Roland M-DC1 <----> Quasimidi Quasar

Vinsound

Ouwe rot
Lid sinds
17 augustus 2002
Berichten
682
Locatie
tukkerland
Ik kan mijn Roland M-DC1 module ruilen tegen een Quasimidi Quasar.


Ik heb zelf al rondgekeken op Sonicstate en Harmony Central maar kom er zelf niet uit.
In de zoek-optie van DSF kon ik ook niet een goede impressie van de Quasimidi vinden

Wat zijn de ins en outs van een Quasimidi Quasar vergeleken met een Roland M-DC1 module?
Hoe klinkt íe in vergelijking met de M-DC1 ?
Is het eigenlijk wel een goede ruil?

De Quasimidi staat overigens op Ebay

Vins.
 
Laatst gewijzigd:
Hmm, moelijk omdat ze zo veschillend zijn maar de Quasar was voor mij 1 van de eerste modules waar ik op zich tevreden over was. Hij is wel behoorlijk achterhaald en klinkt niet echt fantastisch maar er zit genoeg in om je aardig wat avondjes te vermaken.

Hij had volgens mij 4 outputs (2x Stereo) en geen ins maar dat weet ik niet precies meeer.

Wat de ruil betreft kan ik je echt niet helpen want ik ken de M-DC1 niet zoo goed en weet niet wat de prijzen zijn tegenwoordig, probeer www.prepal.com eens!

Succes....

gr. Mario
 
Hoi Mario,

Bedankt voor je reactie.
Op jouw bijgevoegde link staan alleen 2e hands prijzen.
Ik heb liever meer info over de module zelf.


Welke geluiden staan er bijvoorbeeld op de Quasar?
De M-DC1 heeft voornamelijk dance/drum geluiden en loops.

Bevat de Quasar deze ook of iets in die richting, maar ook nog andere geluiden zoals bijvoorbeeld acoustische geluiden?

Welke mogelijkheden kwa bewerken van het geluid/effecten e.d heeft de Quasar?

Voor welke muziekstijl is de Quasar het meest geschikt?

Vins.
 
Ik gooi 'm nog een keertje omhoog.....


Kan iemand me info geven omtrent deze module?
zie bovengenoemde vragen.

Alleen info over de Quazar is voldoende.

Thnx Vins.
 
De Quasar bevat ook vele dance geluiden als de M-DC1 maar geen loops, just sounds!!! De effecten zijn niet fantastisch, veel te magertjes, weinig diepte, en maar 2 effecten per sound maar dat is overigens vrij normaal. Wat ik er wel bij moet zeggen is dat de Quasar gebruikersvriendelijk is en uitermate goed overweg kan met midi........

Hoofdzakelijk kun je de Quasar zien als een dance module...


Hoop dat je er wat mee kan Vins,

gr. Mario
 
Ik heb de quasimidi zelf gehad en was er tevreden mee, alleen kon hem niet inzetten
voor de muziek die ik nu ga maken. Voor de Quasar denk aan rave, veel classic bass,
pulse,string en drumsamples.

-nadeel:, de samples staan niet allemaal 0db, filters niet echt real time
-voordeel: 6 outs, 2x midi in,midi thru!, heel veel sounds! makkelijk in gebruik

kortom: aanvullend kan het een prettige module zijn.
 
Er bestaan geloof ik ook uitbreidingskaartjes voor. Toen ik er een wilde kopen hoorde ik van iedereen dat de quazar zelf niet echt vet klonk (ook al wel de moeite waard) maar dat de uitbreidingskaartjes de echte vette sounds bevatten.

Ik heb het ding alleen zelf nooit gehoord.
 
Iedereen bedankt voor de reactie's.

Ik zit te twijfelen of ik nu wel/niet zal gaan ruilen.
Zelf denk ik dat ik het wel doe.

Gezien de specs. van beide modules is de Quasimidi beter uitgerust.
GM,arpeggio,meer geluiden,uitbreidbaar

Kwa geluid is de M-DC1 beter (?), maar dat kan ik alleen beoordelen als ik de Quasimidi beluisterd heb.
Verder is de M-DC1 uit de handel genomen ivm problemen omtrent het copyright van diverse gebruikte samples.(welke?)
Dus bijzondere module??


Vins.
 
Back
Top