M-Audio Delta storing

Mace-ter

Nieuwkomer
Lid sinds
10 juli 2005
Berichten
2
Locatie
Tilburg
Hallo,

Ik heb een immens probleem met mijn m-audio delta series, driver versie 5.1, geluidskaart. Met name bij het gebruik van Cubase (daar hoor ik vrijwel niets als ik mijn producties afspeel), maar ook bij andere audio aangelegenheden (Realplayer, mp3-tjes enzovoort) hoor ik clipping in het geluid. Het vreemde aan dit geval is dat alles na installatie in eerste instantie werkte, goed werkte zelfs, vervolgens kreeg ik problemen met monitoring tijdens het opnemen van geluid en vervolgens kreeg ik dus ook afspeelproblemen waardoor ik nu dus al een tijd niet met mijn geluidskaart kan werken.

Nu dus mijn vraag: kent iemand dit probleem en zo ja, kent iemand ook de oplossing, en zo ja, mag ik dan alsjeblieft de oplossing horen. Dat zou mijn leven completer maken namelijk.

Bij voorbaat grote dank.

Gegroet,

Rogier
 
Staan de gains van de outputs juist? De Delta serie kan uitsturen op drie verschillende geluidsniveaus: 0, +3, en -6 dB. Voor huis-tuin-en-keuken hifi sets is "consumer level" de juiste, ik geloof dat dit 0 dB is, raadpleeg je handleiding hiervoor.
 
Als je al problemen met monitoring hebt lijkt het wel alsof je al te hard opneemt.

Staan je meters niet dik in het rood als je opneemt? (Zelfde verhaal als bij de outputs, even ingestelde gevoeligheid aanpassen).
 
Bedankt, ik ga het uitzoeken. Overigens heb ik vrijwel alles geprobeerd in mijn controllerpanel en de storingen bij Cubase zijn meer dan clippingen, ik hoor vrijwel niets, op wat vreemde tonen na.

Thanks in ieder geval.
 
Ik heb zelf net wat problemen ondervonden met wlan,de ontvangst stoort op mijn usb audiophile,netwerken uit en speciaal :bluetooth en wifi,wlan etc..
Klinkt als zware vervorming trouwens op een snelle laptop(amd3500+,1024mb)maar als je de draadloze zooi uitschakeld verdwijnt het..ik vind het wel vervelend..gebeurd trouwens alleen bij wavelab,cubase gebruik ik niet..
suc6...
 
Tjek in cubase ook nog even welke driver je hebt ingesteld, misschien is ie vanzelf gereset ofzo..?

Je moet die M-audio delta asio hebben...maar waarschijnlijk wist je dit zelf ook al
:mega:
 
Back
Top