Isolatie

Sancho

Ingeburgerd
Lid sinds
19 januari 2005
Berichten
36
ik wil een mega klein hokje maken om daar een 'zang' 'praat' hok in te maken!
en die wil ik dan issoleren whatever

hier zijn de vragen:

1) is het beter voor de geluidsopname, (inplaats van de mic die nu midden in me kamer staat)?
2) hoe duur kost dat isolatie spul
3) welke isolatie spullen heb je allemaal , en welke werkt volgens jullie het best
4) heeft 1 van jullie ook zo'n soort hokje? (met photo's)


groeten en alvast bedankt Nick
:walker:
 
nog 1 vraag, is het wel beter voor de opneem kwaliteit
verloren tijd en geld, maakt niet uit!!
 
lijkt me dat een zanghok dood moet klinken. Er moet alleen opgenomen worden wat direct in de MIC gezongen wordt. Dus de rest moet gedempt worden.

correct me if i'm wrong.
 
Origineel geplaatst door Patat Met
Niet doen!!!

Pas de acoustiek van de grote kamer aan met diffusers. Dempen van geluid is weggegooide energie. Doe dat dan alleen als het echt niet anders kan.

hier is een linkje om ze zelf te maken.
Schroeder diffusor

Precies.....

de mid / hoog frequenties nooit dempen, alleen het laag indien nodig...

Maar hier zijn al wat topics over hoor!

Ps: Wel een heerlijke link man!
 
lijkt me dat een zanghok dood moet klinken. Er moet alleen opgenomen worden wat direct in de MIC gezongen wordt. Dus de rest moet gedempt worden.

correct me if i'm wrong.

Er is in het echte leven alleen maar geluid met reflexies. Geluid zonder reflexies klinkt gewoon niet mooi. Stap maar eens in een dode kamer en je weet niet hoe snel je er weer uit moet, je word zelfs ziek na verloop van tijd.

Reflexies zijn dus heel erg belangrijk. Maar reflexies die erg frequentie afhankelijk zijn verzieken het geluid. Zorg dus dat de reflexies niet frequentie afhankelijk zijn, dmw difussors.

Als je opneemt zorg dus dat je een beetje van die mooie complexe reflexies van een echte kamer meeneemt (we kunnen dat nog steeds niet goed namaken)
Neem een ruimte die een kortere nagalmtijd heeft als de muziek nodig heeft, dan kan je het extra beetje nagalm gewoon later toevoegen.
 
Back
Top