606 sync

R-ond

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
11 januari 2003
Berichten
14.508
ok mn vraag mn 606 loop niet meer
erger nog hij start niet meer ask mn cubase aanzet ....kan dit door cubase komen ,...of mn syntecno ,...
-[ik wil niet gelijk weer bij robert op de stoep staan,...!!!]

wat moet ik doen om problemen stap voor stap uit te schakelen zodat ik zeker weet dat t daar [ waar ,...?] niet aan ligt
1; ...de 606 deed het bij een vriend wel direct op een 303 ,..dus hij werkt
2 ;...de sync van ,met die 303 gebruik ik ,..dus dat moet geod zijn ,...
helaas heb ik hier NU ff niks anders om te testen ,...een din sync bedoel ik dus

soooo wat nu


:z
 
Verstuurd je Cubase wel midiclock ?

Zoniet dan komt er ook geen sync signaal in je TR 606

Als ie met een TB wel werkt dan wil zegen dat ie op zeker sync verstuurd......ontvangen
heb je in combi met een TB 303 niet kunnen testen omdat een TB alleen als slave kan fungeren.
 
sync

sync

ik heb hem ouitgeleend en mn tr deed het perfecto aan de doepfer en kenton sync uitgan waar normaal een tb aan hangt te syncen
op zn dooie slofjes
maar nu ....ik zit te rikraaien wate doen
ik kan wel ff opsmmen hoe mn cubase staat ingesteldt[dt ,...pffffff]
komtie
in de map option ; synchronisation ,...
sync source
timecode base = intern
from input = leeg
output = leeg
frame rate = 25fps
tempo base = midiclock
from input = yamaha pci [mn pc audio /kaart ]

volgende hokje
midi time code = on
midiclock = on
soo ik heb deze gegevens direct overgenomen van iemand
die dezelfde qbase draait als ik en in getypt
toen d8 ik dit moet goed zijn,...en en zn kable geleend en
nog niks geen sync en al helemaal geen start stop

WAT nu
toch naar robert van sytecno ,..pfff wordt de derde x in 5 jaar
tsjonguh ,.....
:walker: naa @dam of niet
iemand :halleluja
 
mmm, de syntecno is wel erg vertrouwbaar voor dinsync. Ik heb nog nooit problemen met de mijne gehad. Je hebt toevallig niet dat sync in/uit knopje op de achterkant van de 606 fout staan. Of ben ik nu in de war met de 808. Als je de 606 aanzet en dan de syntechno, krijg je dan niet ff 1 trigger te horen. Bij mij 808, hoor ik dan ff 1 basdrum en lichtje gaat aan/uit of zoiets. Syncpoort van je 606 kan het ook begeven hebben door de kabel er te vaak in/uit is gegaan. Druk de kabel eens wat aan terwijl er een syncsignaal gestuurd wordt.

Trouwen ik zie bij je Cubase settings output=none staan
 
sync

sync

yoh sander en rest
ik ben erachter kwam meteen via dit forum een vreind langs met zn mausie en een echte sync cable die deed het meteen [dus de cubase instellingen zijn ok ,...]
nu met de goede cable de 606 aan de syntecno gehangen ,...niks das duidelijk niks uit de syntecno,..= toch jammer
wat ik praat liever goed en vol lof over mn gele bee,...dan hij is kapot
is wel de derde keer al eerst cv toen de vcaop-amp en nu weerde sync port
robert doet geen verkoop /wel service [hoopik]
maar ja moet je weer naar die poep stad,...kost je 30 eu parkeergeld ,...na valt wel mee ]iigeval = mn 606 nie stuk
thn 4 support en over en uit [ik mag de mausie lenen]
[2 ander ik heb mn teisco al een tijdje te koop staan en op marktplaats is ie al meet dan 800 keer bekeken ,..ofso
maar geen gegadigden,...ben al gezakt naar 220.- nog niks ,...!!!]
ik denk dat ik hem maar hou waat koop je in godsnaam terug ,....zooi teisco rocks ,...!!!
thnx 4 the site :z
 
30 euro parkeer geld? Zet em dan in een garage of parkeer em verder weg en ga met tram naar bestemming.
Ik wil mijn software versie nog een keer updaten voor mijn Teebee versie I. Mot ik ook eens bij Robert langs gaan, want ik heb geen eeprom programmer.
 
Laatst gewijzigd:
ik overdrijf soms maar @dam is nie mijn favo parkeerspot
een paar keer wegegesleept geweest!!!
kan dat een rom in de oude syntecno en dan ,...ben je in een keer mark 3
ik heb zelf toen ooit in het begin gelijk die mod erop gedaan dat je een uitgang op 15 volt gate kruijgt
itja ik dual moog prodigy,.......voor de rest ben ik erg tevreden over mr syntecno,...
al wordt ik aardig gekriebeld met al die niuwere 303 clonen ,...met seq.aka xoxbox/acidlad =iets minder
voor live is dat toch veel beter .....:engel:
 
heb hier zinds een maandje ofzo ook problemen met de sync van m'n teebee... heb precies hetzelfde als ron-d... geen zin om weer bij robert langs te gaan ;)
heb jij je probleem al opgelost ron-d?

ik heb gelukkig nog een andere midi-sync converter via m'n msq-100 maar die werkt toch net weer ietsjes onhandiger dus zou 't toch graag opgelost zien.
 
syncshit

syncshit

vaag verhaal nog steeds
je zou zeggen het moet nu kloppen ,..doet het ook
ik heb instellingen [om problemen uite sluiten] overgenomen van een vreind die ongeveer dezelfde pc heeft als ik
en dezelfde [crak] q-base als ik,..dus das ,hoop-ik, duidelijk
het is een xtern probleem ,...de 606 syncted ok aan een 303 direct ,
bij die vreind synced mn 606aan zijn 303, of zn sync poort van kenton pro 2000 ook ok,
dus dat werkt....duidelijk toch
ook bij het snel opnieuw starten skippen ,....gewoon volgen die hap
mijn situatie ; is uit cubase in syntecno in 606,
moet werken doet ie dus ook,... en soms dus niet,...
heb je avonden lang [mooie titel] zitten borduren op je [midi] ritme wilje je je 606 mee laten syncen ,
want mn 606 [momenteel ] is mn trigger naar korg sigma filter in/pro-one filter in
en stuurt mn cs30 sequencer aan
duidelijk mn 606 is belangrijk ....hij stuurt variaties aan op bestaande cv patronen
maar dus uit de maat
:stupid :stupid :stupid woetske de gfack aan de hand [ik denk dat de roland 606 niet kapot kn ,...qa sync
wat dan hij is niet altijd"uit de maat":geslaagd:
ik zou toch graag hier een uitsluitsel over krijgen ,....
kun je je sync meten an de hand van voltage [ zoals bv 1v/octaaf uitgang van synth bv ]
oja voor jullie mede lezers / denkers ik gebruik momenteel een doepfer [leenapp.] sync box[je]
en dezelfde "out of ritme "zijn aan wezig ,...tsja wat dan
boemtsjak help [tsjouw ouwe 6ie]
ik denk dat t daar niet an kan liggen trouwens [kheb meerdere sync opties geprobeerd ]
aan een 303 direct aan een syntecno/ aan een doepfer sync box
koedieman jij bent...!!!
:walker: :okdan: :eureka: :doei: 4ya
 
bij mij doettie helemaal niks (dus ook niet uit sync lopen) behalve dat je een soort statische tik hoort alstie eigenlijk zou moeten starten... hij krijgt dus wel een soort signaal maar wat??

ligt niet aan de 606 want die loopt wel prima mee met m'n msq100... echt erg vaag. (bijna net zo vaag als ron z'n posts :D)
 
Ik zou je syncpoort opnieuw solderen, lijkt dat er los contact in zit.

Origineel geplaatst door koediman
mmm.... gisteren deedtie't opeens weer wel... had een extra sync nodig en dacht "laat ik het maar weer eens proberen" en voila!
 
Origineel geplaatst door koediman
hij kwam net terug van boemtsjak dus ik ga ervanuit dat hij dat wel gecheckt heeft maar idd ... lijkt wel de meest voor de hand liggende oplossing dus ik zal zo ns kijken... bedankt!

Ik heb de syncpoort nagekeken en daar was niks mis mee. De 606 syncte hier ook vrolijk met MIDI mee met Koedi's TeeBee als MIDI naar DIN Sync converter. Ik heb de 606 toen wel gebruikt met een netadapter en niet op batterijen laten lopen. Omdat Ron-D ook problemen heeft met het syncen van z'n batterij-gevoede 606, heb ik een vermoeden dat het iets met het batterij-circuit te maken heeft.
 
dat zal't wel wezen dan... kan me herinneren dat ik 't eerst met batterijen gecheckt heb (kon niet zo snel een adapter vinden).
blijft wel een vreemd verhaal dan.... vooral dat we er 20 jaar nadat die apparaten op de markt zijn gekomen achter komen :D
 
Back
Top