DJExpo 2005 met grote Synth en Producers beurs

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
hmm paar postings en nu al kritiek....:)



maar ik ben op zaterdag geweest en vond op het eerste gezicht de hele beurs beetje amateuristisch overkomen. paar stands waren erg mooi, maar het had allemaal geen toegevoegde waarde. het gros van de spullen die ik tegen kwam kan ik ook zo bij bijv feedback zien en als ik dan wat wilde weten was er niemand om wat aan te vragen terwijl is heeeeel rustig was (op de meisjes na die CONTINU flyers uitdeelde)

TM Audio met Speedy J was wel erg cool en eigenlijk alleen door hem....hij deed sets met allen heath xone 92, traktor en ik dacht ook ableton....erg cool om te zien wat hij ermee kon en wat voor controlle ie over alles had...

Bij i-dance stand was het leuk (waarvoor ik kwam) leuk om wat mensen van dat forum te ontmoeten. Verder heb ik ook nog een workshop wan Lief Hebber gevolgd. Zijn workshop ging over het zelf starten van je label maar bijna niemand die er zat had ook maar iets te melden of te vragen....die hij was ook snel door ze stof heen....

Al met al vond ik het toch wel teleurstellend
 
Origineel geplaatst door contactmaken
Qua presentatie vielen een aantal stands wel op. Pioneer zeker met een echte Hummer erin, Club Sound met live-mixen van de DJ-school uit Gorinchem, evenals de live-mixers van IDP.

:erm: hmmm ... een uitgestald transportmiddel/autootje als 1 v/d hoogtepunten van een djbeurs ..


ben vorig jaar geweest, was nog erg okee in vergelijking met wat ik hier lees...
een wilde workshop met de sherman filterbank,
een serieuze workshop van rob papen,
hoop interessante hardware & merken aanwezig,
te coole stand van de zodiak commune,
.. verder ook veel herrie uiteraard, maar de ruimte was goed gevuld ..

na een bezopen toestand op de uitmarkt dit weekend en daarna deze verslagen te hebben gelezen
had ik beter naar het strand kunnen gaan ;)

::bloem::
 
Als de mensen nu gewoon eens met concrete ideeen aan kwamen zetten om het een volgende keer beter te maken ipv het op zo'n manier als deze af te kraken.
Altijd makkelijk praten vanaf de zijlijn.
 
Wat een geldverspilling ik heb echt nog nooit zo'n $%^$%^($&#$$%(% beurs gezien.
Het zoog echt big time.
Ik had denk ik beter een half uurtje naar feedback kunnen gaan.
:stupid :stupid :stupid

echt een grafbende
zo dat zijn we kwijt.

verder was het wel erg mooi weer.
 
Ben het wel met Fuse eens deze keer...
Stelletje zeikerds maar da's weer typisch Hollands...als er 1 begint kan de rest zijn muil ook niet houden.
Kom dan tenminste met verbeteringen aan voor die organisatie + misschien is er een reden voor het niet komen opdagen van verschillende stands.
Eindhoven was goed dus ik heb een goed vertrouwen in Ron en de rest van de organisatie.
 
Origineel geplaatst door fuse
Als de mensen nu gewoon eens met concrete ideeen aan kwamen zetten om het een volgende keer beter te maken ipv het op zo'n manier als deze af te kraken.
Altijd makkelijk praten vanaf de zijlijn.

Ik zei, dat de organisator moet afspreken met de standhouders om onder een bepaald decibel te blijven. Dat is het al een stuk aangenamer. Er was nu gewoon geen rust. Ja dan moest na naar buiten lopen of naar de hal waar je kon wachten voor een workshop.
Ik snap ook niet dat elke stand een eigen DJ moet hebben die zichzelf als een show mannetje moet presenteren. Neem toch gewoon een rustig achtergrond muziekje of gewoon niks.
 
dit is echt geen mee lopen met de meute dit is een eigen
oordeel sterker nog ik was niet eens op de hoogte van de
negatieve reacties op deze thread.
het was gewoon 1 hele groote teleurstelling die hele beurs.
 
Origineel geplaatst door Dlux

TM Audio met Speedy J was wel erg cool en eigenlijk alleen door hem....hij deed sets met allen heath xone 92, traktor en ik dacht ook ableton....erg cool om te zien wat hij ermee kon en wat voor controlle ie over alles had...

Ik heb echt achter en naast hem gestaan en wat ik al eerder zei voornamelijk alleen maar op de mengpaneel bezig met de EQ en wat volume truukjes met de sliders. Om de zoveeltijd drukte hij even op z'n midi controller (leuk bakkie overigens) en ook keek hij dan even op het traktor scherm. aan de MAC met ampledon werd helemaal geen aandacht geschonken.

Ik had m'n oordoppen zeker nodig, maar vondt het totaal niet boeiend dus ben snel weggegaan.
 
Als je 75 bedrijven op je website plaatst en er komen maar slechts 30 bedrijven opdagen, dan heb je toch een reuzegroot probleem, en loop je de kans dat vele bezoekers ontevreden huiswaarts keren...

<MODERATED>
 
Last edited by a moderator:
Er is altijd een andere zijde van dit verhaal.
Vorig jaar in Eindhoven was het gewoon OK.
Dit jaar ben ik niet gegaan vanwege mede het gebrek aan enthousiasme van de mensen hier die zaterdag waren geweest.

Denk ook dat ik er weinig moeite mee heb mocht dit afgekapt worden mits er door wordt gegaan met ongezellige verhalen.
 
Origineel geplaatst door contactmaken
Ik val niemand aan, ben gewoon erg teleurgesteld, kijk hieronder wat ik van het new-line fora kon meegeven

Wel jammer, zeg, dat je er zo selectief de negatieve reactie uitpikt vanuit die thread.
Maar goed, je mening is inmiddels duidelijk, ik zie niet zo de noodzaak steeds weer in herhaling te vallen.
Ik verwacht dat je je verder onthoudt van persoonlijke aanvallen richting Ron.
 
ik ben zaterdag geweest... om half 12 was ik binnen en rond half 2 ging ik weer. jammer genoeg kon het niet langer mijn aandacht trekken

Pro's
+ stands zagen er verzocht uit
+ mooie zaal voor workshops
+ duidelijke workshop ableton
+ beter eten dan vorig jaar (turks broodje kip :koffie: )

Contra's
- niet alle merken/partijen die vertegenwoordigd zouden zijn bij stands waren aanwezig (ik noem bijvoorbeeld jomox)
- al het geluid door elkaar heen en het klonk door de grote ruimte zeer hol
- jammer dat workshop ableton (half uurtje) zo kort duurde
- Ook al is het een djexpo, desalniettemin vond ik het vorig jaar meer producergericht dan dit jaar.


aanbevelingen:
ga volgend jaar weer voor een locatie zoals de TU in eindhoven. daar waren veel verschillende zaaltjes wat tot gevolg had dat je weinig "last" van elkaar had. Workshops mogen mijn inziens wat langer, alhoewel ik begrijp dat het eigenlijk geen echte workshops zijn maar meer demonstraties.... de opwaartse lijn van het presenteren van de producten moet zeker worden doorgezet. als meer wordt gemikt op "prroducers" is het misschien wel leuk om een soort syntheiland te maken ipv van die paar synths die bij een paar stands stonden (MFB,Moog voyager, Evolver, Roland... euh vergeten)
 
Ik ben dus niet geweest dus kan er verder niet over oordelen. (wil ik eigenlijk ook niet) Maar ik denk dat het ook niet makkelijk is om zo'n beurs te organiseren. (Dus wees blij dat sommige mensen het voortouw nemen.) Vooral niet in een land als nederland waar er natuurlijk weinig animo is voor dit soort projecten. Je kan dit natuurlijk ook niet gaan vergelijken met de musikmesse in duitsland of de namm in amerika. Misschien moesten we wat meer tevreden zijn dat er überhaupt zoiets als een djbeurs in ons kikkerlandje georganiseerd word? Of had je liever gezien dat er helemaal niks aan word gedaan. (net zo als zoveel andere dingen.)
 
De Pioneer dvd mixers waren wel cool om te zien.. 2 dikke schermen.. en een videomixer..

Emes niet gezien.. Adam wel.. maar onmogelijk om te beluisteren door aal het kabaal..

Nog even met de revolution gespeeld..

Die dj school?.. :frons: :bekdicht:

En er stond één of andere lompe boer met disco-drive-in spul.. en met de goedkoopste troepmerken.. tevens zorgde hij voor zo nu en dan een geluidsgolf in de hal..

Verder weinig folders gezien van de standhouders.. wel de apparaten neerzetten maar geen foldermateriaal neerleggen.. was voor de vriend die ik meegenomen had wel handig geweest..

Het zijn een paar dure uren geweest.. en zoals iemand al zei.. een dagje feedback brengt meer op..

Toch hulde voor de poging van de organisatie.. :okdan:
 
Origineel geplaatst door fuse
Dit jaar ben ik niet gegaan vanwege mede het gebrek aan enthousiasme van de mensen hier die zaterdag waren geweest.

Denk ook dat ik er weinig moeite mee heb mocht dit afgekapt worden mits er door wordt gegaan met ongezellige verhalen.
Mensen mogen dus geen negatieve kritiek formuleren over een dergelijk evenement, anders mag het van jou wel geschrapt worden? Ik zal je wel verkeerd begrijpen.

Maar, inderdaad, heel gaaf dat er mensen zich ingezet hebben voor dit evenement. Ik hoop dat het een volgende keer beter uit de verf komt. Als er uberhaupt een volgende keer komt, want ik kan me niet voorstellen dat de deelnemende partijen dit als een vruchtbare onderneming hebben gezien. De lage bezoekersaantallen en het wegblijven van een groot aantal deelnemende partijen geven toch een heel goed beeld.

In 2000 ben ik nog eens naar de Music Expo geweest in Ahoy, dat was gewoon erg leuk en volgens mij ook goed bezocht. Wel gericht op een veel breder publiek en meerdere muziekstijlen. Dat lijkt dus de weg die je moet bewandelen in Nederland.
 
Dan is het maar weer wachten op een volgende beurs/expo.
Er zal vast wel een keer van de fouten geleerd worden, om het een beetje positief te houden :D
 
Origineel geplaatst door mono-poly
Ja Ron ze schuld dat er zo een dikke file staat he. ;)

Al eens geprobeerd vanuit de Achterhoek naar Amsterdam te reizen? Dat kost je dus 2 uur. 2 uur heen en 2 uur terug is? Tadaaaah: 4 uur. :frons:

Ik zeg helemaal niet dat het iemands schuld is, maar ik had me wel genaaid gevoeld. Net als je naar 6flags gaat en de helft van de attracties is buiten dienst. Dan voel je je gewoon genaaid.
 
Ja VIJF FUCKING EURO"S weg gegooid!

Edit : dit was een sarcastische opmerking.
kom aan doe niet zo zielig over 5 euro mensen!
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door MikeJarod
In 2000 ben ik nog eens naar de Music Expo geweest in Ahoy, dat was gewoon erg leuk en volgens mij ook goed bezocht

Goh ben ik ook geweest toen...wat was dat frut zeg gewoon 2 uur in de auto gezeten voor niets eigenlijk :D

Nee kom op dat was toch ook een flop...hadden ze ook niet tegelijk moeten houden met de Frankfurter Messe (als ik me niet vergis) Vind een standje met een OB-12 + een standje Interface nou niet echt zo superspannend terwijl dit ook groots aangepakt werd.
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Vergelijkbare discussies

Back
Top