[Primal Fear] voor liefhebbers...

Origineel geplaatst door Unic
Ik vind je nummers vaak tof omdat je lekker een "eigen" sound hebt. Je geeft nu aan muziek te maken die je zelf mooi vind in plaats van aan een bepaalde commerciele verwachting te voldoen. Dit vind ik de juiste intestelling:) Mocht ie toch nog zo commercieel als een gladiool klinken who cares??? en misschien wordt ie toch nog uitgebracht hehe..

ok

Nu ga ik eerst luisteren;)

Ik heb gewoon geluisterd naar de track, en niet of het commercieel is of niet. De mix kan misschien iets anders... is al bekend. Ik vind het goed kllinken weer.

Je weet prima om te gaan met meerder melodylijnen en arpeggio's. Daarbij weet je hoe "trance" hoord te klinken. Tis toch een kwaliteit:)

Het nummer geeft me een goed gevoel mee. Zit idd power in de melody en het concept. Ik denk dat er door iets ander gebruik van geluiden en of mix het nummer nog meer kan knallen. Eigenlijk is de sfeer heel lief in een sterk jasje... Lekker zoet! Ik mag dat wel:)

Prima track!:okdan:


ps: wat is eigenlijk je muzikale achtergrond??

He Unic,

Bedankt voor de complimenten :)

Mijn muziekale achtergrond: toen ik 15 was heb ik eens bij een kennis op een synthesizer de melodie van hardcore vibes van dune weten uit te pingelen. Daar was ik zo van onder de indruk dat ik een half jaar afgewassen heb in een restaurant zodat ik een korg X5 kon kopen. Maar je moet me dus niet vragen een a mineur te spelen...:o:

Oh ja en in de jaren daarvoor heb ik met de amiga vlijtig populaire house en pop muziek zitten sampelen en omzetten tot 'modules' (met *.mod extensie, soort van midi data met audio samples in een). Van die modules heb ik er werkelijk honderden gemaakt. Hierdoor ben ik achter de opbouw en structuur van de house muziek gekomen (niet dat die nu zo ingewikkeld is, maar ik was ook pas 12 of zo..) :gaap:
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Alan
He Unic,

Bedankt voor de complimenten :)

Mijn muziekale achtergrond: toen ik 15 was heb ik eens bij een kennis op een synthesizer de melodie van hardcore vibes van dune weten uit te pingelen. Daar was ik zo van onder de indruk dat ik een half jaar afgewassen heb in een restaurant zodat ik een korg X5 kon kopen. Maar je moet me dus niet vragen een a mineur te spelen...:o:

Oh ja en in de jaren daarvoor heb ik met de amiga vlijtig populaire house en pop muziek zitten sampelen en omzetten tot 'modules' (met *.mod extensie, soort van midi data met audio samples in een). Van die modules heb ik er werkelijk honderden gemaakt. Hierdoor ben ik achter de opbouw en structuur van de house muziek gekomen (niet dat die nu zo ingewikkeld is, maar ik was ook pas 12 of zo..) :gaap:


Dan kan ik alleen maar zeggen chapeau!! Ondanks weinig echt muziekale achtergrond weet jij toch muzikaal gezien hoe je de toon moet neerzetten in een nummer. Je gebruikt kleine maar toch belangrijk truukjes in je muziek. ff note laten hangen, ff al op andere toonhoogte de bas etc etc... De sfeerbepalers en karakter bepalers. Daar heb je zeker kaas van gegeten. toppie:)
 
tsja trens

ik snap dat soort leads nooit.. ze funken gewoon niet
maar er zijn er genoeg die daarop kicken lijkt me.. alleen fjoesz niet.. das wel jammer voor m
 
Origineel geplaatst door DJ Fuse
tsja trens

ik snap dat soort leads nooit.. ze funken gewoon niet
maar er zijn er genoeg die daarop kicken lijkt me.. alleen fjoesz niet.. das wel jammer voor m

Ik nodig je uit om er een funky remix van te maken :biertje:
Of heb je misschien een voorbeeld (uit een bestaande track) met een lead die er volgens jou bij past?

Meer groove / funk is altijd welkom :okdan:
 
:okdan: Mooi trakkie!

Alleen, zoals je inmiddels al weet, vind (ook) ik de kick eigenlijk te zacht..

Succes iig!
 
Je kan een een nummer op 2 manieren beoordelen
1 klinkt het nummer leuk
2 zit het technisch 100% in elkaar

Ik vind het leuk klinken zeer zeker, sommige geluiden mogen iets zachter andere iets harder. Maar zoals altijd is het een kwestie van smaak. Ik vind het bovengemiddeld van wat ik allemaal hier voorbij hoor komen.
 
Back
Top