Wil formatie starten..

minbari

Nieuwkomer
Lid sinds
14 april 2005
Berichten
6
Locatie
Apeldoorn
Fanatieke, strakke, stuwende, akoestische drummer is op zoek naar iemand waarmee hij een, op dansend publiek gerichte, house-formatie kan starten (145 BPM).
Trefwoorden: energiek, monotoon, repeterend, opzwepend -- house zoals house bedoeld is.
Ik denk aan iemand die er serieus voor wil gaan, aan iemand die zichzelf in dienst van de muziek en het dansend publiek ziet, iemand met de nodige skills wat betreft live-toepassing(en) van hard- en software, maar beslist niet aan iemand die DJ of toetsenist wil zijn.
Het is de bedoeling dat ik meedrum met voorgeprogrammeerd en/of geïmproviseerd materiaal op zo'n manier dat het interactief met de band en het publiek wordt.
Dit voorgeprogrammeerde werk mag wat betreft drums wel aanvullend en/of ondersteunend bestaan uit snaredrum, hihat en cymbals, maar zelden uit een bassdrum of toms.
Ik woon in Apeldoorn, ben 39 jaar en jong van geest.
Omdat ik altijd prioriteit heb gegeven aan muziek, heb ik geen sociale verplichtingen.
Denk jij dat jouw geloof ook muziek is, stuur dan een mailtje met jouw visie en motivatie naar analog_wave@hotmail.com
 
Origineel geplaatst door minbari
je gastvrijheid is beneden peil..

Je sais.. :D
Kan je ook percussies bespelen? Ik denk dat dat veel interessanter is voor de house producer

Maar dit :"Dit voorgeprogrammeerde werk mag wat betreft drums wel aanvullend en/of ondersteunend bestaan uit snaredrum, hihat en cymbals, maar zelden uit een bassdrum of toms. " , is er toch wat over, vind je niet? :)

Anyway, bonne chance :biertje:
 
erm house muziek met een acoustische bassdrum :frons:
Doet me denken aan faithless live, brrr.
Ik denk dat je de bassdrum en bas juist beter aan de producer kunt overlaten. De meeste house kicks hebben een groot pitch verloop wat voor de oomph en drive zorgt en dat heb ik nog nooit uit een drumstel horen komen.

Heb je toevallig V-drums of miditriggers op je drumstel ? Of is je drumstel goed gemic'ed ?
Dan kan je samples inladen, via midi samples triggeren of realtime met het geluid freaken. Dat zou het voor veel mensen hier interessanter maken.
 
Re: Wil formatie starten..

Origineel geplaatst door minbari
Fanatieke, strakke, stuwende, akoestische drummer is op zoek naar iemand waarmee hij een, op dansend publiek gerichte, house-formatie kan starten (145 BPM).
Trefwoorden: energiek, monotoon, repeterend, opzwepend -- house zoals house bedoeld is.
Ik denk aan iemand die er serieus voor wil gaan, aan iemand die zichzelf in dienst van de muziek en het dansend publiek ziet, iemand met de nodige skills wat betreft live-toepassing(en) van hard- en software, maar beslist niet aan iemand die DJ of toetsenist wil zijn.
Het is de bedoeling dat ik meedrum met voorgeprogrammeerd en/of geïmproviseerd materiaal op zo'n manier dat het interactief met de band en het publiek wordt.
Dit voorgeprogrammeerde werk mag wat betreft drums wel aanvullend en/of ondersteunend bestaan uit snaredrum, hihat en cymbals, maar zelden uit een bassdrum of toms.
Ik woon in Apeldoorn, ben 39 jaar en jong van geest.
Omdat ik altijd prioriteit heb gegeven aan muziek, heb ik geen sociale verplichtingen.
Denk jij dat jouw geloof ook muziek is, stuur dan een mailtje met jouw visie en motivatie naar analog_wave@hotmail.com

Ik heb betere standaard contact advertenties gezien.
 
Laatst gewijzigd:
145 BPM is wel wat snel... Vind ik zelfs voor techno. Als ik en m'n makker een house deuntje maken dan zitten we meestal rond de 125 BPM. Maar misschien bedoel je wel andere muziek dan de meesten hier onder de noemer 'house' verstaan?

Verder, als ik een tip mag geven, zou ik niet zoveel eisen stellen. Misschien voelt je vraagstelling voor jezelf niet aan als een eis, maar zo komt het wel over.
 
Ik ken Minbari toevallig en kan wel zeggen dat hij een goede drummer is..... vroeger nog wel muziek met hem gemaakt. En hij heeft ook een heel koel electronisch drumstel ... koele poep is et!

Verder vind ik als je alleen maar wat post om te zeuren ... dat je beter helemaal niets kan posten. Hij doet een serieuze oproep... als je het niets vind dat zeg je niets.
 
Hier snap ik nou weer niks van. Minbari geeft gewoon duidelijk aan waarnaar hij op zoek is, en massaal wordt hij in de maling genomen. Is het niks voor je, laat het dan links liggen. Maar als iemand zijn kunsten aanbiedt, hoef je dat toch niet vanwege zijn taalgebruik af te kraken? Nu blijkt ook nog eens dat 'ie goed kan drummen.

Ik zou zeggen grijp je kans: eindelijk een kans om eens van die one-man-muziekjes af te raken!
 
't hoeft niet perse een 909 te zijn maar ik heb nog nooit een acoustische bassdrum gehoord met net zoveel impact en drive als een electronische.
 
Origineel geplaatst door Backdrop
't hoeft niet perse een 909 te zijn maar ik heb nog nooit een acoustische bassdrum gehoord met net zoveel impact en drive als een electronische.

Ja generaliseer het anders even lekker...

Versterk het goed uit en daar ga je.
 
[Sarcasme mode on]
goh, ik dacht altijd dat als je origineel wilde zijn dat je dan dingen moest doen die niemand anders doet.
[/Sarcasme mode off]

Blijkbaar denken sommige mensen daar heel anders over...

Zo'n akoestische drum kan aardig klappen hoor... zeker uit een elektronisch drumstel :bekdicht:
 
Ik vind het wel een leuke motivatie :)

Als we niet zover uit elkaar zouden wonen en ik meer tijd zou hebben, dan had ik een mailtje gestuurd.

Success en :kont: aan die nutteloze replies ;)
 
Het is gewoon zo'n tegenstelling, een drummer die als een drumcomputer wil gaan klinken :confused: En dan te bedenken dat de hele house is onstaan omdat je door de drumcomputers juist van die snelle monotone ritmes kon maken die eerst niet mogelijk waren. Je moet wel een erg goede drummer zijn als je zulke ritmes overtuigend kan neerzetten (nog afgezien van de geluiden die anders zijn en volgens mij niet werken).

Origineel ?
Wat heb je aan originele muziek die niet werkt ? Ik vind het leuker als m'n muziek werkt en iedereen uit z'n dak gaat dan dat ik me op de schouders klop omdat het zo origineel is en niemand danst. Je kan jezelf dan wel origineel vinden maar dan zit je wel in je eigen zeepbelletje. En zou nou echt niemand anders op dit idee zijn gekomen ?

Ik zou graag een voorbeeldje horen van zo'n housetrack met akoestische drums, ben wel benieuwd. :)
 
Ik denk dat de meningen over 'wat is house' best veel van elkaar verschillen.

Als je de vraag stelt waar house vandaan komt, dan komt akoestische drums zeker aan bod. Er wordt zovaak akoestische drums gebruikt in housemuziek, alleen dan wel een sample die steeds hetzelfde is misschien waardoor het electronisch lijkt... Het is waar, zo strak drummen is niet voor iedereen zo makkelijk :) maar met een klik-track op je kop bijv. kom je al een heel end.

Maar wat dacht je van de met-een-drumcomputer-niet-te-evenaren vrijheid en controle die drummer over de beat heeft.
 
Origineel geplaatst door Sander02
Ik denk dat de meningen over 'wat is house' best veel van elkaar verschillen.

Als je de vraag stelt waar house vandaan komt, dan komt akoestische drums zeker aan bod. Er wordt zovaak akoestische drums gebruikt in housemuziek.

Acoustisch klinkend als in de 707?
Anders ken ik geen 1 house plaat uit den beginne, die acoustische drums heeft, of je moet op disco doelen.
 
Back
Top