[Korg] Karma MW Software weldra beschikbaar

Hover

-
Lid sinds
16 Maart 2002
Berichten
3.944
Locatie
Sint-Niklaas
Ik las zonet op de website van Steven Kay dat de Karma MW Software eindelijk klaar is en rond 1 september beschikbaar zal zijn. :)

De Karma Creator software, die je dus met elke synth kan gebruiken, zal dan wellicht niet veel later volgen vermoed ik. In het pdf-bestand (over de MW soft) staat onderaan dat de Creator software rond de zomer/herfst beschikbaar zal zijn.

Nog ff wachten want de KarmaMW komt zo,
Karma komt zo
Karma komt zo
...
E-ven-tjes geduld nog want de Karma MW komt zo ;)
 
Laatst gewijzigd:
Als het goed is krijg je die gratis toegestuurd van de winkel waar je je Karma gekocht hebt (of jij zelfs direct in ut handje omdat ik aanneem dat je je Karma bij je eigen winkel gekocht hebt)

Ben benieuwd naar de software. EINDELIJK is het er dan... Heb wel al van Stephen vernomen dat je er voor de FX settings in bijv. de sequencer modes geen reet aan hebt :( Het werkt enkel om je eigen GE's te maken.

Misschien dat hij er in de toekomst nog een totale editor/librarian van zal maken zei die... Als dat net zo lang duurt als het maken van deze software...dan heb ik de Karma ondertussen al ingeruild voor een triton!
 
Software eindelijk beschikbaar

Software eindelijk beschikbaar

De software is eindelijk beschikbaar :)

Heb al een mailtje verstuurd naar Voerman om te informeren wat het kost.

Meer info over de software vind je uiteraard terug op www.karma-lab.com
 
Staat op de site. 149$

(site)
Is KARMA MW for me?
• If you don’t actually own a Korg Karma Music Workstation, KARMA MW will not work - and you will not be able to register it (serial number required). If you do not have your Korg Karma attached to the computer, KARMA MW will not send or receive MIDI data.

Is there a version of KARMA Software that doesn’t require a Korg Karma?
A full version for use with any and all MIDI Synthesizers and Sound Modules is under way. Currently titled “KARMA Creator,” the projected release date is (hopefully) Spring 2002, for both Mac and Windows versions. This date is subject to change. Check here for more information in the future, or join a notification list below.
 
Karma - Lab
$75 ~ $149 (depending on how you purchase it)

Toch een 'ruime' marge denk ik, ik wou gewoon weten wat het exact zou kosten voor mij, vandaar het berichtje naar Voerman in Nederland.
 
Is al lang uit....

Is al lang uit....

Heej mensen, die software is al lang uit, en niet eens alleen voor Karma bezitters - het heet Max (evt zelfs MAX MSP) :)

Ok, niet helemaal waar... maar dat is toch waar de K.A.R.M.A. in geschreven is - alleen dan net een beetje uitgebreider... :)
 
Re: Is al lang uit....

Re: Is al lang uit....

Origineel geplaatst door Haarbol
Heej mensen, die software is al lang uit, en niet eens alleen voor Karma bezitters - het heet Max (evt zelfs MAX MSP) :)

Ok, niet helemaal waar... maar dat is toch waar de K.A.R.M.A. in geschreven is - alleen dan net een beetje uitgebreider... :)

Die MAX, da's toch alleen maar een omgeving om een interface te maken :confused:
 
Nee da's nie waar!

Tis wel grafisch (nou ja, soort van) - je werkt met 'blokken' die je met 'kabels' aan elkaar moet knopen - de MAX versie is zeg maar de MIDI-versie (dus in principe het Karma gebeuren), MSP voegt dan nog digitale audio toe.

Beetje moeilijk om het zo in het kort uit te leggen, gaat ff hier kijken:

http://www.cycling74.com/products/max.html
http://www.cycling74.com/products/maxmsp.html

Gegroet!

(ps, tis er nu alleen nog in MAC-versie (net als Logic zeg maar... :( :() maar komt binnenkort ook als PC-versie uit, ze hebben alleen problemen omdat de PC-programmeur opgestapt was :)
 
Origineel geplaatst door Haarbol
Nee da's nie waar!

Oeps, ik dacht dat je MAX van KarmaLabs bedoelde. Ik wist niet dat er nog 'iets' anders bestond.

Alvast bedankt voor de link, ik ga dit zeker lezen en de demo binnenhalen. Kan ik over een paar dagen of zo vertellen of je hiermee idd het KARMA-gedeelte van de Karma kan 'nadoen'.

Met wat ik al gelezen had... het lijkt wel een 'modulaire' KARMA ;)
 
Sja, dat komt idd qua het "max-gedeelte" redelijk in de buurt, maar dat is slechts het figuurlijke topje van de ijsberg - met het MSP gedeelte wordt het pas echt leuk.

Ik heb er zelf wel wat mee gewerkt, maar niet echt heel veel, maar dingen die ik er wel al mee gemaakt heb zijn zaken als een granulaire synthesizer, een soort live-sampling (input microfoon, output realtime bewerkte onzin) ding, je kan er van alles mee, als je er een beetje in duikt.
 
Ik dus ook een mailtje naar Voerman gestuurd, krijg ik het volgende terug: adviesprijs is 199 Euro in de winkel !!

:confused:

Heb het geld er wel voor over, ben helemaal stapel gek op m'n Karma, maar als ik dan het volgende lees heb ik toch m'n bedenkingen.

KARMA MW is free to all KARMA owners who purchased their units new from an authorized KORG retailer in the U.S.A. after January 1st, 2002.
 
Origineel geplaatst door norskyan
Ik dus ook een mailtje naar Voerman gestuurd, krijg ik het volgende terug: adviesprijs is 199 Euro in de winkel !!

:confused:

Heb het geld er wel voor over, ben helemaal stapel gek op m'n Karma, maar als ik dan het volgende lees heb ik toch m'n bedenkingen.

KARMA MW is free to all KARMA owners who purchased their units new from an authorized KORG retailer in the U.S.A. after January 1st, 2002.

Ik dacht eerder ook op de site van Stephen te hebben gelezen dat het voor iedereen die de KARMA na die 1e van jan. 2002 had gekocht gratis zou zijn :confused:

Volgens hem kopen zeker enkel mensen in de USA een Karma...
 
nou heb net met Voerman gebeld.

De rede dat je hier voor de software moet betalen is omdat de Karma in de US duurder is dan hier.
Waarop Korg heeft besloten om de software daar gratis te verstrekken en in europa dus niet.

Hij kost hier €195.
 
@ Bambam: nav je posting hiero ben ik ff gaan kijken bij zoetwater in US.

Daar is de Karma echt niet veel duurder dan hiero bij fietsbek.

Check het hiero

Dubieus...
 
Ik zeg ook alleen maar wat Voermet tegen mij vertelde.
Weet het verder ook niet.

Ik heb nog geprobeerd om een aantal stukkies software goedkoper te krijgen, daar ik weet dat er hier een aantal Karma gebruikers zijn en graag dit (goedkoper) willen kopen, maar helaas.
Ik kan het niet rechtstreeks krijgen.
 
Back
Top