Roland D/A converters

lvercaut

Stamgast
Lid sinds
23 juli 2002
Berichten
352
Locatie
Berendrecht(Antwerpen)
Weet er iemand iets meer over het feit dat de D/A converters in de Roland XV-5050 of 2020 van mindere kwaliteit zouden zijn dan in de XV-3080 en 5080 ?(terwijl ze toch 24 bit blijven vermelden voor de 5050).Heb hier al wat van gelezen op de Harmony Central User Reviews maar ik kan bijna niet geloven dat een bedrijf als Roland hierover verkeerde informatie over zou verstrekken in hun productspecificaties.Groeten uit Belgie !:biertje:
 
Ja! ik heb het ook gelezen.. vond het zelf ook vreemd hoor :S
Ik zou het niet weten sorry...
weet iemand hier meer van?
 
Hallo,

Zou goed kunnen hoor dat er andere (lees slechtere)convertors in zitten. Het ligt niet altijd aan het aantal bits van de convertor. Een goede 16 of 20 bits convertor klinkt nog altijd beter dan een slechte 24bits.

Ik neem aan (omdat je je zorgen maakt over de kwaliteit) dat je zelf zo'n apparaat hebt. Als je hem lekker vindt klinken dan maakt het toch helemaal niet uit wat voor een convertors er in zitten?

Ik ben zelf erg tevreden over mijn XV-88 (3080 intern)

Groeten

JazzyD
 
het lijkt me sterk dat daar andere convertors in zitten.....die dingen worden nl groot ingekocht, productielijnen etc worden erop aangepast, design van de apparaatjes...... het kost ze meer geld als ze voor bepaalde modellen een afwijkende DA convertor erin gaat zetten dan dat ze die dingen gewoon over de hele serie gelijk houden..imho natuurlijk...

tis weer typisch zo'n Harmony Central review..over de JV1010 liepen ze dat ook al te schreeuwen, heb ik nooit echt kunnen ontdekken.....
 
Moesten ze hetzelfde klinken ,kan ik dan beter voor de 64 stemmige maar met 3 effectprocessors kiezen(5050-2020) of de 128 stemmige met maar 1 effectprocessor?In geval van de 3080 verlies ik dan ook nog de COSM effecten die dan weer wel in de 5080 zitten (maar deze laatste kan ok niet betalen).Wat doen die COSM effecten eigenlijk?Erg bedankt als iemand dit zou willen uitleggen.Nog bij vertellen dat ik enkel thuis wat multitimbraal wil spelen/opnemen.:halleluja
 
Laatst gewijzigd:
Misschien dat je geluk hebt met een 2e hands 5080?
Toevallig dat ik er eentje tegenkwam.

Maar een 5050 is ook erg goed hoor. Vooral met die software erbij om hem te editen.
 
Back
Top