).

Maar er waren ook zat leuke mensen (en ook leuke boeren trouwens). Tuurlijk is het duur, maar daar is Lowlands toch zeker niet de enige in, ik vond dat ze het nog redelijk binnen de perken hadden gehouden.
Een rare opmerking vond ik dat ze de hoofdacts op zondagavond planden "om je zo lang mogelijk binnen te houden"
Je betaald toch zeker voor drie dagen festival? Ik stond met verbazing te kijken naar al die mensen die zaterdag al weggingen. Vind ik toch zonde van je geld. Trouwens Darren Emerson en Tiësto, (hoewel ik de een wel goed vind en de ander minder, toch beide grote namen) stonden toch echt op vrijdag te draaien.
South, het zal wel gewoon net zijn hoe je er tegenaan kijkt, ikzelf heb niks gemerkt van vervelende security, als jij je normaal gedraagd hoef je er ook niks van te merken volgens mij. En pushen en pluggen van platenmaatschappijen, ja dat zal vast ook gebeuren maar ik vond dat er een aardige balans was tussen meer commerciele dingen en het interessantere werk.

Ga er gewoon heen met een goede instelling, neem voldoende bier mee, zorg dat je niet meer geld kan uitgeven dan je van te voren gepland hebt, dan blijft het gewoon gezellig. De rest moet gewoon lekker iets anders gaan doen.
 
Origineel geplaatst door King of Snake

Ga er gewoon heen met een goede instelling, neem voldoende bier mee, zorg dat je niet meer geld kan uitgeven dan je van te voren gepland hebt, dan blijft het gewoon gezellig. De rest moet gewoon lekker iets anders gaan doen.

Kijk hier hoor ik een Lowlander! :biertje: :biertje: :okdan:


Cheers,

Yawgmoth
 
South, het zal wel gewoon net zijn hoe je er tegenaan kijkt, ikzelf heb niks gemerkt van vervelende security, als jij je normaal gedraagd hoef je er ook niks van te merken volgens mij. En pushen en pluggen van platenmaatschappijen, ja dat zal vast ook gebeuren maar ik vond dat er een aardige balans was tussen meer commerciele dingen en het interessantere werk.

Ga er gewoon heen met een goede instelling, neem voldoende bier mee, zorg dat je niet meer geld kan uitgeven dan je van te voren gepland hebt, dan blijft het gewoon gezellig. De rest moet gewoon lekker iets anders gaan doen. [/B][/QUOTE]




Ik ga er ook niet heen dan heb ik er geen last van...Ik voel me op een evenement als dit in mijn vrijheid aangetast......
 
Elk jaar krijgen we met studenten van de SAE een rondleiding backstage, om alle FOH's en monitor systemen te bekijken. De foto's kan je hier bekijken:

http://www.sae.nl/weblog/files/lowlands.html

let vooral op de foto van de kanaal lijst van Junkie XL...

Mijn favoriete optredens:

- Røyksopp, al 2 keer eerder gezien, blijft erg goed.

- Gonzales, ook al 2 keer eerder gezien. Combineert erg goede electro-funk met cabaret. Een aanrader.

- Peter Pan Speedrock, de nederlandse motörhead. Check hun enorm hilarische video clip (animatie) op http://pages.vpro.nl/3voor12/video/video.shtml?2534202+2584688+2584508+2198191+6006771

- Motorpsycho, jaren 70 rock uit Noorwegen.

- Sain Supa Crew, franse hiphop.
 
Wat betreft Speedy J, zoals ik al zei heb ik alleen het eerste stuk gezien, maar echt veel meer dan drumloops kon ik er niet in horen, ff de bas wegdraaien, even filteren, basdrum er weer "plotseling" ingooien en iedereen gaat los. Vind ik ook best leuk hoor, daar niet van, maar verder wel inhoudsloos dus. Maar misschien heb ik niet goed genoeg geluisterd...

Dit snap ik dus niet.. waarom zou dit inhoudsloos zijn? Moet er perse een melodie in om er inhoud aan te geven? Wanneer vind jij er inhoud aan zitten dan?
 
Dit snap ik dus niet.. waarom zou dit inhoudsloos zijn? Moet er perse een melodie in om er inhoud aan te geven? Wanneer vind jij er inhoud aan zitten dan?
Precies, ik was blij dat er eindelijk is een keer iemand gewoon herrie stond te maken, de enige echte techno die gehoord heb op lowlands was van bovengenoemde, de rest was allemaal van die latijnse wereldmuziek met fluitjes, pianos en accordeons. Speedy J durft tenminste keiharde onzin ten gehore te brengen! EEEEEECHT GOED!
 
Origineel geplaatst door Yawgmoth


Wat is er onorgineel aan Beef? En waarom zou je orgineel moet zijn om een goed muzikant te zijn?


Die gasten van Beef zetten gewoon een zwaar goed concept neer!



Dit vinnik nou echt een mening om op te pissen! Gatver:[> :fuckoff:

Natuurlijk heeft muziek maken vanalles met originaliteit en creativiteit te maken.
Concepten? Sodemieter toch op man!
 
Origineel geplaatst door krz


Dit snap ik dus niet.. waarom zou dit inhoudsloos zijn? Moet er perse een melodie in om er inhoud aan te geven? Wanneer vind jij er inhoud aan zitten dan?

Dat is natuurlijk een kwestie van smaak, voor mij is melodie een belangrijk aspect, maar niet per se doorslaggevend (genoeg dingen met melodie die ook inhoudsloos zijn). Het gaat ook om het verhaal van de muziek. Het verhaal wat Speedy J "vertelde" was naar mijn idee een vrij simpel verhaal: beuken!
Waarmee ik helemaal niet wil zeggen dat het slecht is of zo. Veel liever inhoudsloos beuken dan inhoudsloze trance of zoiets. Iemand nog op Teknival geweest trouwens? :)

Het lijkt me wel eens interessant om iets als "A Shocking Hobby" live te horen. Dat heeft dan (naar mijn mening) veel meer inhoud.

FF over Beef, die gasten zetten gewoon wel een perfecte show neer, met passie en overtuiging. Verder heb ik niet veel verstand of kennis van reggae (bij Bob Marley houdt het wel op) dus ik kan niet goed beoordelen hoe origineel de muziek is, maar het klonk zeker niet als slappe 13-in-een-dozijn muziek.
 
Origineel geplaatst door marten




Dit vinnik nou echt een mening om op te pissen! Gatver:[> :fuckoff:

Natuurlijk heeft muziek maken vanalles met originaliteit en creativiteit te maken.
Concepten? Sodemieter toch op man!

Dank je voor het respect dat je voor mijn mening hebt. :kont:

Jij denkt misschien dat een concept Britney Spears is. Maar een concept neerzetten, zoals bijvoorbeeld Beef dat doet is tocht wat anders.

Beef komt voort uit het radioprogram "Chopshop", dat lokaal in de regio Eindhoven te horen is. Hun hele act draait daar om heen. Volgens mij zijn er maar weinig bands die zo werken (dat is tocht orginaliteit?). Qua instrument beheersing en show (dat is tocht creativiteit) vindt ik ze gewoon steengoed. Als je 3 jaar achter elkaar op het zelfde festival optreedt, en je doet 3 x iets totaal anders ben je volgens mij een behoorlijke creatifuslijer.

Greetz,

Yawgmoth
 
Origineel geplaatst door Yawgmoth
Dank je voor het respect dat je voor mijn mening hebt. :kont:

Jij denkt misschien dat een concept Britney Spears is. Maar een concept neerzetten, zoals bijvoorbeeld Beef dat doet is tocht wat anders.

Beef komt voort uit het radioprogram "Chopshop", dat lokaal in de regio Eindhoven te horen is. Hun hele act draait daar om heen. Volgens mij zijn er maar weinig bands die zo werken (dat is tocht orginaliteit?). Qua instrument beheersing en show (dat is tocht creativiteit) vindt ik ze gewoon steengoed. Als je 3 jaar achter elkaar op het zelfde festival optreedt, en je doet 3 x iets totaal anders ben je volgens mij een behoorlijke creatifuslijer.

Greetz,

Yawgmoth

ik heb beef nog nooit live gezien, maar de muziek die ze maken blinkt niet uit in creativiteit, lijkt wel of ze voor elke track hetzelfde akkoordenschema gebruiken, en als ik naar hun albums kijk zijn ze of heel onorgineel met titels of ze hebben echt op verschillende albums dezelfde nummers staan!

Eens in de zoveel jaar is er een band die eigenhandig een genre opnieuw vormgeeft. Hierin is BEEF! cum laude geslaagd.

alleen die arrogantie van die zin al, we zullen eens kijken over 20 jaar, of reggaeliefhebbers beef dan in hetzelfde rijtje plaatsen als the upsetters, the wailers, king tubby en augustus pablo en consorten. die hebben namelijk reggae opnieuw vormgegeven...

Ik vind die muziek wel reggae, maar dan op zo'n manier dat je oma het ook nog mooi vind en het ook gedraaid word op sky radio, nietszeggende teksten ook, terwijl van reggae meestal toch wel de een of andere boodschap uit dient te gaan
 
Back
Top