DX7 & Behringer BCR2000

Het nadeel met DX Manager vind ik dat het nog steeds niet bepaald intuïtief werkt. Ik ben zelf ook aan het nadenken om nog eens een controller aan te schaffen om de DX mee te programmeren.
Misschien wel een Drehbank, kost wel wat maar is wel een goede controller met een shitload aan knoppen en ik kan er bijvoorbeeld ook mijn AiRBase mee aansturen.
 
Origineel geplaatst door lcasei
idd met lern... maar geen sysex of het moet zijn dat ik er zo ernorm naast kijk. De MicroQ verstuurt ook Sysex en het werkt niet.

Op de PCR-50 kan je wel sysex data verzenden.
mvg

lcasei

Het lukt mij wel met de microQ, gewoon met learn.
De microQ laat helaas niet de parameter zien die je verandert, maar het werkt wel.
 
Een andere oplossing zou zijn om je sequencerprogramma die vertaalslag van midi controlchange naar sysex te laten maken, mits je sequencerprogramma dat ondersteunt tenminste. Logic kan dat in ieder geval, Cubase/Nuendo waarschijnlijk ook wel. Op deze manier kun je behoorlijk ingewikkelde sysexstrings uitsturen met een simpele controller.
 
dus ik neem aan dat de bcr 2000 het wss ook niet zal doen op een Dx 21 ? Of blijkt het nu wel te werken ?
 
Grappig, ik heb net zonder succes mijn Nord Modular knoppen (met midi uit) geprobeerd mijn DX7 wat te laten doen, zonder succes.
 
Back
Top