Moog Voyager OS 3.0 Upgrade

Riekoes

Ouwe rot
Lid sinds
20 februari 2005
Berichten
621
Moog heeft OS 3.0 voor de Voyager gereleased waarvoor ook een hardware upgrade noodzakelijk is om deze te kunnen te gebruiken.

Een return to factory upgrade kost $ 325,00 excl. shipping. Begin oktober komt een doe-het-zelf upgrade beschikbaar die $ 225,00 kost.

Met OS 3.0 heb je de beschikking over 7 banken van 128 sounds ipv 1 bank. Daarnaast zijn er nog wat MIDI verbeteringen uitgevoerd.

Zie hier voor de complete info.

En hier nog een quicktime filmpje van de NAMM waar één en ander wordt toegelicht.
 
Bij welke OS wordt-ie nou eens multitimbraal?
 
Origineel geplaatst door Yawgmoth
Belachelijk veel geld voor zo weinig verbetering. Ik blijf bij 2.5 hangen.
Is de hoeveelheid data van het touch paneel nu echt veel te erg?
 
heb ik gvd net 1 besteld....natuurlijk niet met die extras...kan ie meteen weer terug naar de fabriek...

sorry hoor,maar dit vind ik echt slecht van Moog....
 
Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Is de hoeveelheid data van het touch paneel nu echt veel te erg?

Gebruik het nooit voor opnamen, alleen voor uit de hand een deuntje te spelen.
 
Origineel geplaatst door dione
heb ik gvd net 1 besteld....natuurlijk niet met die extras...kan ie meteen weer terug naar de fabriek...

sorry hoor,maar dit vind ik echt slecht van Moog....


Van de Moog site:

International customers: Please contact the listed dealer in your country for an upgrade price or wait until October 1 and we can ship the Field upgrade (see below) instructions to you.

Beginning October 1, 2005, we will also offer the upgrade as a Field Upgrade that you can perform. The cost of that upgrade will be $225.

Als ze hem er voor jouw niet gratis inzetten zou ik het belachelijk vinden, ze leveren immers een machine uit zonder het laatste OS erop te zetten.
 
Origineel geplaatst door Yawgmoth
Van de Moog site:



Als ze hem er voor jouw niet gratis inzetten zou ik het belachelijk vinden, ze leveren immers een machine uit zonder het laatste OS erop te zetten.

tja...maar ik heb m (RME) een maandje geleden al besteld....maar door de grote vraag was er een lange levertijd...
 
Dan lever je hem terug in en koop je een nieuwe.
Je hebt immers recht om het apparaat terug te brengen.

Als zij moeilijk doen doe jij gewoon slimmer zijn. ;)
 
Origineel geplaatst door Yawgmoth
Belachelijk veel geld voor zo weinig verbetering. Ik blijf bij 2.5 hangen.

Inderdaad. Ik hou het ook op 2.5. Meer geheugenplaatsen interesseren me toch niet. Ze melken het concept gewoon uit. Ze kunnen mij niet wijs maken dat ze een uitbreiding van een geheugenbank niet voorzien hadden op het moment dat de Voyager ontworpen werd.

Het zou wel jammer zijn als toekomstige updates die wel de moeite waard zijn alleen mogelijk zijn als die hardware uitbreiding ingebouwd is.

Origineel geplaatst door Dione
tja...maar ik heb m (RME) een maandje geleden al besteld....maar door de grote vraag was er een lange levertijd...

Inderdaad ja. Ik wacht ook al een tijdje, maar heb voorlopig m'n keys nog :D
 
maar als ik het verhaal van Moog goed begrijp is die 3.0 een optie,het lijkt er niet op dat de Voyagers standaard met 3.0 geleverd gaan worden voor dezelfde prijs...of zijn ze daar opzettelijk zo vaag over ?

afijn....mijne komt er aan,kan 'm morgen ophalen...:D
 
Origineel geplaatst door dione
maar als ik het verhaal van Moog goed begrijp is die 3.0 een optie,het lijkt er niet op dat de Voyagers standaard met 3.0 geleverd gaan worden voor dezelfde prijs...of zijn ze daar opzettelijk zo vaag over ?

afijn....mijne komt er aan,kan 'm morgen ophalen...:D

Mooi zo. De mijne was onderweg ook en zal ik dan deze week ook wel krijgen :D
 
Origineel geplaatst door dione
maar als ik het verhaal van Moog goed begrijp is die 3.0 een optie,het lijkt er niet op dat de Voyagers standaard met 3.0 geleverd gaan worden voor dezelfde prijs...of zijn ze daar opzettelijk zo vaag over ?

afijn....mijne komt er aan,kan 'm morgen ophalen...:D

De update moet nog komen volgens mij, als je hem morgen krijgt is ca. 10 - 15 werkdagen geleden verladen. Ach we horen wel wat je aantreft, ja toch, niet dan?
 
zo,ik heb 'm.....:D ....maar geen OS 3.0 dus...=( ...,beetje jammer van Moog...
 
Ga je nog zeuren om een gratis OS3 updeet?
 
Keppum bij Nederland Muziek gekocht....

Maar zij kunnen er niks aan doen dat Moog ineens een dure update doet natuurlijk...dus tja....

Die extra soundbanks zijn wel fijn natuurlijk maar die midi verbeteringen heb ik weinig aan,aangezien de rme geen touchpad heeft....dus dan wordt het 300 euro voor een paar soundbanks die ik waarschijnlijk toch niet ga gebruiken...
 
Nee, zie ik ook niet zitten nee. Ik vind m'n Voyager prima zo en ik doe bijna nooit wat met opgeslagen sounds, dus heb ik aan 128 plekken genoeg. Alhoewel het me wel lekkerder lijkt werken om via een draaiknop door sounds heen te zoeken dan via die 2 drukknopjes.

Bovendien is het opslaan van sounds (in het algemeen) beperkt met een voyager als je ook de expander en eventueel de moogerfooger control processor erbij gebruikt.

Ik heb de RME bij Studio de Dijk besteld, maar die vertelden me laatst dat ze onderweg waren uit de USA. Ik verwacht die dan ook wel snel.
 
heb m een maand geleden besteld,was gisteren binnen...


ik las in de handleiding dat je met deze versie (2.6) ook kunt kiezen om met een draaiknop door de presets te bladeren...kan het alleen zo snel niet terugvinden....




mooi trouwens,die blauwe backlit....:D
 
Versie 2.6 is geloof ik alleen voor de RME versie, maar evengoed handig.
 
Back
Top