Egosys Wami Rack 24?

Dr. RiPsaw

Ouwe rot
Lid sinds
1 februari 2002
Berichten
1.827
Locatie
in een huis
Mijn goeie geluidskaart (Echo Gina20) is al enige tijd kapot, en ik ga volgende week langs een bedrijf dat hem (of haar?) mogelijk kan repareren. Het probleem is dat er over alle 8 analoge en de digitale output een enorm storend/scheurend/ruisend geluid komt. Ik vrees eigenlijk dat er niks aan te repareren valt, tenzij ze echt alle chips (op de core-chip na) kunnen doormeten en eventueel kunnen vervangen.

Maar ik ben dus "stiekem" al een beetje aan het kijken naar een nieuwe kaart, en m'n oog is gevallen op de Ego WaMi rack 24. Mijn vraag:
Zijn er mensen met ervaring met deze kaart? Volgens mij heb ik ze wel eens voorbij zien komen (NorthernlightX? dvdlei?), dus ik ben benieuwd naar jullie ervaringen. Ook ben ik benieuwd waarvoor en hoe jullie hem precies gebruiken.

Maar ik twijfel nog een beetje of ik het zal doen. Ik heb een beetje het gevoel dat het overkill is voor mijn setup, met name de 10 outputs (ik denk dat ik er maar 6 of 8 nodig heb; ik heb tot nu toe met m'n Gina ook maar 4-6 outputs gebruikt). De 4 inputs vind ik wel goed, maar ook de digitale uitgangen zal ik (voorlopig) niet gebruiken.
Ik kan hem voor een vrij goeie prijs nieuw krijgen, en het is zo'n beetje de enige kaart die ik me kan bedenken in die prijsklasse (tot ca 650 Euro). Ik ben al in het bezit van een Egosys Miditerminal (4 i/o), maar deze ga ik dan verkopen, aangezien er al 4x midi op de WaMi zit, dus dat scheelt in de kosten.
Of heeft iemand nog andere suggesties? (geen MoTu of RME of Delta1010, ook geen Audiotrak Maya).

Ohja, nog ff een vraagje: hebben ze in de laatste drivers ook de controle console aangepast? Software led-bars (voor i/o levels) ofzo iets, netzoals bij de nieuwe versie van de WaMiRack?
 
Laatst gewijzigd:
hoeveel inputs heb je nodig?

hoeveel inputs heb je nodig?

Afgaand op de specs lijkt die wami wel ok....

[edit]
Als je logic gebruikt is misschien zo'n audiowerk 2|6 wel iets?
 
Laatst gewijzigd:
Nee, de kaart is mij te beperkt. Als ik toch overga op iets nieuws, dan wil ik ook 24/96 en gebalanceerde i/o's.
 
Nope, maar ik wil wel 24bit opnames maken (niet persee op 96kHz). Maar ik denk dat je trouwens de nieuwe EMI serie bedoelt van Emagic? Ik zie net dat ze wel 24/96 zijn, maar ik wil geen USB kaart...
Bovendien ben ik geen Logic gebruiker (Cakewalk...)

Maar ff het gesprek ontopic houden, ik wil graag eerst ff ervaringen horen...
 
iik heb ook al heeeeel lang het idee om een WaMi rack of Wami Box the kopen... maar helaas het geld niet.

en ik denk niet dat je het moet zien als overkill voor je setup, maar als investering in de toekomst. want misschien dat je in de toekomst weer nieuwe spulletjes krijgt en je dan meer hebt aan die outputs en dergelijke
 
Heb je al naar rme gekeken ?
Ik ken twee mensen die die rme hammefal hebben en die zijn er zeer over te spreken.
Als ik mijn emi niet goed aan de praat krijg dan ga ik ook voor de rme denk ik.
 
Wel naar gekeken, maar als je m'n startpost hebt gelezen, dan had je ook gezien dat ik niet voor RME ga.
 
Origineel geplaatst door Dr. RiPsaw
Wel naar gekeken, maar als je m'n startpost hebt gelezen, dan had je ook gezien dat ik niet voor RME ga.
Ja hij is 1000 euro ofzo.
Ik dacht dat hij goedkoper was. Was wel ff schrikken net op hun website .hmmmm nu maar hopen dat het allemaal goed komt met mijn emi.
Ik heb geen 1000 euro op het moment.
;{
 
De WaMiRack is wat mij betreft een geweldige set. 4x4 midi, 8 out en 4 in. (ach, lees de specs maar bij egosys, da's uitgebreider).

Het enige wat mij tot nu toe is tegengevallen is dat de ASIO driver niet wil samenwerken met het programma Muzys. Muzys claimt dus dat het aan de driver van Egosys ligt, maar er zijn meer vreemde dingen aan de hand met dat pakket (na 1 minuut schijn ik al zoveel MIDI-events te hebben verstuurd dat de demo-limit erin kickt. :( )
 
Ik denk dat ik het ga doen, ik ga er letterlijk nog een nachtje over slapen. Ik ben vandaag voor m'n andere kaart bij een bedrijf geweest dat reparaties doet aan prof. apparatuur, maar het gaat zeker 2 maanden duren voordat hij gerepareerd is (gesloten tot 3 september, en dan nog eens zeker 4 weken wachttijd). En dan is het nog maar de vraag of hij gerepareerd kan worden.
Het is nu alleen zaak dat ik m'n Egosys Miditerminal verkoop, aangezien die al in de WaMi zit :)
 
Ik heb dus vanochtend de knoop doorgehakt, en hij staat er dus nu!
Hij klinkt uiteraard errug goed, en ik ben blij weer met een kwaliteitskaart te kunnen werken... :)
 
Back
Top