Patchpanel routing

Ipacus

Nieuwkomer
Lid sinds
22 juli 2005
Berichten
7
Locatie
Harkstede
Hallo,

Mijn naam is Ips en ben nieuw hier. Laat ik gelijk maar met de deur in huis vallen. Ik heb het volgende probleem:

Ik heb een mengtafel met 24 kanalen en 4 subgroepen. Daarnaast heb ik een 24 sporen HD recorder. Op de mengtafel zitten per kanaal een -IN - en een -INSERT-. Ik gebruik een 5-tal patchpanels om de betreffende effecten/EQ's/Microfoons/Instrumenten te patchen.

Nu moet ik elke keer als ik 24 sporen wil gebruiken de -INSERTS- van de mentafel patchen met de -INS- op de HDrecorder. Dus 24 kabeltjes insteken op het betreffende patchpanel.

Wanneer ik nu de opgenomen tracks wil beluisteren, moet ik die 24 kabeltjes er weer uit trekken en daar boven op moet ik ook de betreffende invoer van de muziekinstrumenten uit het patchpanel trekken. Kortom, na 72 kabeltjes erin en eruit.....per keer, ben ik op zoek naar een oplossing.

Wellicht heeft iemand een idee


Alvast bedankt

Groetjes Ips
 
Misschien op zoek gaan naar een mixer met direct-outs??

Aan uurloon heb je dat zo terugverdiend.. :)
 
Misschien een TS-jack er maar tot de helft in pluggen? Als je wel send (tip) en aarde (sleeve) verbindt, maar niet de return (ring), zou je mixer wel eens wel signaal kunnen sturen (ik denk dat-ie dat altijd doet zelfs), maar het niet nodig vinden om het signaal te vervangen door het return-signaal.
 
Bedankt voor de reacties. Geld voor een nieuwe mixer heb ik niet. Het "half patchen" heeft ook niet mijn voorkeur.
Op het net heb ik ergens iets gelezen over een audio router. Iemand daar ervaring mee?

Daarnaast kan ik mij niet voorstellen dat ik als enige hier een probleem mee heeft. Hoe doen andere home-recording fanaten dat?

Groetjes en prettig weekend
Ips
 
Back
Top