Probleem met Thomann!

@ DJ_jochen...

Klinkt als een zeer vervelende situatie...
Maar ik zou toch ff bellen als ik jou was... En ,zoals al eerder gezegd, blijf vooral beleefd!
Je hebt bewijs, dus imo hoef je je echt nergens zorgen over te maken.

Succes!
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door GeeEs
Maar ik zou toch ff bellen als ik jou was... En ,zoals al eerder gezegd, blijf vooral beleefd!

Ja precies. Vooral beleefd blijven. Je opwinden of dreigen, helpt echt niks.
 
Tot nu toe heb ik me nog behoorlijk rustig kunnen houden tegenover hun. Er is nu afgesproken dat ik mijn bewijs naar hun fax op maandag...
 
Ik heb momenteel iets soortgelijks aan de hand.

6 weken gelden wat doepfer modules besteld.

Na 1 week bericht geld ontvangen.

Na 2 weken niets te hebben gehoord, mail ik ze waar m'n zending blijft.......1 module is in betselling bij doepfer, duurt ff.....OK

2 weken verder mail ik maar weer eens, zegt men dat het pakket op 4 november is verstuurd(het was inmiddels a 10 november, duurt wel erg lang voor een pakketje uit duitsland)

Heb nu al 2 maal gevraagd om een trackingnummer, maar krijg geen antwoord meer op mails.

Is het mogelijk om je gled terug te krijgen en de hele bestelling ongedaan te maken?

Kijk die vertraging......tot daar aan toe, maar het ontbreken van elk initiatief tot communicatie, irriteert me mateloos.

1e en zekers de laatste keer.
 
Ik heb echt nooit gelazer gehad met Thomann. Sterker nog, ik kreeg altijd goede service.

Maar ik kan alleen maar het mantra herhalen BELLEN WERKT 100x BETER DAN MAILEN

Typisch aan "de internetgeneratie" is dat ze via mail alles durven zeggen en overal achteraan zitten, maar gewoon ff bellen blijkt veel te moeilijk. Ik zie dat zo vaak in dit soort threads...
 
Als je alleen een mobiele telefoon hebt is bellen naar duitsland ook nog eens erg duur, daar moet je wel rekening mee houden. En een webshop hoort gewoon snel te reageren op e-mails, hoe groot die shop ook is! De concurrentie op internet is erg groot en daarom zou een bedrijf moeten weten dat goede service het enige is waarmee ze hun klanten kunnen binnenhouden. Als ik bijvoorbeeld weet dat ik een product bij thomann voor 100 euro kan kopen en slechte service krijg, terwijl ik bij musikproduktiv goede service krijg en 103 euro moet betalen, ga ik echt wel naar MP en ik ben vast niet de enige.

Maar goed... zelf 1 keer wat dingen bij thomann besteld en geen problemen gehad verder. Snelle levering, lage verzendkosten, niks aan het handje. Enige wat ik nooit heb ontvangen was een cadeautje van ze omdat ik een vriend had aangemeld voor de thomann folder (er stond op de site dat ik een cadeautje zou krijgen).
 
Ondertussen is mijn probleem met Thomann helemaal opgelost! (Ik was deze thread wat uit het oog verloren)
Het ging eerst wat moeizaam, maar toen ben ik gecontacteerd door een andere persoon die tenminste wat begrip toonde.

Ik heb mijn geld terug en volgende bestelling die ik zou doen hoef ik geen transportkosten te betalen. :okdan:
 
Ik heb inmiddels ook maar eens gebeld...............en ja, aan de telfoon is men een heeeeeeel stuk behulpzamer

Ik heb nu contact met Edd, een engelsman volgens mij en na 3 dagen heen en weer bellen, blijkt TPG me te naaien.

Ik heb nog steeds geen pakket, maar Thomann heeft me in het ergste geval al aangboden om het pakket(600 euro) nogmaals te zenden..................nu via ups en met een Tshirt

Nou maar afwachten
 
Re: Probleem met Thomann!

Origineel geplaatst door Jochen
Ik had bij Thomann een Tannoy reveal sub 10 gekocht twv 300 euro. Toen ik het ding thuis had staan had ik toch spijt, want zo goed vond ik hem niet. Geen probleem, bij thomann heb je toch 30 dagen de tijd om het artikel terug te sturen. Dit deed ik dus.
Ik heb speciaal een transportfirma (dpd) gevraagd om zo zekerheid te hebben van aankomst bij Thomann.

Nu zijn we bijna 2 weken verder en na een 6-tal mails blijven ze nog steeds zeggen dat ze niks van me ontvangen hebben, terwijl ik hun het bewijs al heb doorgestuurd! Op dit bewijs staan datum en tijd van levering en de naam van de persoon die bij hun getekend heeft voor ontvangst.

Wat kan ik nu best doen volgens jullie?

kwam via via bij deze wat oudere topic ...

ik heb t zelfde meegemaakt .... had ook iets terug gestuurd van toevallig 299 ipv 300 :)

ik kreeg maar geen antwoord terug .... toen ik contact met ze opnam om te vragen hoe t ging met de reparatie kreeg ik te horen dat ze niks van me binnen hebben gehad .... dit was echt flippen! ik heb maar door blijven vragen dat ze moesten zoeken .... maar nee ze hadden niks binnen gehad ... ben toen al bezig geweest met dingen uitzoeken bij de TPG etc. jammer genoeg had ik t niet aangestuurd opgestuurd (wijze les geleerd toen) ...
dus ik kon helemaal niks hard maken ..... ik was echt kompleet over de rooie ... had de speurtocht al opgegeven en zag mezelf al 300 euro door t toilet spoelen ... dagen later kreeg ik een email dat ze toch mn pakket nog hadden gevonden dat t ergens onder terecht was gekomen en t pakket helemaal stoffig enzo was geworden waardoor niemand ernaar omkeek ....pfffffff wat een opluchtig ..... ze hebben me wat korting gegeven bij andere bestellingen ... en verder moet ik zeggen dat hun service verder zwaar ok is ... heb meerdere malen dingen terug gestuurd waarvan ik achteraf te wten kwam dat t niet eens kapot geweest moet zijn ... en nu ik laatst een mbase heb gekocht en daar spijt van heb, pakken ze m ook zonder problemen weer terug ...
 
Thomann kan zich ook niet anders permiteren. Internet is op dat vlak genadeloos.

Ik dacht wel dat het allemaal in orde zou komen. :)
 
ik werk zelf in een hersteldienst en na verkoop service van een ict en electronicafabrikant, en je moet weten dat telefoons altijd op de eerste plaats komen. Mails worden beantwoord in de rustige momenten, die om eerlijk te zijn redelijk zeldzaam zijn.

ook administratieve verwerken kan efkens duren, door de hoge lading administratie die dagelijks door zo'n bedrijf vloeit. Bij ons duurt een bestelling altijd een 4 dagen om te verwerken en enkele dagen (2-5) voor de verzending binnen belgië. Erbuiten kan nog langer duren door allerlei douane ea toestanden en transporteurblues. dus een beetje geduld en de nodig vriendelijke maar assertieve telefoontjes zijn de beste oplossing als ik naar ons bedrijf kijk. Thoman zal ongeveer hetzelfde zijn denk ik qua structuur en werking.

Ook uitblijvende levering van een leverancier zijn een groot probleem in een verkoops of aftersales bedrijf. Daar kan zo'n bedrijf niets aan doen.

Ik weet uit ervaring als telefonist dat schelden een omgekeerd effect heeft (je wordt er als telefonist alleen maar lastiger door), en dreigen met rechtzaken/deurwaarders of geweld niets uithalen, en bij het laatste automatisch tot een klacht en proces leiden. Je moet weten dat ze meestal alle gegevens van u hebben, en veel tot alles opgenomen wordt vooir veiligheidsredenen en kwaliteitscontrole en dus tegen u gebruikt kan en zal worden.

anyway, ik heb nog nooit problemen gehad bij thoman, maar ik vraag altijd of ze het stuk op voorraad hebben voor ik bestel.
 
Hier ook niks dan lof over Thomann... M'n eerste bestelling was een Behringer DEQ2496 Ultracurve en een Behringer ECM8000 microfoon. Bleek toen ie hier aankwam, dat er iets mis was met die DEQ.... Hij kreeg niet voldoende stroom o.i.d. het display viel de hele tijd weg.
De DEQ weer uit m'n rack gehaald, in de doos gedaan, de originele verpakking er weer omheen gedaan zodat ie niet beschadigt raakt... Een hele uitgebreide beschrijving van het probleem en een suggestie waar ik dacht dat het aan kon liggen. Opgestuurd en ik had 5 dagen later een nieuwe binnengekregen[die het wel deed].
Zo'n uitgebreide probleembeschrijving en suggestie kan de handel ook wel eens versnellen denk ik; dan hoeft het bedrijf daar zelf geen tijd en moeite in te steken.
Maar heb alleen maar goede ervaringen met Thomann dus :okdan:
 
Back
Top