2 PsyTrance/Psychedelic Tracks..

ElektroMagnetik

Nieuwkomer
Lid sinds
29 mei 2005
Berichten
1
Locatie
Amsterdam
Hallo mensen, een newbie hier :doei:

Ik werk nu een paar maanden met Fruity Loops.. en begin het langzaam maar zeker door te krijgen. Heb tot nu toe pas 2 (onafgemaakte) korte tracks gemaakt, beide zijn nog "under construction", maar ik hoor graag feedback/meningen/comments etc.

Genre is Psychedelic/PsyTrance/Goa, beetje Full On type... met stevige baseline.. party muziek [geen tiesto shit]

Elektromagnetik - Track 1 - 3,44Mb - 2min30sec

Elektromagnetik - Track 2 - 2,00Mb - 1min27sec

Laat me aub weten wat jullie er tot dusver van vinden..
Thanks! :okdan:

...zo, en nu waar aan de slag :dj:
 
Zoow, welkom op het forum :)

Je 1e track:
leuke fx, mix van geluiden kan nog wat beter..... die mogen wel wat meer punch gebruiken......

een dingetje: voor mijn gevoel heeft het baslijntje wat op 0.47 sec erin komt een verkeerde
toon... je speelt G en ik verwacht C, maargoed... das waarschijnlijk een kwestie van smaak :)

verder mis ik nog een beetje krachtige thema's in je nummer. een duidelijke lead ofzo, iets
wat het nummer kan dragen. Ik zou er trouwens ook een electro-remix van maken en verder
uitbouwen met die breakbeat in het begin :)

Je 2e track:
Ehm....... hoort dit eigenlijk niet bij track 1?? De drums en de bas zijn praktisch hetzelfde
Ik zou van beide tracks 1 nummer van maken en de beste stukken uit beide pakken.

De fx-geluiden in deze track zijn nl. wel weer cool..
 
@ trck 1:
idd die G zou beter een C zijn
maar ik zou toch verder ook nog willen zeggen dat je basslijn die in het begin staat luider mag doorkomen.
Ook al je geluiden hebben precies meer werk aan de eq nodig ...
Je zou het geheel ook meer moeten zien te vullen. Steek er wat meer samples in die het geheel intressanter maken met de nodige delays en reverbs erop.
Ook hoor je nog te hard dat je fruityloops gebruikt. Die phaser in het begin is iets overdreven gephased. Je kick mag frisser klinken (meer hoog? een beetje res in steken?) en zou je beter met de bass sidechainen. Je snare heeft meer lage hz nodig.

@ trck 2:
zit beter in elkaar! die kraak die infade op 0:14 zit echt goed! hoe heb je die gecrëeerd? mss wel wat meer hi in steken. en minder laag, voor de rest klinkt die synth die de hele tijd laat 'ti-di' spelen nog repetitief. Ook hier zou je het geheel meer moeten zien te vullen.

Goed bezig in ieder geval!
Check out my psytracks too @
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=46786

keep 'em spinning :dj:
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top