Probleem met Thomann!

Jochen

Ouwe rot
Lid sinds
10 juni 2003
Berichten
739
Locatie
België
Ik had bij Thomann een Tannoy reveal sub 10 gekocht twv 300 euro. Toen ik het ding thuis had staan had ik toch spijt, want zo goed vond ik hem niet. Geen probleem, bij thomann heb je toch 30 dagen de tijd om het artikel terug te sturen. Dit deed ik dus.
Ik heb speciaal een transportfirma (dpd) gevraagd om zo zekerheid te hebben van aankomst bij Thomann.

Nu zijn we bijna 2 weken verder en na een 6-tal mails blijven ze nog steeds zeggen dat ze niks van me ontvangen hebben, terwijl ik hun het bewijs al heb doorgestuurd! Op dit bewijs staan datum en tijd van levering en de naam van de persoon die bij hun getekend heeft voor ontvangst.

Wat kan ik nu best doen volgens jullie?
 
hmm heb je ook de kopie van het *getekende* ontvangst-bewijs naar ze verzonden? alleen een naam zal niet genoeg zijn
 
Ik ga ze vandaag nog ALLES doorsturen, maar ze gaan zelfs totaal niet in op de dingen die ik zeg!
Meestal gewoon: 'we will contact you when received'
:(
 
Heeft er iemand iets soortgelijks meegemaakt al? Hoe is het toen opgelost geraakt?

Ik word gewoon aan het lijntje gehouden.
 
2 weken is niets in deze tijden van bureaucratie... Zou me nog geen zorgen maken als ik jou was...

Bedrijven hebben veel administratie, ze krijgen dagelijks 100en emails/fax/telefoons... dus 2 weken is echt heel weinig om tegenwoordig feedback te krijgen... Vaak zijn er per maand één of twee momenten dat de status/betalingen worden verwerkt... dit gebeurt niet dagelijks...

Als je na een maand nog geen reactie hebt, zou ik weer eens in de telefoon klimmen
10 mails sturen heeft vaak weinig zin! (de mail die jij krijgt lijkt op een autoreply...) Bellen werkt beter!
 
Ik weet dat effectief mijn geld terug krijgen altijd even kan duren, maar dat is ook mijn vraag niet aan hun. Ik vraag steeds om info. Of ze het pakket goed ontvangen hebben en of ze misschien enig idee hebben wanneer ik mijn geld zou terug krijgen. Hun antwoord: Je krijgt je geld terug wanneer wij het pakket ontvangen hebben, momenteel hebben we niks van je. Bullshit dus.
 
ff bellen met ze
 
Afhankelijk van het gekozen transportbedrijf is het goed mogelijk dat e.e.a. nog ergens in een distributiecentrum of bij een douane achtige instantie staat te wachten. Ik heb 3 weken gewacht op een zending uit duitsland die 300km hier vandaan werd verstuurd. Waarom wist niemand.. maar uiteindelijk is de boel toch aangekomen :)
 
De tracking van mijn pakket zegt toch dat het pakket afgeleverd is en afgetekend door iemand die 'Riemer' heet...
 
Ik heb nu 1x bij Thomann besteld.....

Dat was de 1ste en tevens de allerlaatste keer... de Ion (levertijd 3 à 4 dagen zeiden ze) is nu na 8 weken nog steeds niet geleverd :(

Ik had de 7de gebeld, zei de helpdesk medewerker dat ie verstuurd was.... omdat ik de 14de nog steeds niks had ontvangen ben ik gaan bellen... kreeg ik te horen dat hij helemaal niet geleverd was omdat hij niet op voorraad was en pas NA de 29ste binnen zou komen.

Thomann is gewoon een kutzaak en na aankomst van deze bestelling zullen ze ook NOOIT meer een order van mij krijgen.


Er is trouwens nogwel een een SF lid dat zwaar over de zeik is op die zaak. :frons:
 
Origineel geplaatst door dj_jochen
Ik ga ze vandaag nog ALLES doorsturen, maar ze gaan zelfs totaal niet in op de dingen die ik zeg!
Meestal gewoon: 'we will contact you when received'
:(

Da's normaal bij thomann hoor. Beste is van ze gewoon ff te bellen op de internationale lijn.

Origineel geplaatst door Carnivore
Dat was de 1ste en tevens de allerlaatste keer... de Ion (levertijd 3 à 4 dagen zeiden ze) is nu na 8 weken nog steeds niet geleverd :(

Relax. Soms kan het wel een tijdje duren. En soms hangen ze zelf ook van anderen af. Ik heb zelf ook 2 maand en half op een zending moeten wachten van thomann. Maar als het in stock is, gaat het heel erg snel.
 
Origineel geplaatst door apollo
Da's normaal bij thomann hoor. Beste is van ze gewoon ff te bellen op de internationale lijn.



Relax. Soms kan het wel een tijdje duren. En soms hangen ze zelf ook van anderen af. Ik heb zelf ook 2 maand en half op een zending moeten wachten van thomann. Maar als het in stock is, gaat het heel erg snel.

Het gaat mij om het feit dat ik gewoon keihard voor gelogen word doordat er gezegd word dat ie verstuurd is, bovendien zouden ze al op de 5de binnen zijn en verstuurd worden. Bij bestelling zat die gozer trouwens ook al driftig te jokken dat het 3 à 4 dagen ging duren.

Zeg dan gewoon tegen je klanten dat het langer gaat duren en kom ze tegemoet door de rest van de bestelling gewoon te versturen en voor de 2de levering geen porto in rekening te brengen, maar niet op deze manier. Ik heb voor dik 1000€ daar besteld als eerste order, dan verwacht ik ook service.

Maar veel bedrijven moeten dat woord geloof ik maar weer eens raadplegen in de D.V.D. :erm:
 
Origineel geplaatst door Carnivore
Zeg dan gewoon tegen je klanten dat het langer gaat duren en kom ze tegemoet door de rest van de bestelling gewoon te versturen en voor de 2de levering geen porto in rekening te brengen, maar niet op deze manier.

Ik begrijp dit niet goed hoor... Ikzelf bestel regelmatig bij Thomann, en ik heb al twee keer meegemaakt dat ik een pakje kreeg waar iets op de lijst niet in zat; dit was dan een artikel dat ze niet op vooraad hadden en wat later, in een tweede pakket zal arriveren. Zo verzenden ze twee pakjes en je moet maar één keer portkosten betalen.

Ik vind het zeer vreemd dat het er bij jou anders aan toe gaat. In ieder geval, veel sterkte en succes!
 
Origineel geplaatst door Carnivore
Het gaat mij om het feit dat ik gewoon keihard voor gelogen word doordat er gezegd word dat ie verstuurd is, bovendien zouden ze al op de 5de binnen zijn en verstuurd worden. Bij bestelling zat die gozer trouwens ook al driftig te jokken dat het 3 à 4 dagen ging duren.

Zeg dan gewoon tegen je klanten dat het langer gaat duren en kom ze tegemoet door de rest van de bestelling gewoon te versturen en voor de 2de levering geen porto in rekening te brengen, maar niet op deze manier. Ik heb voor dik 1000€ daar besteld als eerste order, dan verwacht ik ook service.

Alsof ze zich ook niet kunnen vergissen. Honderden orders per dag bijhouden, lijkt me ook niet meteen een makkelijke taak. Die termijn van 3-4 dagen zullen ze hoogst waarschijnlijk doorgekregen hebben van iemand anders. Als het dan uitloopt, kunnen zij daar weinig aan doen.
 
amateurs zijn het!

Ik ben nu aan het mailen met de persoon die verantwoordelijk is voor het openen van de dozen die binnenkomen. Deze persoon antwoordt wel meteen en tenminste niet met de standaard reply.
Zoals het nu eruit ziet zijn ze gewoon het pakket kwijtgespeeld bij thomann zelf. Ook dat mens weet helemaal van niks!

diefstal vind ik dit! Ik heb bewijs dat het aangekomen is. (Wat is tegenwoordig het nut nog van iemand laten af te tekenen voor ontvangst?! bezeikt word je toch :( )
 
Origineel geplaatst door dj_jochen
diefstal vind ik dit! Ik heb bewijs dat het aangekomen is. (Wat is tegenwoordig het nut nog van iemand laten af te tekenen voor ontvangst?! bezeikt word je toch :( )

Kom nou. Als jij een bewijs hebt en Thomann heeft een fout gemaakt, dan moet jij je geld terugkrijgen. Als ze dat niet doen, kun je toch wel ergens aangifte doen?

Langs de andere kant, ik kan begrijpen dat ze niet echt meegaande zijn als je ze gaat beledigen o.i.d. Maar je geld teruggeven moeten ze wel.
 
Origineel geplaatst door Steven V
Ik begrijp dit niet goed hoor... Ikzelf bestel regelmatig bij Thomann, en ik heb al twee keer meegemaakt dat ik een pakje kreeg waar iets op de lijst niet in zat; dit was dan een artikel dat ze niet op vooraad hadden en wat later, in een tweede pakket zal arriveren. Zo verzenden ze twee pakjes en je moet maar één keer portkosten betalen.

Ik vind het zeer vreemd dat het er bij jou anders aan toe gaat. In ieder geval, veel sterkte en succes!

Ja ik weet het, zo heb ik dat bij MIDI en zelfs bij Feedback ook altijd gehad, ik weet ook niet waarom dit niet lukt zo
 
Back
Top