en toen... trance?

SpaceAgent202

Sinds 2001
Lid sinds
19 oktober 2001
Berichten
7.755
Locatie
Out there
hmmm help!

daar gaan we dan ... even een korte samenvatting van mijn muziekinteresse.
vanaf de eerste import-dance-plaatjes op bonzai records luister ik al naar dance/trance en dat soort stijlen.
vanaf 2001 ben ik begonnen met het zelf maken van die herrie. na veel prutsen en proberen heb ik nu door hoe het allemaal in elkaar zit, en kan ik zelf een en ander maken.

maar nu het probleem. na een jaar of 7 ben ik ontzettend uitgekeken op trance en dergelijke! voelt alsof alles wat nu al dan niet uitgebracht wordt wel voorzien is van dezelfde ideeen et cetera.

kortom, ik kan nu 2 dingen doen,
1. een nieuwe muziekrichting zoeken waarmee ik opnieuw moet beginnen
2. mij over mijn desinteresse heenzetten, nog even doorgaan en op die manier mijn eigen draai eraan geven....

nnja je snapt vast wel waar ik ongeveer heen wil :)

gr.r
 
waarom jezelf vastpinnen op 1 muziekstijl? luister zoveel mogelijk, pak daaruit de elementen die je interesseren en doe je eigen ding.....
 
true... true....
maar okee wat ik doe ligt gewoon nogal in de lijn die je trance kunt noemen (ik weet, ook dat is relatief)... verder mijn eigen ding doen doe ik altijd wel... maar het punt is nu gewoon dat ik even helemaal niet meer weet in wat voor richting ik me moet begeven.
 
Re: en toen... trance?

Origineel geplaatst door Roel
na veel prutsen en proberen heb ik nu door hoe het allemaal in elkaar zit, en kan ik zelf een en ander maken.
Dat klinkt toch wel een beetje dat alsof je muziek maakt zoals het zou moeten *ahem* klinken
Er zal toch wel meer zijn wat je mooi vind naast trance?
En vragen "wat moet ik maken" is ook een beetje raar, als nou 10 mensen hierzo hadden geroepen "hardcore polka is The Next Big Thing!", zou je dat dan zomaar gaan doen?
Soit, ik sluit me aan bij bovenstaande meningen: vooral lak hebben aan stijlen
 
Waarom experimenteer je gewoon niet een tijdje met muziek maken ?
Maak gewoon muziek die je mooi vindt, zonder je druk te maken over welke stijl het nu is of in welk hokje het past....
 
Origineel geplaatst door nick nova
Trance is saai hehehehehewhooeeehahaha

Er is geen enkele muziek stijl die saai is! Er zijn mensen die het saai maken!
 
ja man t is altijd wel vet om eens gewoon een nr te doen wat compleet buiten je stijl ligt. Probeer eens een DJ shadow achtig nr te maken of zo
 
Origineel geplaatst door Blinx


Er is geen enkele muziek stijl die saai is! Er zijn mensen die het saai maken!

daar ben ik het wel mee eens.. misschien is dat met de meeste stijlen wel die in de markt liggen :) denk even terug aan de reportage op tv rijnmond..

verder kan ik zeggen dat ik altijd wel pruts wat ik zelf leuk vind(vond?), en als je dat in een hokje gaat zetten dan kan je het wel in een bepaalde stijl onderbrengen.

waarom ik dit berichtje neerzette was dus omdat ik nu een beetje uitgekeken raak op wat ik zelf doe, en ook op wat anderen met soortgelijk klinkende herrie doen... **jij snap?**

ik vroeg ook niet wat voor stijl ik achterna moest gaan; maar OF ik in een nieuwe muziekrichting moest gaan zoeken :) iets achterna lopen is niet mijn stijl.

bij mij werkt het gewoon zo : verandering van spijs doet eten
kortom ik zoek even een andere kijk op de zaak om die elementen uit mijn huidige ding te halen die wel leuk zijn, en de inmiddels saai geworden elementen weg te laten.

pff zoiets? en het is al zo warm
 
Origineel geplaatst door Roel

waarom ik dit berichtje neerzette was dus omdat ik nu een beetje uitgekeken raak op wat ik zelf doe, en ook op wat anderen met soortgelijk klinkende herrie doen... **jij snap?**
dat ik snap

ik vroeg ook niet wat voor stijl ik achterna moest gaan; maar OF ik in een nieuwe muziekrichting moest gaan zoeken
dat ik nie helemaal snap...
ga voor optie 2) en doe af en toe eens wat van 1) ofzo... of net andersom... net waar je zin in hebt
In elk geval niet iets wat anderen voor je uitmaken

:eureka: Tenzij je bedoelt of iemand nog een optie 3) heeft
 
optie 3! uiteraard! *roept u maar*

ach het is allemaal maar ter oriƫntatie hoor.
zit misschien even vast binnen een paar denk-grensjes waar ik ff overheen moet springen. :)
 
Back
Top