sample dj shadow/bjork

Rubmanation

Cheers mate!
Lid sinds
13 mei 2005
Berichten
363
Locatie
Amersfoort
Was benieuwd van wie precies dat donkere/mysterieuze piano sampletje is die Dj shadow en Bjork beide gebruikt hebben.
Shadow in (ik dacht) 'mutual slump' van zijn plaat Endtroducing... en Bjork in de track 'Possibly Maybe'.
Eerste x dat ik de sample hoorde; ik was er gelijk verliefd op. Kwam ook grotendeels door de kwaliteit van dj shadow uiteraard, die hem net iets beter laat klinken dan in die track van Bjork.
MEt die voice sample van het meisje erdoor; '
Then I came to America...saw Xanadu... That's all I wanted to do....rollerskate...' Geniaal gewoon.
maar genoeg lyrisch gelul; weet iemand de oorspronkelijke artiest van de sample?
Alvast bedankt,

Ruben
 
Inderdaad een super sfeervolle sample! :) Heerlijk daarna ook weer die dreunende beats van DJ Shadow... Ik zal 'm weer eens opzetten :)

Komt het niet gewoon uit de film Xanadu? 20 jaar geleden gezien of zo, dus ik kan het niet met zekerheid zeggen..
 
ik weet dat shadow een sample van Bjork heeft gebruikt op endtroducing. Zou het dit kunnen zijn?
Dj Shadow rules 8) (ik lijk net een 16 jarige fan :D )


ik kocht onlangs The Zodiac Suite v Steven Halpern. Deze plaat gebruikte hij voor What does your soul look like part3 (de 6de track op Preemptive Strike), ontdekte ik wanneer ik ze opzette. Echt een zalig gevoel een plaat tegenkomen die je grote voorbeeld in een van je favoriete tracks heeft gebruikt. Uit respect gebruik ik ze liever niet als sample bron.... maar ze is zoooo vet! }:|
 
Origineel geplaatst door MOSFET
....Heerlijk daarna ook weer die dreunende beats van DJ Shadow...

Eerst komt er nog een scratch van 1 maat vooraleer die beat beukt ;) ............. :D
 
En nu we der toch over bezig zijn
Iedereen denkt dat die gast alles sampled van andersmans plaatjes en films en dat ie nix zelf doet...

Een maat van me zag Shadow een paar jaar terug op Pukkelpop optreden met in de ene hand een draaitafel en in de andere hand een klein oud orgeltje. Op de turntable scratche hij terwijl ie op hetzelfdde moment het melodietje v Organ Donor speelde met zn andere hand op het orgeltje. Who s the King? :kroon:

Lang leve de Shadow. Hij is inmiddels al een tijdje bezig aan een nieuw album! Na zn recentse Tour. G-e-w-e-l-d-i-g :{
 
volgens mij was dat optreden op Pukkelpol tzelfde jaar als toen hij op Lowlands stond. De line-up komt altijd erg overeen. Was er toen ook ,hij stond in de Bravo tent. Ben toen ff wezen kijken.
Baal dur nog altijd van dat ik toen niet ben blijven hangen, maar wou weer zonodig een vaag bandje zien, wat uiteindelijk tegenviel...:stupid

maar bedankt voor de antwoorden, Nu zal ik ff die film Xanadu checken.
(met Olivia Newton John :{)

En ja.. dan zal ut sampletje wel uit possibly maybe komen. Maar hij heeft um dus niet of heel sumier bewerkt, klinkt namelijk hetzelfde.
Geeft niet; zoals ik al zei; door dj shadow klinkt ie koelerder (yech, klink ook al als 16 jarig pikkie)
 
Back
Top